Nydelig lørdag!

Ruby

Tomleskolt
Medlem
Nydelig lørdag!

God grytidlig lørdag fra hula i Bergen. Denne første natten har gått overraskende bra. Snart blir det å tusle ned til hybelen for å sove så lenge som mulig før det til kvelden er jobb igjen.
En nydelig lørdag ønskes! :)

Re: Nydelig lørdag!

Nespresso og nyheter på nett, radio og papir. Tror kanskje det blir en kokosmakron eller to til neste koppen. Ikke mange planer for dagen...men satser på å få gutten tur i dag også. Lørdagstaco i kveld. Ha en bra lørdag.

God morgen. Her fikk jeg faktisk sove litt lenger en vanlig. Kreps er bestilt hos den lokale fiskehandleren, og han trodde han skulle klare å skaffe de levende. Det virker dog som de plukkes opp mye rart i skolegården, da eldstemann har lagt inn et ønske om middag på restaurant den gylne måke, så spørs om jeg ikke tar med barna dit etter svømming for deres middag. Ha en fin dag

God morgen fra Park Hotell i Sandefjord. Skikkelig luksusfredag i går, med pubbesøk og nydelig lutefisk på Brygga 11. Straks frokost og planlegging av resten av helgen. Fortsatt fin helg[emoji3]
5dea1fe76ab3e3542af799c6b68c7b20.jpg

God morgen fra Orkland.:)

Her er man heller tidlig oppe på en lørdag, men det er egentlig helt ok det også.

Baking står på planen i dag, i alle fall er det den beskjeden jeg har fått fra det moderlige som etter hvert dukker opp på besøk. Etter bakingen får man se om man klemmer ut en simulator-flight også.

Ha en god en.:)

God alt for tidlig morgen fra Kollen. Nå skal 500 gram nyskåret bacon fra Annis grilles så kommer to gode venner over og vi skal gå tur/retur Kobberhaugshytta som er en voksen tur.

I kveld er det årets femte intimjulebord med Dragen og da er det hodesylte fra Annis og en ganske crisp Blanc de Blanc i glasset.

God formiddag. 10-dagers selvpålagt Coronaisolering nærmer seg slutten. Et uheldig barn fikk påvist smitte, dermed var barnehagen til yngstemann stengt. Usikkerhet rundt smittesituasjon gjorde at vi har testet oss og har holdt oss mest mulig for oss selv. Det hadde vært så kjipt dersom vi ettertid hadde funnet ut at vi hadde spredd sykdommen videre til andre. Heldigvis slapp vi unna både smitte og sykdom. Nå skal det bli godt å komme tilbake til en mer normal hverdag.
Ha en flott lørdag alle sammen!

God formiddag fra Lillestrøm. :) Kaffe nummer to og trening nummer en med armen er unnagjort i dag. God søvn kan man ikke skryte på seg i kun en stilling gjennom natta. Litt sånn jetlag aktig, man sover et par timer, er litt våken, før man dupper av litt igjen. Hehe, litt følelse av langtur her. ;) Ellers går det vel smått framover. Ingen planer i dag heller bortsett fra mer trening av armen.
Ha en fin lørdag alle sammen! :)

Jaja, så var’e hælja igjen. Blir vel ut og finne juletre i dag. Satser på å være blant de første så man unngår folkemengden. Farmen åpner klokken 9 ...

Såvidt over null, men det ser ut som at det blir sol og fint. Månen står over oss som en lyskaster, så lommelykt var unødvendig da jeg gikk ut med bikkjene.

Nå frokost - så må vel svigerbeistet sparkes i gang ...

Sov lenger enn vanlig idag, og det trengtes nok. Tåke og kanskje en plussgrad.. dette kaller til litt indretjeneste og flyhobby. Og noe å høre på når støvsugeren har gjort sitt.

Ha en god lørdag!

God lørdag fra lukket avdeling.

Fem av ti dager pre-jobbisolasjon for å utelukke at man har en eller annen syke er unnagjort, herifra er det bare nedoverbakke. Det skal bli godt å komme ut i frisk luft igjen i slutten av neste uke og se annet folk i virkeligheten, og ikke bare på en skjerm. Det kommer nok en sadist og skal stikke noen bommulspinner hvor det gjør vondt og er ubehagelig til uka, for å være helt sikker på at jeg er frisk. Etter disse ti dagene har jeg sittet nesten 8 uker i pre-jobbkarantene i år, i tillegg til over to måneder mydighetsbestemt lockdown i vår. Får håpe at neste år byr på litt friere tøyler.

Sol og 25 grader har gått over til grå himmel, uten at det utgjør noen stor forskjell for meg.

Ha en finfin lørdag alle forumister! :)

God efta fra Lillestrøm. Her har vi trykket nedpå litt bacon, egg og rundstykker. Krydret med en pils. Nå får jeg snart komme meg ut og handle litt ost og skinke til i kveld.

Ha en fjong dag

God helg og kveld fra Haugesund.
Merker faktisk at en er en del mil lenger vest enn hovedstaden, fikk følelsen av at det er lyst en halvtime lengre, selv om det sikkert er å overdrive.
Snart ManU på TV, har en Aass i kjølen, men ser det også ligger en flaske Champis der, funker det bra til fotball og ?

Merker faktisk at en er en del mil lenger vest enn hovedstaden, fikk følelsen av at det er lyst en halvtime lengre, selv om det sikkert er å overdrive.

Det stemmer faktisk bra at det er en halvtime forskjell. Som østlending bosatt i Bergen er jeg glad for den halvtimen som kompensasjon for en «smule» mer regn.

Vintertid er ille nok på Vestlandet. Mange argumenterer for permanent vintertid, uten at jeg kjøper de gode argumentene for det. I serien uviktige saker kjenner jeg at jeg kunne engasjert meg godt for permanent sommertid.. :)

G'aften!

Litt artig sak det der om tidsforskjellen mellom Oslo og Haugesund/Bergen.

Helt nøyaktig er det 21 min 56 sek forskjell fra Oslo Sentralstasjon til Haugesund. Så kan du legge til eller trekke fra fire sekunder per lengdeminutt, eller fire minutter per lengdegrad. Haugesund har solen 12 sekunder lengre enn Bergen. Fra Vestlandet til Øst-Finnmark er det over halvannen time.

Nuvel, der bikka vi jaggu over midnatt også: God søndag!

Back