Ny kontrakt til Norwegian

Kontrakt til 170 millioner for Norwegian, for å fly Star Tours gjester...
Dette skal utgjøre 40 % av vintertrafikken til S.T, fra forskjellige lufthavner i Norge.

Dette er ingen liten kontrakt.

Trodde Star Tour helst benyttet eget selskap (TUI Fly Nordic / BLX)? Har de ikke kapasitet, eller har det skjedd noe internt her, mon tro...?

Gratulerer til DY.


T-H
 
Star Tour i Danmark har (har haft) også store kontrakter med SAS og nu Jettime, som flyver meget store dele af deres trafik, så det er vel ikke helt nyt at de ikke altid benytter eget selskab.

Gælder Norwegian kontrakten kun for Norge eller er det hele Skandinavien?
 
Kontrakt til 170 millioner for Norwegian, for å fly Star Tours gjester...
Dette skal utgjøre 40 % av vintertrafikken til S.T, fra forskjellige lufthavner i Norge.

Dette er ingen liten kontrakt.

Trodde Star Tour helst benyttet eget selskap (TUI Fly Nordic / BLX)? Har de ikke kapasitet, eller har det skjedd noe internt her, mon tro...?

Gratulerer til DY.


T-H


Jeg vil tro Startours ledelse i de respektive lande har en vis
selvbestemmelse mht. valg af flyselskab.

Jeg er enig i det virker unaturligt, når nu TUI Fly Nordic eksisterer !
Der findes også eksempel i DK,
da Jettime (tidligere SAS) skal flyve hele Startours 09/10 vinterprogrammet fra BLL.
 
Star Tour i Danmark har (har haft) også store kontrakter med SAS og nu Jettime, som flyver meget store dele af deres trafik, så det er vel ikke helt nyt at de ikke altid benytter eget selskab.

Gælder Norwegian kontrakten kun for Norge eller er det hele Skandinavien?

I Norge kommer flyvingene til å gå fra Oslo-Gardermoen, Bergen, Stavanger, Trondheim og Haugesund. I Sverige går flyvingene fra Stockholm Arlanda.
 
Gratulerer så mye til Norwegian:nor

Dette blir spennende folkens:D

TUI har jo begrenset kapasitet og har kun fly stasjonert i Oslo når det gjelder Norge. Og derfra skal de fortsatt fly. De har hatt baser i TRD og BGO med B738 men begge disse er nedlagt.

Med DY's basestruktur i Norge og erfaring på operasjoner til disse destinasjonene samt mange nye flye i venter blir dette er flott produkt til chartereisende.

Fra distriktene har jo Star Tour hovedsakelig brukt Spanair og Air Europa i mange år.
 
De har hatt baser i TRD og BGO med B738 men begge disse er nedlagt.

Nærmer seg vel 10 år siden Britannia (som det het den gang) hadde sommerbase på TRD?
Inbiller meg at det var 99, 00 og muligens også 01?
 
Jeg pakket taxfree på gardermoen for charter sommeren 02, og er 99% sikker på at det ble sendt opp til TRD også... Med Britannia skrapelodd og andre logoprodukter.
 
Jeg pakket taxfree på gardermoen for charter sommeren 02, og er 99% sikker på at det ble sendt opp til TRD også... Med Britannia skrapelodd og andre logoprodukter.

Det stemmer da Britannia fløy fra TRD i 02 også, men fly/crewbasen var i BGO og slingene startet der.
 
Man tager sjangser! Avtale med et flyselskap som feks i dag har en punktlighet på 70! Da tar man ikke så mye hensyn til passasjerene!
 
Man tager sjangser! Avtale med et flyselskap som feks i dag har en punktlighet på 70! Da tar man ikke så mye hensyn til passasjerene!

Etter hendelsene rundt nyttår, så har Star Tour demonstrert veldig effektivt at de ikke gjør det, men i dette tilfellet så skal det vel også sies at DY er i ferd med å få sakene på stell igjen. Forhåpentligvis iallefall.
 
men i dette tilfellet så skal det vel også sies at DY er i ferd med å få sakene på stell igjen. Forhåpentligvis iallefall.

Nja vil vel ikke være hel enig i den, de har bedre seg etter en utrolig dårlig siste måned, men tror ikke DY er helt fornøyd enda. Nå kl 2323
SAS 116 7 94%
Norwegian 85 25 71%

Har de ikke 90% som mål ???
 
Selv om de ikke er i mål, så vil jeg si at å gå fra rundt 40% til rundt 70% er _i ferd_ med å få ting på stell?
 
Back
Top