Ny rute fra OSL: overraskende

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Det er mye kurdere som i dag flyr til f.eks. Tyrkia og tar seg videre derfra med bil etc - og jeg har sett routinger til Erbil til stadighet - blandt annet med OS og BT. Om det er marked for en hel maskin i uken gjenstår og ser. De reisende til Erbil vil jeg anta er særdeles prissensitive.

TK sin IST rute kan vel knapt kalles etnisk? Er vel endel nordmenn ombord der også og TK er jo iferd med å bygge opp IST som en interkontinental hub.

På TK skal vel flertallet til destinasjoner videre fra Tyrkia, som Iran og en god del til Addis Abeba samt andre destinasjoner i det området... Lite nordmenn som skal på ferie i Tyrkia

På TK skal vel flertallet til destinasjoner videre fra Tyrkia, som Iran og en god del til Addis Abeba samt andre destinasjoner i det området... Lite nordmenn som skal på ferie i Tyrkia

Jeg vil tro det er endel som skal på storbyferie til Istanbul. En virkelig spennende storby.

Jøss, det kom som en overraskelse. Hyggelig at MCA satser på OSL. Blir spennde å se hvordan belegget på ruten kommer til å bli utover høsten. :)

Husk at TK har svært gode forbindelser østover til Sentral Asia og Russland, flere av disse destinasjonene opplever økning i reisende fra Norge, bla Azerbaijan og Kazakhstan.

Noen som vet hvordan in-flight tilbudet er på MCA/SmartLynx-flyene? Er det overhead-TV? 5 timer uten noe underholdning i en a320 er lenge...:p

Ruten egner seg for uttransport av irakere med avslåtte asylsøknader også. Enkelt og billig for Politiets utlendingsenhet.

Og dermed vil nyhetene se slik ut for MCA Airlines:

Amsterdam-Erbil
Arlanda-Basra
London/ Luton - Arlanda- Erbil
Arlanda-Luton (Fokker-100)
Arlanda - Erbil
Malmö/Sturup - Erbil
Gøteborg/Landvetter - Erbil
Arlanda - Sulimaniya (Kurdistan)

Mye "eksotisk" her ja, men destinasjonene er litt i overkant
"spennende" for meg - er nok best å tegne god livsforsikring
først evt.

Ruten egner seg for uttransport av irakere med avslåtte asylsøknader også. Enkelt og billig for Politiets utlendingsenhet.

Når du først nevner asylsøkere; hvor mange av irakiske kurdere i Norge kan egentlig reise tilbake? Trodde de fleste av dem hadde midlertidige oppholdstillatelser eller "opphold på humanitært grunnlag" (fordi det er for farlig for dem å reise hjem?)

Jeg antar veldig mange av dem etterhvert har fått norske pass og tilsvarende statsborgerskap.

Men det betyr jo ikke at det er tryggere å reise tilbake... Må si jeg er skeptisk til passasjergrunnlaget til MCA på denne ruten.

Opereres av MCA airlines selv, de kjøpte et annet selskap nylig og ovetok vel da AOCet deres, sammen med en Fokker 100.

Back