Nya flygplan till SAS

AnteKratz

Newcomer
Såg på ch-aviation att SAS skulle få 3 nya flygplan här snart, 2 B738 och 1 -700.

Alla ska in på SE- registret, SE-SOY (B737-783) SE-SOU, SE-SOX (B737-883)

Jag undrar om något vet om dem hamnar i SAS Norge eller i SAS Sverige?

Sedan undrar jag om någon har information om när SE-DTP SE-DTN ska börja flyga?

MVH Andreas

Overføring fra SAS Norge kanskje???

Tydeligvis ferske fra fabrikken. Ligger et bilde av den første 800-maskinen fra Boeing-fabrikken i en artikkel på intranettet. De holder på med interiøret nå, og den har ennå ikke blitt lakkert.

Ser at maskinene gjerne blir omregistrert når de flyttes fra feks Norge til Sverige. Skaper ikke dette unødvendig papirarbeid? Hva er fordelene med dette? Er det billigere å ha maskinene på feks norsk enn svensk register?

Ser også at enkelte av IC-maskinene er på norsk register, men er aldri å se i Norge. Hvorfor er det slik?

Beklager den lille avsporingen...

Ifølge http://www.boeing.com/commercial/ skal SAS ha lagt inn bestilling på 4 stk. Boeing 737 siden 21. september 2007.

De er som følger:

SAS - 737-700 CF 15-Apr-2008 -1 stk.
SAS - 737-800 CF 21-Sep-2007 -2 stk.
SAS - 737-800 CF 29-Aug-2008 -1 stk.

Totalt 4 maskiner...

Jeg trodde SAS drev og parkerte griser, jeg...men de parkerer kanskje så mange, samt noen MD-er, at de må fylle på med noen nye?

Jeg trodde SAS drev og parkerte griser, jeg...

Naa er det naa en gang slik at man ikke noedvendigvis vet at det blir nedgangstider naar bestillingen gjoeres. Hadde man visst hva man vet idag, hadde SAS neppe tatt de tre UX-maskinene ... De maskinene som kommer
naa ble vel bestilt foer disse.

Jeg trodde SAS drev og parkerte griser, jeg...men de parkerer kanskje så mange, samt noen MD-er, at de må fylle på med noen nye?

De parkerer ikke NGer. De selger en del Classic fra Braathens. De nye flyene skal vel erstatte disse gamle Braathens maskinene evt. MDer

Ikke så dumt dette - SAS har mange fly som skal ut og det er bra at selskapet bygger videre på 737NG-flåten. Noen nye fly inn, betyr at enda flere av de gamle og dyre kan byttes ut.

Alle? Den CO -900 vi så i januar, som var 2-3 måneder forsinket, og som gjorde touch-and-go da vi var i Everett, den hadde da vitterlig WL.

Back