Nye comfort kits i SAS Business Class

FlightDeck

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
SAS innfører nye comfort kits for Business Class-passasjerer på interkontinentale ruter. Disse er laget i et stoff som er produsert av 100 prosnet resirkulerte flasker (såkalt PET felt) og har ikke unødvendig stoff, glidelåser og knapper. Comfort kits inneholder sokker, eyeshades, tannkrem, tannbørste, lebepomade og ansiktskrem, og de er pakket inn i papirposer som passasjerer kan bruke til å legge avfall i gjennom flighten.

Hmm, bra miljøtiltak (les: gimmick), men sånn umiddelbart (og uten å ha sett dem) vet jeg ikke hvor "eksklusivt" det virket. Men men, jeg bryr meg ikke, jeg flyr AP-klasse uansett. ;)

Om de ikke høres så bra ut, så tar de seg veldig bra ut - en klar forbedring fra de forrige!

Ulempen med de forrige var at de ikke så særlig bra ut. Fordelen var at de kunne brukes som sikkerhetskontroll pose mange ganger... Men de nye så fine ut. Ganske Skandinaviske

Dette er også omtalt i februar-utgaven av Scanorama - og da med et annet bilde enn det som er vist hos Flyertalk. For øvrig blir det fortsatt slippers på aktuelle interkontinentale flyvninger.

Se der, så jo slettes ikke så værst ut til å være gamle Ramlösa-flasker. :p Litt overrasket over at de var svarte; ikke at det er noe galt med det, hadde bare sett for meg at de skulle være i SAS-farger som mørkeblå eller rødorange

Hvordan i alverden kan I mene at det er en forbedring ift. de gamle. Jeg sidder med en af dem her og jeg må indrømme at jeg er rystet over at man vil være bekendt at give dette til de bedst betalende kunder.

Det kan godt være at der er en øko-genbrugs gimmick i det, men get real - på business må det også gerne være lidt lækkert - og det er dette på ingen måde.

De bliver udleveret i en KUVERT. Creme og lipbalm ligger i en papirspose og kvaliteten på den filttaske der er inden i kuverten er fornærmende ringe. Ingen lynlås eller knap til at lukke den med f.eks.

Derudover er der ingen SAS-branding på eye-shades.

Efter min mening en "enhancement" der trækker betydeligt ned hos SAS.

Det er absolut ikke lækkert på nogen måde - tværtimod virker det billigt og lowcost. Det kan man ikke være bekendt at byde businesskunderne...

Her er forøvrigt et billede:

foto.jpg

Men tror du seriøst noen velger bort SAS bare pga. disse comfort kits?

Ikke udelukkende pga af disse, men af helheden af produktet. Disse trækker helhedsindtrykket ned og er dermed medvirkende til at skræmme kunderne væk.

Kedelig udvikling af SAS biz-produkt. Hvis man skal kunne kræve 25.000 kr. for en flybillet, så skal må der ikke gåes på kompromis med sådanne ting. Hvad bliver det næste kopper og bestik af plastic og polystyren-tallerkener...

Det som SAS (og mange andre flyselskaber) ikke har forstået er at man kan ikke blot blive ved med at spare og spare og samtidig opretholde samme prisniveau. Det ses jo tydeligt på business-belægningen rundt omkring.

Hvis man vil opretholde samme høje prisniveau, så må man også tilbyde et produkt, som står mål med prisen.

Sådanne comfort kits fåes bedre på charterflyvninger i premium-kabiner og det er synd og skam at SAS ikke selv kan se at det ikke er dem værdigt at udlevere sådan noget skrammel.

Jeg elsker at flyve med SAS og synes faktisk at deres business har udviklet sig positivt - uden at den i forvejen er imponerende. Med sådanne tiltag, så bliver den bare endnu dårligere.

Sammenligner man med andre selskaber, så er SAS i forvejen bagud på:

- Stole som ikke er helt flade
- IFE som ikke er tidssvarende
- Mad som serveres på bakken og med folie
- Mærkelige serviceoplæg på sene flyvninger
- Begrænset morgenmads udvalg på USA-flyvninger

og er det altså også bagud på comfort kit.

Det kan ikke nytte noget altid at være bagud. Fint nok at man ikke kan skifte stolene, men så må man kompensere med nogle andre ting, men det er der åbenbart ikke vilje til.

Hvis man virkelig vil være miljø og ressursvennlig så hadde de også tilbudt innholdet separat. Veldig ofte er det kjekt med ørepropper eller noe annet småplukk, men jeg har sjelden bruk for alt sammen. Ser at det ofte ligger igjen mye ubrukte saker i kabinen, både hos SK og andre.

På EK deler de ut eyeshades separat først, så toalettmappe. Så at det var en god del som kun tok det og ikke hele toalettmappen, særlig på dagflyginger.

Det nye kitet minner litt om det de delte/deler(?) ut på Y+, eneste var at man vel ikke fikk/får kremer o.l. der .

Fuktighetskrem i pose er for dårlig, altså.

Ellers har jeg savnet en liten børste hos SK tidligere. Mener bestemt LH har dette.

Fuktighetskrem i pose er for dårlig, altså.

Ellers har jeg savnet en liten børste hos SK tidligere. Mener bestemt LH har dette.

Den kommer nu stadig i tube, men tuben og lipbalm er pakket i en kedelig papirspose.

Fatter ikke at der er mulig å henge seg opp i en liten detalj som et comfort kit.

Beklager.

Enig her, eneste sånne kit'ene som er å trakte etter er F-klasse-kit'ene til noen av de asiatiske, de aller fleste andre er bare en samling ting "for å ha noe produkt".

Det som SAS IC burde bruke energi på er crew. Det er veldig hit-n-miss, men rett skal være rett, når det er bra er det veldig bra. :)

-A

Dette klarer jeg ikke aa bli opphisset over. Har hoppet over dammen i LH business mange ganger det siste aaret og den patetiske golfposen de har er slett ikke bedre enn det SAS her presenterer. SAS sitt nye kit er kanskje ikke bedre enn det gamle (som jeg synes var en av de beste paa grunn av den transparente posen som faktisk gjoer at tingene kan taes igjennom sikkerhetskontrollen igjen) men den nye har en klar statement for SAS noe jeg synes er helt greit.

Med de liquidreglene som praktiseres naa, kan ingen amenity kit gjenbrukes uansett da posene maa vaere transparent.

Jeg har hele 3 Rimowa kit naa, klar de er kule og har flotte ting, men jeg kan jo ikke bruke dem til aa ha toalettsakene mine i dersom jeg ikke sjekker inn bagasjen.

Back