Nye farger for Finnair

Som LN-MOW säger så är ju OH-LQF en second-hand ex-AF maskin (F-GNIF) så det är väl mycket troligt att det är ett temporärt colour scheme under en leaseperiod (?) för att snabbt få maskinen i trafik.

Dette var ikke særlig interessant i det hele tatt, dagens livery ser da hvert fall mye bedre ut. Men hadde det vært opp til meg ville jeg nok gått for det jameson82 viste oss, det var skikkelig saker og litt et design med mere "trøkk" i :)

Men det er jo slik som mange andre ting.. Ting som skal bli "bedre" og mere "moderne" blir jo bare værre og værre, og i dette tilfellet styggere og styggere.

hmm... eg har ikke lyst å kommentere hvor fint/ stygg den er... eg ville heller ventet litt med å se flere bilder i forskjellige vinkler.. for den er kanskej flott. eg er faktisk litt imponert av valget av slik fargeskjema.

Tror folk blir lett påvirket av andres kommentarer at de og henger med på å være enige med dem om kor stygg den er.

Bedre enn det nye bmi-liveryet, men halen ser litt ynkelig ut. Med litt fontwork på kroppen, og eventuelt bunnfarge kan dette bli bra (siden det ser litt "er-på-kortlease"-ut). Regner med designerne ordner på dette til launchen.

Nei. dette var ikke pent i det hele tatt. Yngste dattera mi på 4 kan lage bedre design enn dette^_^

Overrasket over at reaksjonene var så veldig negative.
Det ser da ikke så forferdelig ut. De store bokstavene på flykroppen kan diskuteres, men halen var jo rett og slett stilig. Og så syns jeg det passet bra med logoen på motorene og på winglets'ene.

Vilken ful målning!
Jag hoppas verkligen de inte byter den vackra nuvarande målningen mot denna.

Jag känner inte heller igen reg nummer på denna Finnair A340-300.
Är det ytterliggare en begagnad A343 AY nyligen köpt från Virgin Atlantic kanske?
För den kommande dagliga linjen HEL-SIN-HEL krävs det fler A340-300 än vad AY har idag...

Jag känner inte heller igen reg nummer på denna Finnair A340-300.
Är det ytterliggare en begagnad A343 AY nyligen köpt från Virgin Atlantic kanske?
För den kommande dagliga linjen HEL-SIN-HEL krävs det fler A340-300 än vad AY har idag...

Se tråd nr. 21 .....

Nå har jo Finnair sagt at de vil offentliggjøre det nye liveryet i desember eller januar, så da sier det seg jo selv at dette bildet (som er fra september) bare er noe midlertidig.

Nå har jeg jo allerede kritisert fargene i en tidligere post, men jeg må si at halen sett alene er enkel, ren, og nærmest litt retro. Det som trekker ned er billboardtitlene og alt det hvite. Da det tyder på at dette nettopp er en hybridløsning, så gleder jeg meg til å se det endelige resultatet. Bare de kunne spare seg for de store titlene.

det er bare ett midlertidig ett. Det nye blir offentligjort mandag morgen-. Første flyet med den nye liveryet blir a330 OH-LTU ;-)

Last edited:
Må ærlig innrømme at jeg liker det nye utseende! Dette er minimalistisk og tidløst. Har alltid likt hvite fly med detaljer i enten én eller to farger. Må si at jeg falt veldig for A340'en deres fra siden med dette designet. Hvordan logoen deres minsker fra innerste til ytterste motor og helt ut på wingleten! Smakfullt og fremtidsrettet mener nå jeg :p

Finnair hadde ikke trengt ny livery. Den de har er mer enn fin nok.
Når det er sagt synes jeg denne er helt grei. Ikke spektakulær, men iøyenfallende.

Back