Ny logo for Norwegian

Er vel andre prioriteringer nå i sommersesongen, så blir vel først større fokus på dette igjennom vinteren tror jeg, men som de sa selv sa blir fokuset først å skifte ut logoer og ting når det er et behov på det i forhold til levetid. Blir vel først til vinteren noen maskiner går i lakkboksen.

Logoen på hovedkontoret på FBU ble i hvert fall raskt byttet ut, men den store lysende logoen på billettkontoret på OSL var ikke bytta ut når jeg var der for 2 uker siden. Jeg ville nå gjort det motsatt:stir

Det går med andre ord som med alle andre planer norwegian har: relativt tregt.
 
De bruker nok opp alt de har på lager først, så får alt av ny «opptrykkede»/«hardware» ny logo neste gang. Meny osv. har fått ny logo, og mer kommer nok når lagret er tomt. Ev. dumt og kaste tonnevis med ting bare pga en logo.

Angående fly, så er det nok vinteren som sakt over som er tiden for slikt. Så når det kommer til nye fly, så spørs det om det blir først 2025 pga at flere fly (?) allerede er lakkert og venter på å bli ferdig klargjort for levering, eller bestillingen/innkjøpet til lakkeringen er allerede gjort - bare se på Air India som har først nå mottatt sin første A320neo i nye farger … lenge etter rebrandingen.
 
Vissa skyndar inte alls, Swiss hade så sent som idag deras gamla logo de bytte ut 2011 på de papper som MD använder för att notera ner vilken måltid som respektive pax önskar. Kanske en måttstock på att saker och ting inte är brådis.
 
Airbus A330 https://forum.flyprat.no/member.php?u=546 har på "Flyindivider" forumet linket inn bilde av en av Norwegians neste 737 MAX 8 (SE-RTR). Her er det helt klart noe på gang med halemotivet. Se link. Men ny logo ser ikke ut til å bli tatt i bruk.

https://www.flickr.com/photos/148006280@N03/54233886152/in/feed-147983226-1735519425-1-72157721747540052

Fjell på halen. Hva skjer??? :D

Forklaringen er egentlig ganske enkel :) Halehelter og prosessen med å innhente rettigheter til å bruke individer på halene er relativt tidkrevende, så i påvente av å finne nok godkjente halehelter, blir alle flyene nå malt med dette fjellet for å unngå alle hvithalene - nå blir det alle fjellhalene isteden.
 
Forklaringen er egentlig ganske enkel :) Halehelter og prosessen med å innhente rettigheter til å bruke individer på halene er relativt tidkrevende, så i påvente av å finne nok godkjente halehelter, blir alle flyene nå malt med dette fjellet for å unngå alle hvithalene - nå blir det alle fjellhalene isteden.

Da virker det med andre ord som at haleheltene egentlig skal få leve videre :)

Er rettigheter til bilder mer komplisert nå enn tidligere? Dette virket da ikke å være så komplisert før…?
 
Kunne de ikke malt en rød utgave av fjellene til datteren Widerøe?
 
Greit nok at fokuset for tiden er på kostnadene, men få på en helhetlig hale da kjære Karlsen & co.
 
Et sted å starte hadde jo vært å sette den nye logoen på flyene fremfor å klistre på den forrige.
 
Et sted å starte hadde jo vært å sette den nye logoen på flyene fremfor å klistre på den forrige.

Dette handler om hvilken planleggingshorisont Boeing trenger. De første MAXene med ny logo kommer etter planen mot slutten av 2025 så vidt jeg har skjønt.
 
Er vel ikke utenkelig at noen eksisterende maskiner går i lakkboksen nå i vinter. Enkelte begynner jo å bli ganske så bleket.
 
Forklaringen er egentlig ganske enkel :) Halehelter og prosessen med å innhente rettigheter til å bruke individer på halene er relativt tidkrevende, så i påvente av å finne nok godkjente halehelter, blir alle flyene nå malt med dette fjellet for å unngå alle hvithalene - nå blir det alle fjellhalene isteden.

Hvor mange maskiner har fått dette designet med grå fjell på halen?
 
Back
Top