Ny postjournal idag. SAS til Kairo

strekklaken

Newcomer
2008/01163-1
2008-03-27
Samferdselsdepartementet
SAS - Flyrutekonsesjon på strekningen Oslo - Kairo
SAS - Søknad om flyrutekonsesjon på strekningen Oslo - Kairo
---

Mulig rute på gang..

La spekulasjonen starte:

1. Skal dette flyes med store fly som BA, LH, og mange andre gjør?

2. Hvilke rute skal reduseres om man skal fly med 330/340 til CAI?

-A

Mye av afrika og midt-østen vil da bli tilgjengelig med ett stopp...Bra!!!

Greit, CAI er på most wanted lista !! ^_^ Kun weekend eller 3 dagers ..:exclaimation

flott med en rute til kairo. Nå begynner innstillingen til rutestrategi å ligne noe i SAS NO.

Denne tror jeg de også de kan snappe opp under nesen til Norwegian.

hvem av de to blir første til Kiev og Sofia?

Det blir nok en 737, men det er bra at SAS Norge tenker egne tanker ut fra Oslo. Jeg tror det er fornuftig hvis SAS Norge har en egen strategi i forhold til IC hvis de skal konkurrere mot Norwegian. Så lenge de holder seg til 737 tror jeg at SAS IC vil nøye seg med å mumle litt i krokene.

Jeg liker konkurranse, jeg syntes Norwegian er et flott selskap, men det var herlig frekt at SAS snappet den ruten!

noen som vet hvilke regler som gjelder ang. søknad for konsesjon? Må man søke konsesjon på ruter utenfor EU?

Bra tiltak av SK, ser ut som fokusen etter hvert begynner å gå ut i markedet igjen og ikke bare innad med konflikter.
Det forhindrer likevel ikke DY å kommer etter.

På tide at det går an å komme seg til andre steder i Egypt enn Hurghada og andre grufulle steder direkte fra Oslo...

Vi kan gjerne klage på at SAS ikke har interkontinentale ruter fra Oslo, men tilbudet fra diverse destinasjoner i Norge og ut i Europa begynner å bli meget bra - nesten bedre enn fra København og Stockholm.

Håper neste vinter slik at en kan booke våren 09 til topp pris, også før det
blir for varmt !

Spennende destinasjon, og denne hadde vel neppe kommet uten Egypt Air i *A. Hva bruker Egypt Air mellom CAI og DXB?

EgyptAir bruker vel fast A330-materiell på denne ruten, de har syv stk. av
disse i flåten ser jeg.

Stemmer det, i tillegg kan du fly direkte cairo-dubai med Emirates sin 777 om jeg ikke tar helt feil.
I tillegg kan du fly med Etihad fra Cairo til Abu Dhabi eller med Air Arabia fra Alexandria til Sharjah med Airbus 320'er om du vil besoeke Emiratene...

Er det rutefly-forbindelse mellom CPH og ARN og til Kairo? Hvis ikke vil jeg tro at dette er en rute hvor OSL potensielt vil kunne få litt transferpax fra disse flyplassene?

Back