Ny vekterstreik på OSL?

Randulfb

ScanFlyer Blue
Ny vekterstreik på OSL?

Kva er det som skjer på OSL i ettermiddag?
Det er like mykje kø i sikkerheitskontrollen som under vekterstreiken.

Re: Ny vekterstreik på OSL?

Kva er det som skjer på OSL i ettermiddag?
Det er like mykje kø i sikkerheitskontrollen som under vekterstreiken.

Det er vanlig det nå. Enten er det OSL som bestiller for få sluser eller så er det G4S som mangler folk sånn har det vært helt siden i sommer.... :(

Huff... Det er bra eg ikkje har oppdaga det før. Eg reiser nesten kvar dag på same tid, men ikkje opplevd noko som dette sidan streiken.
Men farta på køa var sjølvsagt høgare.

Slik OSL/Avinor holder på nå, så mister OSL all troverdighet som en seriøs flyplass-aktør. Det er lange køer i sikkerhetskontrollen, slot-restriksjoner, et sant helvete med transfer utland-innland, for få sitteplasser ved gatene, mangel på doer, mangel på stikkkontakter, ikke fasttrack på innenriks, ingen innenriks-lounge, flyplassen ser ut som et shoppingsenter, og sikkert hundre andre ting som jeg ikke kommer på. :headbang

Og folk lurer på hvorfor KLM får så stor innpass i distriktene....

:headbang :headbang :headbang

Kunne ikke vært mere enig HenrikP.
Flyr stortsett fra OSL hver torsdag nå for tiden, og det er lange køer, virker som det kommer et rush med folk rundt 17:00 (logisk nok) som de ikke klarer og ta unna. Køen i fast track er jo såpass lang til tider at jeg mistenker at den vanlige køen er raskere pga antallet sluser. Det er også samme tendensen på TRD på mandags morgen.

Å få seg et måltid på OSL mens man sitter er langt fra en selvfølge, heldigvis har de fleste andre Nordmenn en frykt for å sitte ved fremmede, så det ordner seg som regel med sitteplass i fiskerestauranten.

Hei. Jeg jobber i g4s.
Som dere sier er det enorme køer hver dag. Har vært det nesten hver dag den siste mnd. Opptil 30 min hver dag mellom kl 06-09 og 13-19..ca.
De dagene jeg har vært på jobb så har stort alle slussene vært åpne. Så grunnen til at det er kø er rett og slett fort få slusser tilgjengelig.
Men jeg kan kan ikke huske så lange køer så mange dager etter hverandre noen gang.
(Køene under streiken var på nesten 2timer, om ikke mer)
Håper alle rekker flyene sine:)

Slik OSL/Avinor holder på nå, så mister OSL all troverdighet som en seriøs flyplass-aktør. Det er lange køer i sikkerhetskontrollen, slot-restriksjoner, et sant helvete med transfer utland-innland, for få sitteplasser ved gatene, mangel på doer, mangel på stikkkontakter, ikke fasttrack på innenriks, ingen innenriks-lounge, flyplassen ser ut som et shoppingsenter, og sikkert hundre andre ting som jeg ikke kommer på. :headbang

Og folk lurer på hvorfor KLM får så stor innpass i distriktene....

:headbang :headbang :headbang

Pass på blodtrykket ;)

Disse køene er jo spennende dersom en kommer fra utland og skal videre innland. Herlig å miste flyet fordi tollvesenet ikke kan ha en fyr stående et annet sted på flyplassen...

Idag nå kl 16 tok det 8 min for meg, selv med litt kø ute på gulvet. Men tror de som går rett fra flytoget og til nærmeste kø brukte litt lenger tid.

Stod 30 min i kø forrige søndag, fra 21:00-21:30. Transfer utland-innland, hadde i utgangspunktet 45 min. 6 sluser var åpne da jeg kom, 2 til åpnet mens jeg stod i køen, til tross for det vokste køen bak meg i rekordfart. Altså var bare halvparten av slusene åpne! Rakk flyet til tross for at det stod gate closing da jeg var gjennom sikkerhetskontrollen og det var 300 meter å løpe. Flyet ville nemlig ha med seg de 30 andre som også ble forsinket i sikkerhetskontrollen, så det ventet 15 minutter til. Transfer på OSL er et elende fra a til å, hver gang!

Så lenge "alle" vet at OSL er slitsomt på transfer utland-innland, hvorfor skal man da på død og liv booke billett med kun 45min?
Jeg sier ikke at situasjonen er ideel slik den er nå, men man må faktisk ta med i sine beregninger ventetid på bag, kø på bagdrop, kø i sikkerhetskontrollen og løpetur til pir syd.

30 min kø er ganske surt 1-2 ganger i uka på innenriks, null kø i fasttrack men der kommer man ikke inn med C billett eller EBG innenriks. Så det var fast track kuponger til salgs for 75 pr stk med påstand om at det var gyldig på alle flighter innenriks og utenriks. Hvis det stemmer vurderer jeg å kjøpe noen.

Så lenge "alle" vet at OSL er slitsomt på transfer utland-innland, hvorfor skal man da på død og liv booke billett med kun 45min?
Jeg sier ikke at situasjonen er ideel slik den er nå, men man må faktisk ta med i sine beregninger ventetid på bag, kø på bagdrop, kø i sikkerhetskontrollen og løpetur til pir syd.

Det er vel heller flyselskapene som bør øke minste tillatte transfertid på utland-innland transfer.

30 min kø er ganske surt 1-2 ganger i uka på innenriks, null kø i fasttrack men der kommer man ikke inn med C billett eller EBG innenriks. Så det var fast track kuponger til salgs for 75 pr stk med påstand om at det var gyldig på alle flighter innenriks og utenriks. Hvis det stemmer vurderer jeg å kjøpe noen.

Hvor har du lest dette? 75kr for fast track høres helt latterlig billig ut.

På død og liv.. det er dine ord. Hadde jeg hatt annet valg enn å reise via OSL så hadde jeg gjort det. Det finnes ingen réelle alternativer til destinasjoner som går fra ARN. Så vi tvinges fra SVG via OSL. Jeg reiste med håndbagasje. Hadde transfer på ARN først. De to senere flyene fra OSL til SVG var fulle. Ingen andre alternativer. Eneste dødtid var i sikkerhetskontrollen, og den var betydelig. OSL driver innen servicebransjen, jeg er kunde. Jeg betaler for et produkt som er tilgjengelig, men som ikke blir levert. Eneste grunnen til at det går er velvillighet fra flyselskapet, SAS, siden de gjerne vil ha med alle passasjerene sine. OSL som hub begynner å nærme seg en vits.

What? Helt tullete og selge adgang til fast-track på groupon. Det undereminerer hele konseptet med BIZ-billetter. Og at de kan brukes på innenriks er det tåpeligste av alt. Når SAS ikke engang kan tilby fast-track til Pandium på innenriks, så kommer OSL og selger adgang til fasttrack for 75 kroner..... :headbang

Last edited:

Pleier vel ikke være noe kø på søndager rundt kl 10 på formiddagen? :)

Har du forsøkt å selv plukke avganger på sas.no?:rolleyes:

Og tre timer frister ingen på vei hjem en sen kveld.

Back