Ny SAS-livery 2019

Re: SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag]

Jeg synes ikke denne var så ille, jeg. Faktisk litt tøff! Likte godt at de tar med ‘Scandinavian’ på jetmotorer. Stemmer det at ‘Red Bac’ er rødfargen SAS nå har på innsiden av Wing-let’n?

Kult! SAS får ‘godkjent-Pluss’ av meg!

Hobbydesignerne våre er inne på noe, blir spennende å se resten!

Etter å ha brukt altfor mye penger på å finne på noe nytt, så er dette alt de klarer?
Kjedelig, skuffende og dårlig!

Jeg synes det ser veldig bra ut! :)

Totalt sett liker jeg det, selv om det ikke får 10 av 10. Liker enkeltheten og renheten, og fargevalgene. Og at det nå står Scandinavian under flykroppen

Liker den store SAS logoen/fonten på toppen, men kan ikke sølvfargen her bli litt vel usynlig?

Tror det kan være lurt å vente til den offisielle avdukningen før man lar seg begeistre...

Jeg vet man ikke skal si det, og kommer ut som gammeldags; men jeg kan ikke fatte hvorfor de gjør dette.. Personlig likte jeg den gamle designen meget bra og den skilte seg tydelig ut.. Dette blir fjerde designet SAS har i min flytid og på samme tid har Singapore Airlines og Emirates hatt ett (med lette forfriskninger).

Føler at markedsavdelingen i en del firmaer har fårr for mye makt (folk tør ikke si dem i mot) og man får mye rare navn og logoer som er kjipe og ikke minst koster det penger..

Nå blir det vel en ganske lang periode hvor de har forkjellige design på alle flyene sine fær siste fly blir lakket ellet pælmet.

SAS får endret dekor på flyene i løpet av året [rykter og forslag]

Jeg vet man ikke skal si det, og kommer ut som gammeldags; men jeg kan ikke fatte hvorfor de gjør dette.. Personlig likte jeg den gamle designen meget bra og den skilte seg tydelig ut.. Dette blir fjerde designet SAS har i min flytid og på samme tid har Singapore Airlines og Emirates hatt ett (med lette forfriskninger).

Føler at markedsavdelingen i en del firmaer har fårr for mye makt (folk tør ikke si dem i mot) og man får mye rare navn og logoer som er kjipe og ikke minst koster det penger..

Nå blir det vel en ganske lang periode hvor de har forkjellige design på alle flyene sine fær siste fly blir lakket ellet pælmet.

Jeg vet ikke jeg, plutselig virket dagens fra 1998 veldig 90-talls.....

Men akkurat det røde hintet må ha vært noe luregreier?

Dog, synd de ikke hadde er faktisk fly i 1:1 å vise frem

Ellers tipper jeg mange av den eldre garde sikkert ikke liker det [emoji13]

Last edited:

Kult at det ble sølv megalogo, som jeg vel var den første til å antyde :old

Sølv motorer er også kult.

Det røde hintet var nok enten noe rødt de bruker i merking - eller for flaggene, jeg synes de ser mer oransje ut på bildene enn vanlig flagggrødt.

Dette ble enkelt, rent og "Nordic cool" synes jeg.
Gleder meg til å se det i levende live.

Er det bare meg - jeg får litt Aeroflot-vibber av dette. Men det er ikke så dumt, for jeg liker SU-liveryen godt.

Last edited:

Kult at det ble sølv megalogo, som jeg vel var den første til å antyde :old
Sølv motorer er også kult.

Dette ble enkelt, rent og "Nordic cool" synes jeg.
Gleder meg til å se det i levende live.

Sølv motorer hadde vært kult med litt retrofølelse men de er vist hvite.

Greit nok. Men som alltid er det noe helt annet å se maskinen på nært hold enn computeranimerte bilder.

Ellers tipper jeg mange av den eldre garde sikkert ikke liker det [emoji13]

Jeg er en gammel jævel men vil ikke si at jeg ikke liker det - jeg bare skjønner ikke hvorfor man skal bytte så "ofte" hos noen selskaper, men andre holder seg mer stabile.. Jeg tror fremdeles det er mye designbrille-ansatte som har gitt full gass om man skal bytte eller ikke.

Jeg er også en Harry jævle så sølv metallic (som stort sett alle mine biler bestilles i) og "Emirates-type" logoen under buken er snasen.

Jeg skal love deg at hvis dette hadde vært et arabisk eller russisk flyselskap så hadde nok pipen hos de yngre hatt en annen lyd ;)

Last edited:
Back