Ny rute fra OSL: overraskende

• Thread starter Thread starter jb1
  • Start date Start date
Nei, dette er vel ikke den mest aktuelle feriedestinasjonen for etniske nordmenn.

Erbil? Er det i Irak?

BF:cool2

Erbil? Er det i Irak?

BF:cool2

Ja, i den Kurdiske delen i nord.

Hyggelig med nye selskaper, selv om jeg må vel innrømme at Erbil eller Irak ikke står på listen over mine planlagte/ønskete reisemål den nærmeste tiden:drunk:

Irak ja!

Fra Wikipedia:

Arbil (also written Erbil or Irbil; Turkish: Erbīl; Kurdish: ھەولێر, Hewlêr, anglicized Hawler; Arabic: اربيل‎, Arbīl;; Syriac: ܐܪܒܝܠ, Arbel) is believed to be one of the oldest continuously inhabited cities in the world and is the third-largest city in Iraq after Baghdad and Mosul.[1] The city lies eighty kilometres (fifty miles) east of Mosul. The city is the capital of the Kurdistan Autonomous Region and the Kurdistan Regional Government.

http://en.wikipedia.org/wiki/Arbil

Neppe en ferie-destinasjon for normenn, nei... Men det kan fort bli en godbit for spottere ;)

Og så er det selvsagt godt å se at det ikke bare er nedleggelser midt i finanskrisen...

Uventet kom den, men med tanke på hvor mange kurdere som er bosatt her til lands burde det da definitivt være marked for en slik rute.

Men hvor mange av dem vil tilbake..?

Etniske ruter fra Oslo har historisk sett dårlig track record .. Iran Air varte ikke lenge .. ingen av de 'jugoslaviske' som har prøvd seg har vart mer enn en sesong ...

Men hvor mange av dem vil tilbake..?

Etniske ruter fra Oslo har historisk sett dårlig track record .. Iran Air varte ikke lenge .. ingen av de 'jugoslaviske' som har prøvd seg har vart mer enn en sesong ...
Ja, de eneste etniske rutene som gjør det bra på OSL er vel PIA og turkish?

Ja, de eneste etniske rutene som gjør det bra på OSL er vel PIA og turkish?

TK sin IST rute kan vel knapt kalles etnisk? Er vel endel nordmenn ombord der også og TK er jo iferd med å bygge opp IST som en interkontinental hub.

Ruten vil bli fløyet hver tirsdag med Airbus A320. Her er flytidene:

MCA213
09:35 Gardermoen
15:30 Erbil
Flytid: 04:55

MCA214
03:55 Erbil
08:05 Gardermoen
Flytid: 05:10

Hm. Trodde jeg hadde funnet et interessant og annerledes reisemål, men UD er skeptisk:
"Utenriksdepartementet fraråder reiser til de nordlige provinsene (Erbil, Suleimania og Duhok) som ikke er strengt nødvendige"

Hm. Trodde jeg hadde funnet et interessant og annerledes reisemål, men UD er skeptisk:
"Utenriksdepartementet fraråder reiser til de nordlige provinsene (Erbil, Suleimania og Duhok) som ikke er strengt nødvendige"

Enig i at dette ser ut til å være et veldig spennende reisemål - dette er en region jeg definitivt vil reise til. Men Utenriksdepartementets råd skal man lytte til - så jeg tror ikke jeg drar dit med det første.

Ser ellers at de skal fly London Luton-Stockholm Arlanda med Fokker 100? :drunk: Litt spesielle satsinger dette...

TK sin IST rute kan vel knapt kalles etnisk? Er vel endel nordmenn ombord der også og TK er jo iferd med å bygge opp IST som en interkontinental hub.

Jeg tror vel egentlig at det er flere nordmenn en tyrkere som reiser med denne ruten. Tyrkia er utrolig populært. Da tror jeg nesten av enkelte av norwegian sine ruter er mere etnisk.

Irak... og så Kurdistan da... er veldig overaskende og samtidig veldig spennende. Det er jo veldig mange kurdere som de siste tiårene har flyktet hjemmefra og bosett seg bl.a. Norge. Det er nok mye tryggere for dem nå. Så dette er spennende

Back