Ny SAS-annonse?

Men SAS sammenligner vel bare direkte hva de inkluderer i sin pris kontra Norwegian? Så får vi flisespikkerne her inne argumentere for og i mot om man trenger setereservasjon, kofferter osv ;)

Mitt poeng er vel å fokusere på hva som er riktig å ta med når totalpris skal sammenliknes, og jeg er litt usikker på om det er riktig å ta med setereservasjon i sammenlikningen når ideen her er å sikre at man kan sitte sammen (jfr. det som står i reklamen). Årsaken til at jeg er usikker på det er fordi det kommer frem her at SAS heller ikke har noen slik garanti (det SAS kan tilby er å sjekke inn en del timer tidligere enn DY kan tilby, og dermed øke sannsynligheten for å få sitte sammen). Det er altså ikke snakk om "om man trenger setereservasjon" eller ikke, men hva som er et rimelig sammenlikningsgrunnlag.

Re: Ny SAS annonse?

Uten å mene å gjøre dette til SK vs DY tråd, er det vel nå slik at SAS kjemper mot Norwegian på pris, og i veldig mange tilfeller er billigere.

Her er det vel grunn til å være bekymret for SAS, all den tid vi vet at SAS ikke har kostnadsnivå til å kunne konkurrere for intenst på pris med en aktør som DY. Selv ikke nå etter 10 år med omstruktureringer.

Et annet spørsmål er kanskje hvor mange reiser til Spania med 2 voksne og 2 barn og sjekker inn 4 kolli...? Ikke jeg/vi. Det holder da i massevis med 2 kolli og noen kabinkofferter... ;) Så egentlig er slike sammenlikninger uansett spekulative og subjektive.

Men poenget med annonsen er nok å gjøre folk oppmerksomme på at SAS kan være et reelt alternativ til en LCC som Norwegian, og i så måte spiller jo egentlig ikke de konkrete prisene en stor rolle (og i PMI-annonsen så var SAS uansett billigere før setereservasjoner og baggasje var lagt til).

Uten å vite hva som faktisk *er* billigst, så må man også se på *hvor*
mange av den billige bookingklassen som også er tilgjengelig.

Sett at de to setter opp et helt fly; ingen er booket ;

- hvor mange billigste billettklasser eksisterer, til hvilke pris?
- hva er neste prisklasse, og hvor mange?

Noen som kunne ha svart på dèt?

Er SAS billig, bare fordi noen traff et heldig valg på et heldig øyeblikk på rett tidspunkt?
Har Norwegian flere tilgjengelige billigklasser?
Eller blir det omvendt?

Sett at de to setter opp et helt fly; ingen er booket ;

- hvor mange billigste billettklasser eksisterer, til hvilke pris?
- hva er neste prisklasse, og hvor mange?

Noen som kunne ha svart på dèt?

Hvor lang er en strikk?

Umulig å gi noe standardsvar - det varierer fra flight til flight .. men det er vel ikke å selge brura og avsløre at det er færre billigbilletter tilgjengelig fredag klokken fire enn tirsdag klokken ett ...

Det er litt påfallende mange som tilstadighet må fortelle historier etter denne mal :
- en tante som skulle kjøpe biletter til hele familien
- tanta regnet med at Norwegian var billigst og hadde tenkt å bestille der
- men så ble tanta tipset om å skjekke SAS også. For sikkerhetsskyld.
- og vet du hva ??? ... Jo så viste det seg at SAS var billigere enn Norwegian alikevel

Disse historiene finner du MANGE AV på ET HVERT fora som omhandler SAS vs. Norwegian

Den dagen jeg leser en omvent historie om tanta som ble overrasket at Nowegian var billigst. Ja da, vet jeg at de to selskaper begynner å ligne hverandre på pris. Ikke før.

Back