Ny uke - ny mandag:-)

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Vi nordmenn som elsker det italienske er nødvendigvis ikke så opptatt av at alle andre skal det…men liker du kaffen, så er det bare en forsmak på alt godt du har i vente…sa han som vel fikk byttet ut tysker`n med nok en italiener på gårdsplassen nå i ettermiddag:-)

He he.. den kategorien nordmenn er dessverre ikke alle EB. De vennene/kollegaene jeg har som er italofile lider av Stockholmsyndromet :colgate: Kaffen var i alle fall bitter og god.

God mandag fra Lis sin Ana lounge (ingenting med flyselskapet å gjøre). Faktisk en grei kontraktslounge med betjent bardisk. Nå venter snart Af via CDG hjem. Ha en fin ettermiddag, også kveldsvakt I morgen. Sender masse gode ønsker til Sk384 og jeg blir sur på vegne av ham. De blodprøvene kan dra et visst sted spør du meg!

Sent from my 23028RNCAG using Tapatalk

Takk for det Hypern. Ja kjedelig med prøvesvar som ikke er i orden. Som sagt er det nok ikke noe alvorlig utover det som er vanlig med min diagnose så jeg er ganske rolig på det. Men det er kjedelig å eventuelt måtte tilbringe ferie på sykehus i Dublin, så da fant vi ut at det var lurest å holde seg hjemme og heller ta en tur når prøvene er normale igjen.

He he.. den kategorien nordmenn er dessverre ikke alle EB. De vennene/kollegaene jeg har som er italofile lider av Stockholmsyndromet :colgate: Kaffen var i alle fall bitter og god.

Men jeg har da aldri vært opptatt av å være så klin lik som naboen som mulig;-)

Sukk sukk en time forsinket ankomst til OSL - dvs det var ikke så krise pga Air France loungen i 2F er jo greit. Men det begynner å bli lite transport etter kl midnatt på OSL. Tok flytoget til sentrum, også finne en Bolt. Men Boltsjåføren var jo så frekk at han holdt på turen min i over 10 minutter før han kansellerte bare (hvorfor i helvete har de lov til det der?), så endte opp med en tradisjonell Oslo Taxi. Hadde sikkert vunnet på å bare ta taxi fra OSL... En ting er jo at Solberg regjeringens taxireform førte til bedre tilpasninger til Bolt, Uber osv. Noe annet er jo at taxiene har blitt særs upålitelige. Jeg tviler veldig sterkt på om bil bestilt via Taxifix bare kansellerer når de føler for det (jeg praiet denne Oslo Taxien på holdeplass - til sikkert litt irritasjon for mafiataxiene i køen der heh).

Tror kanskje jeg skal bli litt mer Sud og sverge til Oslo Taxi (?) selv om de jo er dyrere enn Uber og Bolt vanligvis. Og ja Air France i economy i Europa er helt greit, særlig når de ikke har gått til buy on board konseptet. Jeg tror kanskje Air France er litt konservative der hehe (til det bedre). Om jeg skal klage på noe er vel at ølen de serverer kun er 250 ml og ikke 330 ml som vel er det vanligste. Og går man for Cola så er det bare 200 ml bokser de har. Men altså måten de har samlet det aller meste av intraeuropeisk trafikk på 2F er virkelig smooth. Jeg husker jo da Air France til OSL dro fra 2G. Så har jo SAS allerede bytta terminal til 2B, men det er vel tenkt at de skal til 2F de og etter hvert vil jeg tro.

Og ja jeg måtte jo få boardingkort utprinta i LIS da pga tja telefontrøbbel (les stjålet mobil) og det var virkelig smooth det der i skranka. SkyPriority ble strengt håndhevet der for å si det sånn. Ja jeg kjøpte jo en ny telefon i Lisboa til under 100 euro, men har ikke akkurat tatt meg bryet med å installere så mye apper og sånn der enda bortsett fra Bolt enda (tenker forsikringspengene får dekke noe litt bedre). Men har iallefall en fin reservetelefon jeg kan bruke da. Jeg vurderte jo å sjekke om jeg kunne fått refundert momsen men ut fra infoen jeg fant på nett så kunne ikke varen være tatt i bruk i Portugal (noe som jo telefonen ble med portugisisk simkort) og i tollen var det relativt lang kø. Det ville i såfall vært litt arbeid for 18 euro.

Last edited:
Back