• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Ny kanadisk ULCC: Flair Airlines

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
NewLeaf Travel Company Inc. has announced today that it would begin operating commercial flights on February 12. The Winnipeg-based startup airline is Canada’s first ultra low-cost carrier.
2016-launch-routemap

The flights will be operated by Flair Airlines, a charter airline founded in 2003 in Kelowna, British Columbia.

http://airwaysnews.com/blog/2016/01/06/ca-ulcc-new-leaf-travel/

2016-launch-routemap.jpg
 
Re: Ny kanadisk ULCC: NewLeaf Travel

Nynnes det litt Queen i Atlanta nå eller? :)

Kim
 
Re: Ny kanadisk ULCC: NewLeaf Travel

Ja, det blir spennende å se om dette blir vellykket eller ikke. Virker som de forsøker å unngå den tøffeste konkurransen innledningsvis hvis vi ser på de valgte destinasjoner i oppstarten. Jeg må innrømme at jeg er pessimist, men lar meg svært gjerne gledelig overraske.

Espen
 
Re: Ny kanadisk ULCC: NewLeaf Travel

Hvor billig er dette selskapet?Å fly i Canada kan være riktig dyrt, så publikum vil nok sette pris på litt konkurranse om det er et ok selskap.
 
Re: Ny kanadisk ULCC: NewLeaf Travel

Bare for å gjøre det klart for de som ikke har fulgt med, Newleaf ''la opp'' driften, men driftselskapet ''tok over'' driften og satset videre.
 
Re: Ny kanadisk ULCC: NewLeaf Travel

Ja, og dette er Flair's fjerde 737-800 og 11. 737 totalt.
 
Bilde som de selv har lagt ut.
 

Attachments

  • DEF9A39A-E51B-449B-AF86-8EEAB3458343.jpeg
    DEF9A39A-E51B-449B-AF86-8EEAB3458343.jpeg
    104.3 KB · Views: 639
Dette tyder dårlig: 4 fly er konfiskert på grunn av manglende leasingbetalinger

https://www.theglobeandmail.com/business/article-flair-airlines-boeing-planes-lease/

Dette er muligens «The Canary in the Coalmine» - Canada har ikke kommet tilbake etter Covid i samme grad som USA har, ikke bare flytrafikken men også virker det som «Business» ikke er tilbake.

Flytrafikken utover Flair er jo redusert, både innenriks og utenlands trafikken, ser vi på Vancouver har Lufthansa downsized fra 747-400 til Eurowings A330 (sidespor - er Lufthansa i ferd med å la Eurowings overta all A330 trafikk ?)

Icelandair som flyr med utrolig godt belegg ut av Seattle, har ikke åpnet Vancouver (eller noen Kanadiske Destinasjoner ?) etter Covid, de var store i Vancouver. WestJet synes å ha trappet ned Europa (kun fra Calgary ?) ser WestJet 787-9 på Maui nå.

I Vancouver hvor det ofte var omtrent umulig å finne hotel rom før Covid er Fairmont Waterfront nå halve prisen av en Weekend på Oregon Coast.
 
Back
Top