Ny rute til bagasjehall på SVG

Mjolnir

ScanFlyer Gold
Ny rute til bagasjehall på SVG

Noen som vet hva som foregår på SVG for tida? De siste gangene jeg har ankommet på innland har den vanlige utgangen til bagasjehallen vært sperret med treplater med ny rute via en lang omvei innom den nye delen av terminalen.

Re: Ny rute til bagasjehall på SVG

Det er en del av ombyggningsprosessen på SVG. Meg bekjent er den lange omveien permanent.

Har du link/mer info? Trodde de hadde gitt seg for en periode etter terminalforlengelsen i begge retninger.

De skal jo utvide sikkerhetskontrollen til omtrent slik som på Gardermoen. Tenker nok at de trenger den plassen der den gamle utgangen var før for å gjennomføre disse planene. Så spørs det jo hva som skjer med baren rett rundt hjørnet der - må de flytte?
Så det blir en lang vei rundt - kanskje håper de at folk kjøper noe i butikkene på veien ned.

Fordelen med lang vei rundt er at man slipper å vente på bagasjen i bagasjehallen :)

Fordelen med lang vei rundt er at man slipper å vente på bagasjen i bagasjehallen :)

Good point.

La også merke til dette i forrige uke. Har ingen problem med å gå litt ekstra når sikkerhetskontrollen blir utbedret i stedet.

Bad point, kva med dei som kun har handbagasje?

Ny utgang er nå i den ny terminalen slik at du må gå ned rulletrappen. Det er på ingen måte langt.

Baren bli ikke flyttet. Det iallefall ikke planen så langt.

Har ingen problem med å gå litt ekstra når sikkerhetskontrollen blir utbedret i stedet.
Akkurat på det temaet må jeg si at jeg ikke er imponert. Det er flott med flere sluser i sikkerhetskontrollen, men det hadde hjulpet kraftig på køa om man faktisk hadde bemannet de slusene man allerede har...

Er det så stor underkapasitet i sikkerhetskontrollen? Har så langt ikke latt meg plage nevneverdig av dette, men så reiser jeg gjerne litt utenom rushen når billettene er billigst óg da.

Og siden flere tydeligvis har meninger om saken, så er mitt syn at det er noe irriterende å bli sendt på oppdagelsestur i terminalen med en gang man lander. Ikke minst hvis man kun har håndbagasje.

Back