Ny Ryanair-base: Rygge

Status
Not open for further replies.
Re: Rygge kan få flere Ryanair-ruter

Har skjønt lenge at det har vært noe på gang. At sommer programmet ikke er lagt ut er bare tull. Destinasjonene som ikke lar seg booke fra Torp og Rygge (våren 2010) ligger ute fra Skavsta og G.City.

Jeg tror mye ligger i at Ryanair flytter kapasitet fra Torp til Rygge. Så mange "nye" ruter har jeg ikke noe tro på. Det kan jo også være at Rygge blir base for Ryanair.

Blir spennende å se i morgen. Jeg brenner jo for denne flyplassen, hadde man bare kunne starte flybuss fra Sarpsborg til Rygge så hadde jeg vært fornøyd. Idag må jeg ta Timekspressen til holdeplassen ute ved E6 og taxi derfra, noe som er lite aktuelt.

Nei, få Ryanair base til Rygge og flybuss fra Sarpsborg (og evt. Halden) så skal ikke jeg klage lengre.

Bra. Rygge er ikke minst også et bra alternativ for folk i Oslo-Sentrum-Øst-Syd, i motsetning til Torp. Så får de lov, vil jeg tro at Rygge har en stor fremtid.

Dette blir gøy.. La oss få mer Italia........:colgate: Og flybuss fra Lillestrøm...

Hvor lang omvei er det egentlig fra E6 til terminalen og tilbake?
Hvis det blir stor trafikk på Rygge vil kanskje Flybussekspressen OSL-Fredrikstad kjøre innom?

Hvis det blir stor trafikk på Rygge vil kanskje Flybussekspressen OSL-Fredrikstad kjøre innom?

Tror det også spørs litt på hva slags konsesjon NorWay har på den ruta, og om evt. andre har konsesjon, eller fylket har noe bestemmelser (slik man har i Oslo/Akershus).

Discus, NOR-WAY kjører ruter som ikke mottar subsidier og dermed er dette med konsesjon et ikke-tema. De kan med andre ord kjøre hvor de vil, men kan ikke ta fra lokaltrafikkområder som er subsidiert busstrafikk (ute på anbud). F.eks. kan ikke Haukeli-Ekspressen ta med lokaltrafikk fra Oslo til Asker (stopp ved Nycomed). Og hvis det er noen som lurer på hvorfor jeg brukte Haukeli-Ekspressen som eksempel, kan ta en titt på denne http://forum.scanair.no/showthread.php?t=25954

Det går fast transport fra Rygge togstasjon til flyplassen, det burde vært satt opp et stopp ved broen over motorveien for å plukke med seg folk som kommer med timeekspressen.

Hvor lang omvei er det egentlig fra E6 til terminalen og tilbake?

Det skal komme avkjøring fra E6 sydfra direkte inn på terminalområdet, men har ingen oppdatert info på eksakt når.

Blir forøvrig interessant å se hva som kommer ut av morgendagen.
Sist O'Leary var på RYG ble hele ankomstområdet utenfor terminalen fysisk sperret for bringing og henting med beskjed om at det var på grunn av "pressekonferanse".

Discus, NOR-WAY kjører ruter som ikke mottar subsidier og dermed er dette med konsesjon et ikke-tema.
Da er det ikke et tema når det er utenfor Oslo/Akershus med andre ord. Det eksisterer hvertfall konsesjon/løyve for strekningene Bekkestua-OSL, Majorstua-OSL, Ski-OSL, så der er det tydeligvis et tema (innen Oslo/Akershus). Derfor nevnte jeg det med tanke på evt. "lokaltrafikk" i Østfold.

SÅvidt jeg husker var både NOR-WAY og TIme-expressen innom terminalen både på sør- og nordgående da terminalen åpnet i september 2007. Men de kuttet vel ut etter laber etterspørsel.

Kanskje de skulle revurdere nå, passasjergrunnalget er jo noe helt annet etter Ryanairs ankomst. NSB melder ihvertfall om kraftig oppsving i passasjertallet til/fra Rygge.

Kanskje de skulle revurdere nå, passasjergrunnalget er jo noe helt annet etter Ryanairs ankomst. NSB melder ihvertfall om kraftig oppsving i passasjertallet til/fra Rygge.

Passasjergrunnlaget er vel det samme uansett hvilket selskap som flyr til Rygge? Antar at du mener folk er mer tilbøyelig til å fly med Ryanair ?

De gangene jeg tar toget til/fra Halden kan antall pax på Rygge stasjon telles på én hånd. Så hav som kan karakteriseres som "kraftig oppsving" er jeg faktisk litt usikker på.

Det var bussjåførene selv som foreslo å kutte ut turen innom Rygge, rett og slett fordi det var få eller ingen pax pr. tur, og fordi turen ble forlenget unødvendig med nesten 5-7 min hver vei.

Passasjergrunnlaget er vel det samme uansett hvilket selskap som flyr til Rygge? Antar at du mener folk er mer tilbøyelig til å fly med Ryanair ?

De gangene jeg tar toget til/fra Halden kan antall pax på Rygge stasjon telles på én hånd. Så hav som kan karakteriseres som "kraftig oppsving" er jeg faktisk litt usikker på.

Det var bussjåførene selv som foreslo å kutte ut turen innom Rygge, rett og slett fordi det var få eller ingen pax pr. tur, og fordi turen ble forlenget unødvendig med nesten 5-7 min hver vei.

Ja du kan kverulere du, jeg leser bare hva NSB selv sier:
http://www.moss-avis.no/article/20091107/REISE/389801230/1196/rssmlr?t=tt&template=mlrartikkel

Og jeg har vel ingen mening om hvorvidt det var sjåførene eller sjefene som kuttet ut terminalen, hva har det med saken å gjøre? Bussene sluttet å kjøre innom fordi det var lite passasjerer, som jeg sa. Nå kanskje de kan begynne med det igjen?

Det går rykter om at Dublin, Düsseldorf og Paris/Beauvais blir nye destinasjoner fra Rygge.

Vi får vente i spenning..

He, he Lillestrøm City Airport.. :rolleyes: Hadde jeg fortsatt hatt lappen kunne jeg som jeg ha gjort før, fløyet ned til Rygge, tatt en svipptur og hjem igjen..

Men uansett det var visst noe med landingsavgifter der nede...^_^

Da er det ikke et tema når det er utenfor Oslo/Akershus med andre ord. Det eksisterer hvertfall konsesjon/løyve for strekningene Bekkestua-OSL, Majorstua-OSL, Ski-OSL, så der er det tydeligvis et tema (innen Oslo/Akershus). Derfor nevnte jeg det med tanke på evt. "lokaltrafikk" i Østfold.

Ruter # har vel områdekonsesjon i Oslo/Akershus.

Status
Not open for further replies.
Back