Men tror du seriøst noen velger bort SAS bare pga. disse comfort kits?
Ikke udelukkende pga af disse, men af helheden af produktet. Disse trækker helhedsindtrykket ned og er dermed medvirkende til at skræmme kunderne væk.
Kedelig udvikling af SAS biz-produkt. Hvis man skal kunne kræve 25.000 kr. for en flybillet, så skal må der ikke gåes på kompromis med sådanne ting. Hvad bliver det næste kopper og bestik af plastic og polystyren-tallerkener...
Det som SAS (og mange andre flyselskaber) ikke har forstået er at man kan ikke blot blive ved med at spare og spare og samtidig opretholde samme prisniveau. Det ses jo tydeligt på business-belægningen rundt omkring.
Hvis man vil opretholde samme høje prisniveau, så må man også tilbyde et produkt, som står mål med prisen.
Sådanne comfort kits fåes bedre på charterflyvninger i premium-kabiner og det er synd og skam at SAS ikke selv kan se at det ikke er dem værdigt at udlevere sådan noget skrammel.
Jeg elsker at flyve med SAS og synes faktisk at deres business har udviklet sig positivt - uden at den i forvejen er imponerende. Med sådanne tiltag, så bliver den bare endnu dårligere.
Sammenligner man med andre selskaber, så er SAS i forvejen bagud på:
- Stole som ikke er helt flade
- IFE som ikke er tidssvarende
- Mad som serveres på bakken og med folie
- Mærkelige serviceoplæg på sene flyvninger
- Begrænset morgenmads udvalg på USA-flyvninger
og er det altså også bagud på comfort kit.
Det kan ikke nytte noget altid at være bagud. Fint nok at man ikke kan skifte stolene, men så må man kompensere med nogle andre ting, men det er der åbenbart ikke vilje til.