Ny rute fra OSL: overraskende

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Flott aa se OSL vokse! Erbil ser absolutt ut som et fint sted om man er interessert i gammel persisk/arabisk kultur mtp turisme.
Er uansett veldig moro aa se enda et selskap rulle inn paa OSL, samt et som satser paa en litt mer saer/eksotisk rute.

Heter vel "Arbil" på norsk, ikke "Erbil"?

Uansett, flott at folk er gærne nok til å satse på slikt. Og jeg som synes det er godt gjort å fylle opp en 777 fra OSL via CPH til Pakistan to ganger i uka :rolleyes: Får de dette til å gå vinner de i hvert fall min respekt. Har alltid syntes det er trist at majoriteten i verden ikke skal kunne få oppleve kultur og ukjente landområder som den regionen har å by på grunnet storpolitiske, nærmest uløselige problemer. Libanon for eksempel var jo et populært reisemål for ikke så alt for mange tiår siden, men stridigheter har satt en stopper for det i dag.

Det er mange irakere som får avslag på asylsøknader for tiden. Mange av de er kurdere. Bare de fem første månedene i år var det over 600 avslag i flg UDIs nettsider. Med ukentlige avganger - 120 pr måned - ca 30 pr avgang...

Det er mange irakere som får avslag på asylsøknader for tiden. Mange av de er kurdere. Bare de fem første månedene i år var det over 600 avslag i flg UDIs nettsider. Med ukentlige avganger - 120 pr måned - ca 30 pr avgang...

Der har du nettopp forretningskonseptet demmes:colgate::colgate:
Jeg betaler gjerne billetten til mullaen,hvis det er penger det står på :D

Pluss to politifolk fra PU per utsendte... jeg trekker tilbake alt jeg sa om manglende paxgrunnlag!:colgate:

Det følger vel to polititjenestemenn med på disse flightene, så det betyr altså at det hvertfall kan bli 90 pax på flightene per uke. Da begynner man å fylle opp litt av bussen i alle fall=)

Ser ut som det har blitt en endring i ruteprogrammet. Ruten vil ikke gå direkte, men via Gøteborg. OSL-GOT-EBL-GOT-OSL. I september og oktober vil flytidene bli slik: Avgang fra OSL kl 1545 med ankomst EBL 2255. Avgang EBL 2355 med ankomst OSL 0505.

Flytid blir nå 6t10min.

Og jeg som synes det er godt gjort å fylle opp en 777 fra OSL via CPH til Pakistan to ganger i uka :rolleyes: Får de dette til å gå vinner de i hvert fall min respekt.

Hadde PIA hatt nok fly hadde de fløyet minst 3 ganger i uka.......

Noen som har sett noe reklame for denne ruten i det hele tatt? Står jo heller ingenting på OSL.no. Skal jo starte om et par uker bare.

Ja, i den Kurdiske delen i nord.

Hyggelig med nye selskaper, selv om jeg må vel innrømme at Erbil eller Irak ikke står på listen over mine planlagte/ønskete reisemål den nærmeste tiden:drunk:

Passer jo glimrende for en viss Mullah som etter sigende skal hjem etterhvert

Back