• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny rute fra OSL: overraskende

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Flott aa se OSL vokse! Erbil ser absolutt ut som et fint sted om man er interessert i gammel persisk/arabisk kultur mtp turisme.
Er uansett veldig moro aa se enda et selskap rulle inn paa OSL, samt et som satser paa en litt mer saer/eksotisk rute.

Heter vel "Arbil" på norsk, ikke "Erbil"?

Uansett, flott at folk er gærne nok til å satse på slikt. Og jeg som synes det er godt gjort å fylle opp en 777 fra OSL via CPH til Pakistan to ganger i uka :rolleyes: Får de dette til å gå vinner de i hvert fall min respekt. Har alltid syntes det er trist at majoriteten i verden ikke skal kunne få oppleve kultur og ukjente landområder som den regionen har å by på grunnet storpolitiske, nærmest uløselige problemer. Libanon for eksempel var jo et populært reisemål for ikke så alt for mange tiår siden, men stridigheter har satt en stopper for det i dag.

Det er mange irakere som får avslag på asylsøknader for tiden. Mange av de er kurdere. Bare de fem første månedene i år var det over 600 avslag i flg UDIs nettsider. Med ukentlige avganger - 120 pr måned - ca 30 pr avgang...

Det er mange irakere som får avslag på asylsøknader for tiden. Mange av de er kurdere. Bare de fem første månedene i år var det over 600 avslag i flg UDIs nettsider. Med ukentlige avganger - 120 pr måned - ca 30 pr avgang...

Der har du nettopp forretningskonseptet demmes:colgate::colgate:
Jeg betaler gjerne billetten til mullaen,hvis det er penger det står på :D

Pluss to politifolk fra PU per utsendte... jeg trekker tilbake alt jeg sa om manglende paxgrunnlag!:colgate:

Det følger vel to polititjenestemenn med på disse flightene, så det betyr altså at det hvertfall kan bli 90 pax på flightene per uke. Da begynner man å fylle opp litt av bussen i alle fall=)

Ser ut som det har blitt en endring i ruteprogrammet. Ruten vil ikke gå direkte, men via Gøteborg. OSL-GOT-EBL-GOT-OSL. I september og oktober vil flytidene bli slik: Avgang fra OSL kl 1545 med ankomst EBL 2255. Avgang EBL 2355 med ankomst OSL 0505.

Flytid blir nå 6t10min.

Og jeg som synes det er godt gjort å fylle opp en 777 fra OSL via CPH til Pakistan to ganger i uka :rolleyes: Får de dette til å gå vinner de i hvert fall min respekt.

Hadde PIA hatt nok fly hadde de fløyet minst 3 ganger i uka.......

Noen som har sett noe reklame for denne ruten i det hele tatt? Står jo heller ingenting på OSL.no. Skal jo starte om et par uker bare.

Ja, i den Kurdiske delen i nord.

Hyggelig med nye selskaper, selv om jeg må vel innrømme at Erbil eller Irak ikke står på listen over mine planlagte/ønskete reisemål den nærmeste tiden:drunk:

Passer jo glimrende for en viss Mullah som etter sigende skal hjem etterhvert

Back