Ny reklamefilm fra SAS i Norge

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Jeg må si jeg digget starten med hare og paintball! Haha, sånn vil jeg også gjøre :D Hadde vært gøy å skutt etter bestekompisen min kledd ut som en rosa hare :p:lol:

Huff... Au... Ja... OOoof...:drunk::headbang
Been there!

Ja, over til reklamen, så var det egentlig en hvilke som helst annen reklame,
egentlig en typisk bilreklame. Jeg forventet noe mer da jeg så header'n på trå'n.

Fremragende film, hvor SAS igen formår at slå på de bløde værdier. Nogen som er svært vigtigt for dem, der kigger på andet end pris, pris, pris...

Fremragende film, hvor SAS igen formår at slå på de bløde værdier. Nogen som er svært vigtigt for dem, der kigger på andet end pris, pris, pris...

Der sier du noe. Etter å ha sett filmen på nytt så merker jeg at pris betyr mindre for meg, og at de bløtere verdier er viktigere. Godt det finnes selskaper som tenker mer på medmenneskelige verdier enn på penger og slikt tøv.. ;) (NB! Dette var ironi) ;)

Den gangen jeg gikk på markedsføringsskolen, husker jeg vi ble prentet inn hvor viktig gjenkjennelsesfaktoren og budskapet er .. her var ingen av delene på plass før reklamen var slutt, og da er jeg på kjøkkenet og henter meg en øl ...

Sikkert en 'fin' og 'riktig' reklame, men jeg ser reklameverdien som laber og da er det bortkastede penger.

...er ikke denne hentet rett ut i fra en Tom Hanks film om en Reklame guru i Chicago paa 80 tallet...mener at han kom opp med et tilsvarende konsept for et flyselskap den filmen....

Ser at filmen i hovedsak får negativ mottakelse her på forumet, noe som kanskje ikke er så rart siden målgruppen (slik jeg tolker det) i all hovedsak ikke befinner seg her?

Tror jeg støtter den.
De kundene som er viktigst for SAS, skjønner også budskapet.

Hmm... de fleste over 8 år skjønner vel budskapet. Kritikken her inne er vel mer hvorvidt det er en fengende reklame.

Tja, CK måtte jo forklare den på side 1.
Tror ikke man skal vente å se en reklame ala Qatar eller Emirates for SAS, og det er kanskje like greit.
Kanskje det kommer en reklame som spiller på internett ombord snart?
Punktlighet og internett ombord er vanskelig å slå for de som reiser mye og legger igjen mye penger i et flyselskap.

Tja, CK måtte jo forklare den på side 1.
Tror ikke man skal vente å se en reklame ala Qatar eller Emirates for SAS, og det er kanskje like greit.
Kanskje det kommer en reklame som spiller på internett ombord snart?
Punktlighet og internett ombord er vanskelig å slå for de som reiser mye og legger igjen mye penger i et flyselskap.

Ja, det må jo være perfekt for DY`s neste reklamekampanje ;)

Last edited by a moderator:
Fengende musikk - og snart "vet" alle at SAS er mest punktlig (selv om andre er nesten like punktlige...) Denne fenger kanskje også yngre kunder...som jo også skal bearbeides. Selv liker jeg nok pappa'n i barnehagen bedre - som jo har samme budskap.

Wow, tenk å bruke penger på noe sånt......

Way to go SAS:-)

Er snittalderen på markedsavdelingen til SAS veldig høy?

Back