Ny rute fra OSL til høsten?

Status
Not open for further replies.
Re: Ny rute fra OSL til høsten?

Det har stått mye rart i AW opp gjennom årene, blant annet alle disse rosenrøde artiklene om "unike" og veldriftede flyselskap som har blitt slått konkurs uken etter at artikkelen ble publisert.

AW er et entusiastisk blad som vinkler sine artikler positivt, take it or leave it. Ingen vil jo snakke/skrike negativt om sin hobby eller sitt interessefelt.

Jeg liker bladet godt og har nettopp fornyet abonnementet med to nye år.:D

Originally posted by MD11

AW er et entusiastisk blad som vinkler sine artikler positivt, take it or leave it. Ingen vil jo snakke/skrike negativt om sin hobby eller sitt interessefelt.

Jeg liker bladet godt og har nettopp fornyet abonnementet med to nye år.:D

Jeg har nettopp lagt inn mitt første abonnement med to år. Fikk en Varig-DVD med på kjøpet. Eneste svakheten er at bladet ikke tåler røff behandling, omslaget blir revet fort bort... for øvrig tilbød jeg bladet til nabopassasjeren, en jente i 20-årene, på vei til Varna.... har aldri sett noen bladd så fort i et blad :D

Men Krabi-greiene må jeg nesten bare le av. De har jo forsatt ikke en gang en oppegående hjemmeside, og disse gutta skal håndtere 777 om noen få måneder?:laola

Det er noen få treff, som stort sett refererer seg til en kilde.

http://www.krabi-airline.com/

har fortsatt bare animerte bilder av flyene og "visjoner", og under 4000 treff...

Oki, jeg gir meg på denne diskusjonen. Vi får vel se da. Evt ikke se. ;)

Vel, da kan jeg bekrefte at OSL har hatt samtaler med Krabi Airlines, og at flygningene starter 1. november, som offentliggjort i Airliner World.

OSL kan selvfølgelig ikke garantere at flygningene faktisk vil finne sted.

Skjønner ikke helt hvorfor det er så mange "negative" kommentarer til dette nye flyselskapet her på forumet. At de ikke har en fin nok web-side behøver ikke å bety at de ikke kan håndtere B777 ?? Kanskje de har andre ting å tenke på enn å lage en web-side som er "bra nok" !!!
Vi får vente å se hva det blir til, men kommer de hit så er de ihvertfall hjertelig velommen :D

Grunnen til kommentarene er vel at mange her har sett flyselskap slå på stortromma, og så forsvinne ut into the wild blue yonder. Seeing is believing, som det så fint heter.

Utrolig at de fortsatt har de samme idiotiske nettsidene! Er de seriøse, burde de seriøst ha satset litt på å fremstå som litt seriøse i alle fall... Seriøst! hehe

Kan tyde paa at de ikke planlegger aa selge setene selv, iallefall .... saa det er nok en turoperatoer eller flere inne i bildet. Men hjvis MyTravel er klare for oppstart, spoers det om det er de som har faatt kontrakten(e) ....

Flyselskap starter opp Thailand - Oslo
Av Hans Olav Nyborg | Publisert I dag | Oslo Lufthavn Gardermoen , Globale nyheter | Rangering:

Skal fly Boeing 777
Et nytt og til nå ukjent flyselskap har lansert store planer for å fly mellom Krabi i Thailand og Oslo med Boeing 777. Lanseringen er i november og bak prosjektet står tidligere ansatte i Thai Airways.

Flyselskapet hert Krabi Airline og er det første selskapet som starter opp internasjonale flygninger fra flyplassen i Krabi etter at denne nå er oppgradert med både en innelands og en internasjonal terminal.

Europeiske turister er målet
Flyselskapet som er under stiftelse har fire investorer bak seg hvorav en av de mer fremtredende er tidligere Thai Airways ansatt Kosol Vongsrisart, kjent fra luftfarten i Asia gjennom flere år.

