Ny Norwegian-base: Helsinki

Re: DY med ny base

Tja, det kan vel være Torp, men jeg er overraset hvis så blir tilfelle. Ryanair kan fort vise muskler mot Norwegian på Torp. Det ga de vel et lite hint om på Alicante ruten.
 
Re: DY med ny base

Mener jeg leste et sted at DY vil ha 170 ukentlige avganger fra LGW.

Ville det ikke være sannsynlig at en base ble opprettet nettopp på Gatwick ?
 
Re: DY med ny base

Mener jeg leste et sted at DY vil ha 170 ukentlige avganger fra LGW.

Ville det ikke være sannsynlig at en base ble opprettet nettopp på Gatwick ?

Det er jo lite poeng å opprette en base på LGW, når de fleste avganger til LGW kommer fra DY sine baser idag. Så med mindre de skal ekspandere ut av LGW, til andre steder enn der de flyr idag (hvilket er tvilsomt) så er det ikke noe poeng med en base der
 
Re: DY med ny base

Hva med Baltikum for å ta opp konkurransen med airBaltc? Eller noe sentralt i Europa (bortsett fra Polen, da)?

*spekulere helt uten forutsetninger*
 
Re: DY med ny base

Nå kjenner ikke jeg kost-nivået godt nok, men ved en lavere kost ved å operere ut fra LGW enn ut fra de andre basene, ville det vel være et poeng?

Siden de også har lærlingene sine ved LGW allerede har de jo en liten operasjon der..
 
Re: DY med ny base

Jeg holder en knapp på GOT. Noen ny base i Norge ser jeg ikke for meg på stående fot, her har man allerede OSL, BGO, TRD og SVG.

LGW som nevnes her er helt uaktuellt vil jeg tro. LGW betjenes fra alle overnevnte baser med flytider som er tilpasset det norske markedet inn til London.
 
Re: DY med ny base

Tror ikke helt på Norge, det marked virker efterhånden godt dækket ind.

Sverige virker derimod meget underserviceret, Göteborg eller Malmö kunne være et par bud. Malmö har ikke ret mange lavprisruter efter Ryanair og Sterling forlod dem. Göteborg har en del Ryanair-ruter, så tvivler på den, og af samme grund på Billund.

En anden mulighed, hvis de er frække, er Keflavik, hvilket vil give Iceland Express kamp til stregen. En regulær overtagelse af dem kunne også være en naturlig udvidelse.

Lars
 
Re: DY med ny base

KEF tror jeg ikke på. Det islandske markedet er knapt nok stort nok til de to som allerede er der.

GOT makes sense. Her er det helt klart rom og muligheter.
 
Re: DY med ny base

Da er svaret her..

Helsinki

I mars åpner Norwegian en egen base i Helsinki, der det vil bli stasjonert tre fly.
I tillegg til to innenriksruter, kommer Norwegian til å lansere 11 internasjonale destinasjoner
til og fra den finske hovedstaden. Rutene mellom Helsinki og Oslo og Helsinki og Stockholm
er allerede i drift.
 
Re: DY med ny base

Sverige virker derimod meget underserviceret, Göteborg eller Malmö kunne være et par bud. Malmö har ikke ret mange lavprisruter efter Ryanair og Sterling forlod dem. Göteborg har en del Ryanair-ruter, så tvivler på den, og af samme grund på Billund.

MMX har 5 Wizzair-ruter, men alle mod øst. Ryanair trak sig for flere år siden. Der kunne godt være plads en DY-base. Men jeg tror mere på Göteborg.
 
Re: DY med ny base

Den har været kendt længe. Jeg har indtryk af, at der menes en ny base udover Helsinki.

Lars

Interkont satsingen til DY fremheves jo også med jevne mellomrom som en nyhet i media, så det er vel ingen bombe at dette også kommer igjen, og igjen !
 
Re: DY med ny base

Jeg tror også på Göteborg som ny base - stort potensiale for lavprisruter uten at det konkurrerer med allerede eksisterende rutenett, billig arbeidskraft og en folkerik region.
 
Re: DY med ny base

Jeg tror faktisk på at det ikke blir i skandinavia i det hele tatt.
Tror faktisk litt på Kiev ..
 
Re: DY med ny base

Jeg tror faktisk på at det ikke blir i skandinavia i det hele tatt.
Tror faktisk litt på Kiev ..

Er det en joke? Wizzair sidder meget stærkt på Kiev. Og Kjos har jo prøvet med base i regionen. Det var vist ikke nogen succes...
 
Back
Top