Nye Bagasjeregler for CO

Jeg trodde det var 2x32 kg som var grensen, ikke 32kg FORDELT på 2 kolli!
 
Her er det nok Boarding.no som roter med oversettelsen. Følgende er hentet fra Continental sine websider og gjelder billetter kjøpt etter 7.sept 2005:

"2 Checked Bags: Maximum 50 lbs (22.7 kg) and 62 linear inches (157 cm) (total length + width + height) per piece."

22.7 kg pr. kolli blir på min kalkulator 45.4 kg totalt, og ikke 23 kg fordelt på 2 kolli. Men likevel en nedgang fra 2x32 kg på 18.6 kg totalt. Det gjøres vel for å få mer økonomi inn i flygingen igjen. Ca 5 tonn mindre baggasje (om man regner med 300 pax) gir lengre rekkevidde eller mindre behov for fuel, og vil også gi flere inntekter på overvekt fra dem som absolutt må dra med seg hele garderoben på en 2 ukers ferie :)

CL
 
Du har rett, det er 2x32kg som er grensen naa, og Co (jeg mener at det andre som i ferd med aa endre dette ogsaa) endrer til 2x23kg...
 
PÅ CO blir det i coach: 2x23kg for å kjøpe seg opp til 32 kg koster det 25 $ pr kolli
CO businessfirst gir deg som før 3x32kg

Også KL/NW/AF kommer til å endre dette. Litt usikker på om Delta er med også, men tror det. Disse opererer også med 25$ avgiften, altså 50$ for å ha det samme som før. Ikke så mye egentlig.
 
denne nedgangen i antall kilo bagasje kan vel også ha en sammenheng med at FAA nylig justerte standardtallene som brukes for å beregne Pax-vekt. amerikanerne blir jo bare feitere og feitere, og FAA har visst justert opp tallene kraftig.

Jan Roar Rød
 
Originally posted by EB
Håper ikke SAS følger CO på dette...:naughty:
Hvorfor ikke? Hvem i all verden er det som har behov for å ha med seg 64 kg bagasje på ferie? Det er vel ikke flytting man driver med på hver eneste reise.
Jeg tror flyselskapene hadde vært tjent med å gå ned til 20 kg som max bagasjegrense på alle reiser i Økonomi klasse. Da kunne man redusere avgangsvekten og tjent noen kroner på overvekt på de som ikke kan begrense seg når de pakker. :p
 
Originally posted by Farmer
Originally posted by EB
Håper ikke SAS følger CO på dette...:naughty:
Hvorfor ikke? Hvem i all verden er det som har behov for å ha med seg 64 kg bagasje på ferie? Det er vel ikke flytting man driver med på hver eneste reise.
Vel, - NOEN - pleier vel å ha med seg litt ekstra rødvin i bagasjen! :cheers:
 
Takk.. Med bøker og vin i bagasjen er det ikke vanskelig å fylle opp koffertene. Så igjen håper jeg at SAS ikke tar en Ryanair/CO når detgjelder bagasje...
 
Ingen større grunn å følge - selv om det er flere som tilbyr et dårligere produkt. Der burde SAS ha lært fra Norge og Europa rutene sine hvor de jo har fulgt etter andre...:naughty:
 
Det er da helt greit at de som MÅ ha med seg et helt flyttelass når de skal ut og fly betaler for det. :naughty:
Skulle egentlig bare mangle.
 
Hva med ulike vektgrenser på SAS DK, SAS SE og SAS Braathens...og SAS Intercontinental....her må det ligge uante mengder av ekstrainntekter SAS kunne tjent noen ekstra kroner på....:D
 
Jeg tror de aller færreste har behov for å ta med seg 64 kilo baggasje på en vanlig flyreise.
De som likevel føler det som en nødvendighet kan gjerne betale for det.
Syns slett ikke det er urimelig.
 
Men langruter er ikke alltid en vanlig reise... Og om ikke alle benytter seg av muligheten til å ta med 64 kilo så er jo det helt greit... Her ønsker vel heller noen selskaper å tjene litt ekstra fordi man selger billetter til lavere priser og kunden krever billigere billetter... Men sluttprisen blir kanskje høyere enn tidligere?
 
Er stort sett de amerikanske som klarer å fylle opp 64 kg. Men de har jo en mentalitet om at man skal ha nytt plagg på seg hver dag, ellers er man jo urenslig. At det blir brukt uvasket 2 uker senere skal vi ikke tenke på....:devot:
 
Back
Top