Ny kontrakt til Norwegian

Regner med at flyene som skal ut på charter scheduleres på en litt annen måte med mer "schlækk" enn minimum turnaround når de kommer inn og skal videre ut på charter. Noen som vet hva som er normalt sånn sett?
 
Dette betyr vel at turoperatørene begynner å anse Norwegian som et levedyktig og solid flyselskap. De liker ikke flyselskaper som går konk og gjester som blir sittende igjen her og der.
 
Dette betyr vel at turoperatørene begynner å anse Norwegian som et levedyktig og solid flyselskap. De liker ikke flyselskaper som går konk og gjester som blir sittende igjen her og der.

Eller som nedlægger jobbet i tide og specielt utide :)
 
Regner med at flyene som skal ut på charter scheduleres på en litt annen måte med mer "schlækk" enn minimum turnaround når de kommer inn og skal videre ut på charter. Noen som vet hva som er normalt sånn sett?

Nå vet jeg jo ikke helt hvordan planene til Norwegian er og hvor "tight" disse ekstra flygningene gjør ruteprogrammene. Men normalt selges jo charter nettopp fordi man ellers ville ha hatt fly stående på bakken (eller fly annen "lettere" leisureproduksjon).

I og med at DY-flyene skal fly de lengte charterturene (Kanariøyene og Egypt) vil man få god flyutnyttelse (i blokktimer) pr døgn uansett.

Det er også vanlig i selskaper som flyr både charter og ruter, at man i stor grad prøver å bruke de samme individene til charterproduksjon (i alle fall i løpet av samme helg/uke), da det ikke spiller så stor rolle om en charterflygning er forsinket med en time eller tre. Skal individet derimot rett ut og fly TRD-OSL etter en times turnaround, har selskapet laget seg et eget problem.

Det jeg er litt spent på, er om DY har tenkt til å schedulere crew med stopp på Kanariholmene, eller om de har tenkt å prøve å fly tur/retur med samme crew, også på vinteren.
 
Man tager sjangser! Avtale med et flyselskap som feks i dag har en punktlighet på 70! Da tar man ikke så mye hensyn til passasjerene!

Vel , kontraktene starter langt frem i tid , så det er vel rimelig å anta at de har forbedret seg innen kontrakt oppstart?
 
Star Tour kontrakten fra DK vil hovedsageligt blive fløjet af Jettime fra Billund og fra København TUI Nordic og SAS.
 
Back
Top