Nye flotte tilbud fra QR

MultiCity trip med korteste connection tid kom nå på 3180.-
Så var fint at dette tilbudet kom :)

Litt OT: Jeg skal bestille osl-doh-dxb-doh-osl i business, under oppsummeringen blir jeg opplyst om at noen av segmentene (doh-dxb-doh) er i en annen klasse enn bestilt, nemlig first. Antar at det ikke er snakk om F, men noen som kan oppklare? Kaller QR shorthaul business for first?

Flyr du narrowbody mellom Doha og Dubai er det bare economy og first. Ofte bruker de stoerre fly, og om det er tre klasser i dette setter de deg lengst fram i 'ordentlig' first. Det er i allefall det jeg har opplevd naar jeg har vaert i samme situasjon.

Flyr du narrowbody mellom Doha og Dubai er det bare economy og first. Ofte bruker de stoerre fly, og om det er tre klasser i dette setter de deg lengst fram i 'ordentlig' first. Det er i allefall det jeg har opplevd naar jeg har vaert i samme situasjon.
Høres bra ut :D Så da lønner det seg vel å velge de flightene som er A330 operert fremfor A320, og krysse fingrene. Takk for tipset!

Det kan det ja, men ogsaa mange av 330-ene har bare to klasser tror jeg. De bytter ogsaa ofte flytyper i forhold til hva som staar paa bookingen, siden det er korte turer det er snakk om bruker alle selskapene i sandkassen stoerre fly paa korte strektninger for aa trene crew og holde dem (og flyet) current. Saa selv om du er booket paa en 320 kan du fort ende opp i en 777 eller 340, og visa versa...

Slenger meg med på denne tråden siden jeg fløy TRD-ARN-DOH-BKK-DOH-OSL-TRD i economy med QR ganske nylig.

Her er min vurdering:

Strekningene ARN-DOH og OSL-DOH opereres med A330-maskiner. Jeg kan ikke se at reiseopplevelsen på disse strekkene var nevneverdig bedre enn det jeg har opplevd med andre selskaper i long haul economy. Seat pitchen må være 32"-33", og det er en stor AVOD-boks under vindussetene som blokkerer benplass. Service og mat er forholdsvis bra. I en A330 vil jeg i economy rangere QR bak CX og QF, men foran KL, AF og CI, som utgjør mitt sammenlikningsgrunnlag på reiser til Asia.

Strekningen DOH-BKK opereres med 77W-maskiner. På disse flyene er det vesentlig bedre benplass, bedre seter og store TV-skjermer i setet foran. Å fly med QR sine 77W er det beste jeg har opplevd i economy.

Jeg mener at det største problemet med å fly QR til Asia er transit i Doha. For economypassasjerer er termainalen i DOH ikke spesielt bra.

Ville jeg flydd til Asia med QR igjen?

I business: Ja

I economy: Nei. Jeg ville helt klart valgt en direkterute uten mellomlanding.

Jeg mener at det største problemet med å fly QR til Asia er transit i Doha. For economypassasjerer er termainalen i DOH ikke spesielt bra.

Ville jeg flydd til Asia med QR igjen?

I business: Ja

I economy: Nei. Jeg ville helt klart valgt en direkterute uten mellomlanding.

Ny flyplass i Doha åpnes rundt neste årsskifte tror jeg, og erstatter den gamle.

Så vidt jeg har hørt og googlet blir den helt fantastisk... Så det blir mye å se på og la seg imponere av midt på natta og sikkert mye greiere å bytte fly uten bussing..

Fikk mail fra Qatar nå, på dansk som vanlig.
Singapore 5145DKK
Bali 7445DKK

Sjekker man på www.qatarairways.com så koster SIN-DPS rundt 1200NOK i økonomi og 3000NOK i business. Det burde vel være liten fare med å bestille separate billetter, når det er samme selskap og samme fly som opererer både DOH-SIN og SIN-DPS

Så vidt jeg har hørt og googlet blir den helt fantastisk... Så det blir mye å se på og la seg imponere av midt på natta og sikkert mye greiere å bytte fly uten bussing..

Tar du morgenflyet fra OSL har du da akkurat tid til skikkelig middag på NDIA før du lemper deg ombord på 2A på en 77W og lander i Kobrasumpen tidlig om morgenen?

-A

Når kommer det hyggelige tibud i C-klasse igjen Ticketor?

Forventer at dere matcher Turkish sine priser fra i fjor:-)

Imponerende priser var det jo ikke......
Planlegger tur til Singapore til vinteren, og flyr gjerne QR.
Med en familie på fire sparer vi ca 8000,- på å fly via CPH.
Noe sier meg at det da bør komme bedre priser fra Norge etterhvert også.

Imponerende priser var det jo ikke......
Planlegger tur til Singapore til vinteren, og flyr gjerne QR.
Med en familie på fire sparer vi ca 8000,- på å fly via CPH.
Noe sier meg at det da bør komme bedre priser fra Norge etterhvert også.
LH har jo lagt listen lavt ved stadig å ha Singapore til under 4000. Og da får man også A380 fra Frankfurt.

Visst har vi hatt gode tilbud tidligere, og det kommer sikkert flere, men QRs strategi er ikke å være selskapet som alltid har de laveste prisene. Det er ikke vår nisje.

Back