Markedet er klart det europeiske og å gjenopprette Krabi som det eksotiske reisemålet det var før tsunami i 2004. Krabi var da det stedet i Thailand som økte mest hva angikk turisme.

Dette har myndighetene i Krabi nå et håp om igjen skal skje og har derfor både oppgradert flyplassen og gitt støtte til flyselskap som ønsker å satse. Så langt er det 10 flyselskap under etablering i området, de fleste for å tilby sine tjenester til det asiatiske markedet.

Store planer for Krabi Airline
Administrerende direktør i Krabi Airline, Chaisak Angkasuwan sier i en kommentar at selskapet vil starte sine flygninger mellom Thailand og Oslo fra 3. november i år. I følge tall selskapet har innhentet er det stadig flere nordmenn som finner Thailand som sitt feriemål og det regnes med at rundt 200.000 reiser fra Norge over til Thailand hvert år.

Selskapet skal også starte opp rute til München som trolig blir en del av ruten til Oslo i første omgang.

Selskapet oppgir at det har store planer for årene fremover, allerede fra neste år skal det være klart for å fly også til Sydney, Melbourne og Brisbane i Australia samt til New Zealand.

Fra 2010 og 2011 står destinasjoner i USA på kartet hvis alt går etter planen.

Boeing 777
Selskapet har så langt leaset to Boeing 777-200ER som skal brukes i første omgang på de europeiske rutene. Selskapet har beregnet seg frem til å få en kabinfaktor på 70 prosent.

Står også noe i det nye Airliner, men hjemmesiden ser like fortsatt like død ut.

Jeg synes fortsatt dette høres mer enn tvilsomt ut.

Hjemmesidene deres er døde. Ingen informasjon fra offisielle kilder i Norge (slik som OSL). Ikke noe rykter på f.eks. a.net (snarere det motsatte). Oppstart om kun kort tid, men ikke noe snev av mulighet for å kjøpe billetter. Det virker ambisiøst med et så stort som 777 fra Oslo til en av de mindre flyplassene i Thailand.

jeg synes designen på 777 er av de bedre...:D

Jeg vil se første maskine lette fra OSL før jeg tror på dette projekt.....!

Ikke at jeg ikke tror på flyvninger OSL-Thailand, det er bestemt et marked. Men dette virker meget useriøst.

Noen som har søkt på nett etter navnet på denne Chaisak Angkasuwan, som skal være administredende direktør i selskapet? I think not...

International Herald Tribune:
http://www.iht.com/articles/ap/2007/04/19/asia/AS-TRV-Thailand-Travel-Baggies.php
"Chaisak Angkasuwan, the director-general of the Department of Civil Aviation" (19. april 2007)

AFP:
http://news.yahoo.com/s/afp/20070724/bs_afp/thailandaviationtravel_070724061406
"Chaisak Angkasuwan, director-general of the aviation department" (24. juli 2007)

Så kan vi altså fastslå at han ikke er direktør i Krabi Airline. Et annet sted er riktignok nyheten om Krabi Airline uten denne tittelforvirringen tilstede:
http://www.nationmultimedia.com/2007/06/21/business/business_30037391.php
(The Nation virker imidlertid som ei seriøs avis, så om ikke annet virker denne artikkelen som en mer pålitelig kilde enn hangar.no)

Det är svårt att låta bli att inte tänka på PB Air som i början på 2000-talet skulle flyga från Skavsta till Thailand. Det slutade med att deras svenska bolag gick i konkurs innan flygningarna ens kommit igång. Många var dom, svenska resenärer som blev lurade... Låt oss hoppas Krabi Air är ett mer välgrundat projekt.

Haha, trukke det ass. Hvor skal de liksom få tak i en 777 ifra? De ligger jo ikke akkurat henslengt overalt... ganske vanskelig å få tak i, og de skal garantert ikke ha nye 777.

Det står jo tentative=
1. of the nature of or made or done as a trial, experiment, or attempt; experimental: a tentative report on her findings.
2. unsure; uncertain; not definite or positive; hesitant: a tentative smile on his face

Status
Not open for further replies.
Back