• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nydelig lys - dramatisk flott himmel...

Harald Oanes

ScanFlyer Silver
...må jo være en vanvittig kombinasjon. På denne måte viste Sola seg fra en knallbra side i går, utenom en vanvittig og grusomt kald nordavind. Det var også et par andre som trosset vinden, skulle visst fange en begivenhet som ikke ble til noen begivenhet... Men lyset ble i alle fall begivenhetsrikt for meg, og da har man ingen grunn til å være misfornøyd... Fotografering handler om lys, det er lyset som gir bildene våre...!

Thomas`en fremstår nesten i 3D, med et svakt solgløtt også på fjellene i bakgrunnen...

H10_5456.jpg

H10_5477.jpg

H10_5478.jpg

Lufthansa sendte denne dag en 320 i anledning det fine lyset, mens arbeidshesten B737 flyr samme rute i all slags vær...

Her "sikta" eg på regnbuen, men eg skulle tydeligvis venta ett tusendels sekund med å klikke av...
H10_5412.jpg

H10_5442.jpg

H10_5439.jpg

KLM lyser opp en mørk himmel...
H10_5322.jpg

Norske NOF, NOJ og NOS...
H10_5522.jpg

H10_5336.jpg

Bær med meg en skjev horisont, jeg likte så godt lyset på 330-hangaren at jeg tar det med lell, ikke så greit å prøve å følge flyet med kameraet i skuddstilling, uten bein å stå på og med ekstremt skjeve hornhinner (???)...
H10_5499.jpg

Også SAS skinner i det flotte lyset... Her med BRJ, BUE, BUG, RCU og RPU
H10_5400.jpg

H10_5308.jpg

H10_5489.jpg

H10_5369.jpg

H10_5482.jpg

Så måtte man ha fotball-pause, det var for langt tilbake til øya - klokka viste besøk hos venner på Sola. Man kunne bare spart seg hele kampen, for lurer man bare på hvor mye Jarstein fikk av Hamren & Co for å forårsake straffe på overtid, tidligere RBK-spiller som han er...! Du å du jeg gleder meg til VM...!
Kampen endte tragisk, klokka viste at KLM ankom snart med sin største 737 - og jaggu kom det ikke en til, av de gale som meg - for å prøve seg på skumringsfotografering nok en gang...

H10_5681.jpg

H10_5694.jpg

Baltic viser seg kun frem i mørke/skumring, litt trist i grunn - de har de flotteste motorer med blank front!
H10_5604.jpg

En på bakken, og en KLM på vei ned...
H10_5629.jpg

Avslutter med en SAS, god kveld...!
H10_5581.jpg

hei å hå

H

Last edited:
Flotte bilder, å uten å virke alt for partisk, må jeg si at SAS fargene er flotteste fargene i verden i slike lysforhold. ( så lenge flya er rene og nogenlunde vasket )

Nydeligebilder dette ja ! -Og ja....,- med slik himmel i bakrgrunnen og sol på motivet,-da blir det dramatiske nydelige bilder !
Vil se mer ! ;):up:

Tusen takk til ALLE for rause og hyggelige kommentarer... Det gjør fotograferingen vel verdt å holde på med...

hei å hå

H

Back