Ny lounge i Stavanger

Re: Business lounge på Sola !!

Kan jo hende at det er sånn buy in lounge så alle får tilgang ?

Noen som vet hvordan det blir med den loungen? Hvilke flyselskaper vil knytte seg opp mot loungen? Vil det være muligheter for å komme inn i loungen med Diners medlemsskap? Eller vil det være betalingsmuligheter for å komme inn i loungen? Noen som vet om det vil bli servering av varm mat samt øl, vin og sprit og?

På bildet på Facebook kan man i hvert fall se en betalingsterminal liggende på disken, så det blir nok mulig å kjøpe seg inn.

Bra for Skyteam kunder (dvs KLM on et par uker). Hva med SAS, har de planer om egen lounge?

SAS er vel kanskje så store på SVG at de ville fyllt loungen konstant? Men rart at heller ikke BA er med, forhåpentligvis kommer de etterhvert...

Gleder meg til en review! :)

Bra for Skyteam kunder (dvs KLM on et par uker). Hva med SAS, har de planer om egen lounge?

Kanskje de kjøper seg inn, men tror i utgangspunktet SAS vil bygge en egen Café Lounge som både reisende på innenriks og utenriks kan benytte seg av. Loungen var sikkert planlagt med tanke på at SAS skulle fly til Houston, og at disse passasjerene skulle få et ekstra bra tilbud. I tillegg Lufthansa til Frankfurt, Air France til Paris, KLM til Amsterdam og British Airways til Heathrow. Nå har rutetilbudet endret seg. Stavanger Lufthavn er avhengig av å få flere selskaper enn KLM til å benytte seg av dette. Tror ikke det er så mange som vil betale 300 kr. for loungetilgang - det er vel tross alt ikke så mange mye connectiontrafikk utenriks fra Stavanger (og folk som skal vente timesvis på flyplassen).

Last edited:
Syns 300 var stivt, men ser de tar det samme i Osl-loungen nå for tiden.
Blir spennende å høre hva folket syns om fasilitetene.

300,- er vel det samme som 3 øl koster på Sola. Så er du glad :drink , så kan det lønne seg å betale seg inn ;)

Priority pass og Diners bør snart gi adgang til lounger i Norge. Jeg vet at OSL-lounge har vært for dyr så langt for kortene. Jeg undres litt over det d matutvalg etc. ikke er overdådig i forhold til det man får endel andre steder i verden.

Dersom du f.eks ser på sitteplasser pr kvadratmeter kommer vel OSL lounge meget godt ut sammenlignet med endel andre lounger. Også trekker vel som alltid prisen på arbeidskraft kraftig opp.

Priority pass og Diners bør snart gi adgang til lounger i Norge. Jeg vet at OSL-lounge har vært for dyr så langt for kortene. Jeg undres litt over det d matutvalg etc. ikke er overdådig i forhold til det man får endel andre steder i verden.

Spørs jo hva man sammenligner med... Hadde tatt OSL Lounge over en United eller Admiral's club any day.

Her er en liten artikkel fra Solabladet med noen bilder, man må trykke på linken via facebooksiden for å gå rundt betalingsmuren deres. For å se den 3 min lange videoen må du ha abbonoment, men du kan alltidsprøve en måned gratis hvis du er nyskjerrig.

https://www.facebook.com/Solabladet/posts/10153545848347211

Det er rart at BA og SAS ikke tilbyr sine passasjerer dette tilbudet, etter det jeg har hørt så hadde ikke BA noen planer med å tilby det i nærmeste fremtid heller. Så fra 24 okt vil det kun være KLM passasjerer som slipper inn gjennom gullkort og business billett.

Ellers ser loungen helt kanon ut, og er nok et kjempe bra tilbud til KLM sine passasjer, fin utsikt mot rullebanen var det og :)

Back