Sikre et mer målrettet markedsarbeid ved å samle ressursene i større reiselivsselskaper
Endre konsesjonsvilkårene for Moss Lufthavn Rygge slik at taket på antall flybevegelser heves og åpningstid utvides.
Gjennomslag for Olav Thon...
På dagen da Oslo Lufthavn feirer 15 år, fikk flyplassen en alle tiders bursdagsgave av den påtroppende Frp-/Høyre-regjeringen:
I regjeringsplattformen sier den nye regjeringen klart ja til forenklet transfer. Det betyr i klartekst at passasjerer som ankommer OSL fra utlandet, skal slippe å måtte sjekke inn bagasjen på nytt og måtte gå gjennom sikkerhetskontrollen nok en gang når de skal fly videre innenlands.
Hvilke er i faresonen?
Bergens Tidende said:Flere småflyplasser står i fare for nedleggelse etter at den borgerlige regjeringen bestemte seg for å se nærmere på flyplasstrukturen. En av dem kan være flyplassen i Florø.
Regjeringen kan også komme til å legge ned mange flyplasser.
http://mobil.bt.no/nyheter/lokalt/Vil-legge-ned-flyplasser-2982125.html?xtor=RSS-2#.UlR8xj9uvFo
Hvilke er i faresonen?
Frank Willy Djuvik (Frp) mener absolutt er potensial for nedleggelser og sammenslåinger av flyplasser i Sogn og Fjordane.
I dag, påpeker Djuvik, må man reise til Oslo eller Bergen for å komme seg til Oslo, eller videre ut i verden. Større flyplasser med større passasjergrunnlag vil gi flere avganger til nye destinasjoner, mener han.
- Da kan vi få avganger til transittsteder som London og København fra vårt eget fylke. Mer konkurranse vil også gi billigere billetter.
Aftenposten har skrive litt meir om saken:
http://www.aftenposten.no/okonomi/Kjappere-gjennom-Oslo-Lufthavn-neste-ar-7332906.html#.UlRu5Hhx37Z
Rimelig tyst om transfer på OSL etter regjeringsskiftet......
Noen som vet om det skjer noe ?
Det er vel endel som må planlegges og gjøres klart før man kan få dette på plass, og det er ikke nødvendigvis nyhetens interesse i å ha daglige oppdateringer om at man "jobber med saken".
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.