Nye Aeroclassics i 1/400

Har begynt å titte på 1/400. Mitt spørsmål er hvilke produsent som er mest 'naturtro' ???? Aeroclassic, Dragon, eller :question: :question: :question:

Min klare favoritt er Aeroclassics. Deretter GeminiJets. Så følger Phoenix, Dragon Wings, Big Bird, Blue Box og alle de andre. Har ikke så veldig stor sans for Herpa 1:400, selv om noen av modellene ikke er så aller verst.

hei

Alle fabrikantene har modeller som er bra og noen med små feil .
enig med at Aeroclassics er bra og gemini jet , dragonwings har også noen
flytyper som er meget bra
unngå gemini loftleidir dc8-63 da denne har en produksjonsfeil ser ut som
'bend it like a banana' men vanligvis er gemini bra
Herpa har faktisk også mange bra modeller

Det viktigste er vel hva du vil ha .

Jeg kjøper etter hva jeg vil ha , ett flyselskap eller fly som jeg på en eller annen måte har ett
forhold til, så sjekket jeg diverse diecast forum for eventuelle bilder av modellen , så
sjekker jeg bilder av modellen mot:old bilde av the real thing.

Har gått bra så langt med unntak av Loftleidir Gemini Jets , som på bilde så ok ut
men viste seg og ligne mer på en banan

hilsen sevenseas

Jeg har samme erfaring som sevenseas. Min Loftleidir DC-8-61CF ser også ut som en banan. For en skuffelse........ Jeg blir litt slapp når jeg ser på akkurat den modellen.

Espen

Originally posted by LN-REF

Waldemar og OY-KHA, "Ivar Viking" har landa i Malaga. N4501Q, "Boeing's 500th 747" og SE-DFZ, "Knut Viking" er på vei, så da venter eg bare på at SE-DDL, "Huge Viking" skal ta av!

Da har også N4501Q, "Boeing's 500th 747" ankommet Malaga, SE-DFZ, "Knut Viking" har en liten delay og er venta inn på mandag...

generelt syns jeg kvaliteten er veldig bra, selv Herpas 1:400 er fine. Den store forskjellen (virker det som) er at f.eks. Dragon Wings har vingene (iallefall på de modellene jeg har) i plast, mens tilsvarende typer hos Gemini er 100% metall.

Hei !

Venter selv på muligheten av å kjøpe SE-DDL(Scanair) 747
Hadde håpet på at den ville komme ut med "sola" ,samt
"Scanair" i mindre skrift på halefinnen,men en kjapp titt på
www.ocean-wings.com viser at denne modellen har "SAS" logo på
lik linje med de andre 3. Med mindre bildet som vises her er et
"preprod" sample da.

Geir Otto
ps. Litt underlig å lese at jeg har "joined 31. jan 2007" og at denne posten faktisk er
skrevet 18. jan 2007!?!

Originally posted by Olebno

Ikke for å ødelegge dagen for deg, men ingen av modellene på f.eks side 1 i "Sample Gallery" er satt i produksjon. Herpa har laget SAS 737-600 i nye farger i 1/200 og 1/500 og jeg tipper at de sitter på "lisensen" for SAS 737. Med andre ord tviler jeg på at vi får se -700'en fra Gemini i normal produksjon.
Hva angår DC-8-63, så har jeg dette i en PM fra Andrew Klein. Har hatt direkte kontakt med han over noen år nå. Jeg er faktisk så fri at jeg tar på meg "skylden" for at Caravellen fikk reg LN-KLH. Tilbake til DC-8. Planen er både -62 og -63 i SAS farger og en -62 i Scanairfarger. -63 i SAS farger blir ganske sikker SE-DBL.

Hei Ole !
Har Klein sagt at -62 kommer i Scanair farger ??
Vi trenger også Scanair -63. Det var Scanair-63 jeg ønsket
å få laget med reg. SE-DBL .Farsan hadde sin siste flygning
i selskapet med -DBL .

Geir Otto

Her er siste bidragene fra Euroclassics (Aeroclassics). I tillegg til LN-AET er også et par "Huge'r" sluppet. -200C N517MC og -200F N640FE. Begge I SAS CARGO farger (Janne). Hva angår 8-62 og -63 har jeg forstått at begge er i SAS drage, med andre ord ikke Scanair.

Attachments

• LN-AET.jpg
    LN-AET.jpg
    61.6 KB · Views: 24
Originally posted by Olebno
I tillegg til LN-AET er også et par "Huge'r" sluppet. -200C N517MC og -200F N640FE. Begge I SAS CARGO farger (Janne).

Kommer desse tre i tillegg til dei tre SAS som er komt, samt den eine Scanair kommer med det første?

Da har LN-AET ankommet Malaga...

Men kor blir det av SCANAIR o/c B.747-200, SE-DDL, "Huge Viking"?

Flott samling, Oddgeir! Det er nesten så jeg får lyst til å samle selv. Vel, jeg er jo blitt litt revet med en gang i mellom, da...

Lurer bare på Scanair 10-ern - er det bildet ditt, eller er oransje-fargen på modellen blitt veldig rød ?

Back