Ny Wizz Air-base: OSL og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Re: Wizz Air OSL base og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Kan det tenkes at de har kjøpt inn sjøfly og vil lande i en av fjordene for å spare flyplassavgifter? :P
 
Re: Wizz Air OSL base og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Tatt seg noen kreative frihetet når det kommer til geografi i den grafiske avdelingen dems.

iUFFjgs.png

Noen som har kilde på dette bildet?
Det er litt betenkelig at bildet bruker Wizz Air sin gamle profil, mens Wizz Air sitt bilde brukt på f.eks annonseringen av TRD-TLL/VNO benytter sin nye profil (nye fager osv.)
 

Attachments

  • F7F643E1-8A89-4CF9-AA2E-4CBD061526E7.jpeg
    F7F643E1-8A89-4CF9-AA2E-4CBD061526E7.jpeg
    148.3 KB · Views: 955
Re: Wizz Air OSL base og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Interessant at de satser på flere ruter som ikke går innom OSL. Ingen av rutene som ikke går til/fra OSL flyr DY i dag, og har heller ikke fløyet i stor grad de siste årene da de heller har satset på å fly folk via OSL med få unntak (TRD-BGO-SVG, BGO-EVE, BGO-TOS og TOS-ALF). Så dette blir vel først og fremst et direkte angrep på SK og til dels WF. Skal jo derimot sies at hvis man får en billett på SVG-TOS med wizz til 199kr, så er det vel dessverre svært få som velger DY eller SK via OSL til minst 700kr (selv om de nok nå må kutte priser på mange flere linjer for å møte konkurransen).

Så er jo også spørsmålet, er markedet der? Det er jo en grunn til at DY har kuttet ut TRD-BOO-TOS(om de i hele tatt har fløyet den?). Hvem flyr ''bare for gøy'' i denne tiden? Er vel svært få fra SVG som kaster seg på en helgetur til TOS nå om dagen?

Det blir jo også mer og mer tydelig hva de ønsker her, de har absolutt ingen intensjon om å tjene penger, det de skal er å ta livet av både DY og SK.
 
Re: Wizz Air OSL base og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Er det ikke i lavprisselskapenes tradisjon å fly til avsidesliggende flyplasser?

Trondheim lufthavn Mosjøen? :drunk:

Og ikke minst Ålesund Lufthavn, Ørland?

Usikker på plasseringen av Tromsø også.
 
Re: Wizz Air med «overraskende satsing» i Norge

Og man klarer seg med ett fly.

Code:
OSL 0640 TRD 0735
TRD 0810 OSL 0905
OSL 0940 BGO 1035
BGO 1110 OSL 1205
OSL 1240 TRD 1335
TRD 1410 OSL 1505
OSL 1550 BGO 1645
BGO 1720 OSL 1815
OSL 1850 TOS 2045
TOS 2120 OSL 2315

Noen flinke som har idé om hvordan dette vil se ut fra TRD/i nord?
 
Re: Wizz Air OSL base og norsk innenriks - nettverk og operasjoner

Jaja, de kaster vel ikke bort penger på slike bagateller som dette. Her er det billige billetter som gjelder :D
 
Re: Wizz Air med «overraskende satsing» i Norge

Noen flinke som har idé om hvordan dette vil se ut fra TRD/i nord?

Ser ut som det blir endringer på TRD-OSL, jeg postet dette i TRD-base tråden nå: https://forum.flyprat.no/showthread.php?p=1215058
Virker som om «TRD-flyene» skal også operere TRD-OSL-ruten.
Ser noen eksempel ut fra bookingsystemene;
TRD-OSL-TRD-OSL-TRD-SVG-TOS-SVG-TRD
TRD-TOS-BOO-TOS-TRD-BOO-TRD-OSL-TRD
Mens den fjerde avgangen blir med «OSL-fly»; OSL-TRD-OSL.
 
OSL 0640 TRD 0735
TRD 0810 OSL 0905
OSL 0940 BGO 1035
BGO 1110 OSL 1205
OSL 1240 TRD 1335
TRD 1410 OSL 1505
OSL 1550 BGO 1645
BGO 1720 OSL 1815
OSL 1850 TOS 2045
TOS 2120 OSL 2315

Sleng inn en to-tre deicinger, så sprekker dette fort ..
 
Kanskje ikke. Men SK/DY kunne bytte litt rundt når det gikk skeis.

Er vel akkurat det, DY/SK bytter rundt for å minimere forsinkelsene sine, men kunne jo bl.a ikke det med flyene som DY hadde ut/inn fra bla FCO en stund, pga AOC konflikter osv, mens WIZZ har jo ikke den muligheten, så på de dårlige dagene kommer nok de forsinkelsene til å forplante seg kraftig, og med bare en bane i bruk her i vinter kommer det nok til å bli en del forsinkelser på dem.

En annen ting jeg er spent på er hvordan de kommer til å takle en del av disse flyplassene i skikkelig dårlig vær. Bare kansellere før de i hele tatt våger seg? Eller er noen vågale nok til å prøve seg på TRD en skikkelig møkka vinterdag når vinden kommer i den verste retningen? :8:
 
Kanskje ikke. Men SK/DY kunne bytte litt rundt når det gikk skeis.

Tja, det er jo mulig å kombinere flyvninger som TRD-OSL og TRD-GDN eller tilsvarende? Fly på vei til Øst-Europa kan vel mellomlande? Og Wizz har ganske stort volum her i landet allerede.
 
Jag läste att Wizzair har valt SAS ground handling på OSL.
Vilken ground handling har Wizzair på andra norska flygplatser?
 
Jag läste att Wizzair har valt SAS ground handling på OSL.
Vilken ground handling har Wizzair på andra norska flygplatser?

Er det ikke Menzies som handler Wizzair på OSL? Det gir jo ikke helt mening at SAS handler Wizzair.

Nei, det er og har kun vært SAS Ground handling (SGH) som har hatt kontakten med Wizz Air for handling på Oslo lufthavn siden deres inntog på OSL for noen år siden.
Ja, det er kjipt å se at Wizz Air gå i hard konkurranse med sitt «eget» flyselskap for SGH, altså SAS. Men å si fra seg handlingkontrakten med Wizz Air bare pga av dette, ville vært svært svært idiotisk, da ville man måtte si opp folk som man nå kanskje kan beholde pga Wizz Air sin satsning. Samt ville de da gitt Menzies en stor konkurransefordel på OSL ved at de ville blitt større.
 
Back
Top