Ny info om ENGM og ENML raddar

Status
Not open for further replies.
Tror jeg holder med her jeg....

Synd at vi i Norge ikke kan samles i -1- forum, men har vel nå minst 5 flyrelatert forum

Last edited:
Her er altfor mange små-sjefer her inne til at det ble gøy å bli værende
Øst mot vest er urettferdig

"Synd at vi i Norge ikke kan samles i -1- forum, men har vel nå minst 5 flyrelatert forum"

Men sånn MÅ det jo bare være. Rart det ikke er flere enn 5 egentlig.....
Alle er jo "kjernevenner" til å begynne med, men så kommer stormen.
Før alle kan samles i ett forum, må vi vel gå et kurs i tåleranse og forståelse tror jeg....:rolleyes:

( "Sier han.....!!??!!! Jepp...., det sier jeg...)

Passordet er "mybbforum" inntil ny beskjed kommer. Teit.

Det er noen på dette forsøket på oppstart av et forumet som kaller seg LN-ATC, men jeg tviler på at det er den LN-ATC jeg kjenner...

Last edited:
Passordet er "mybbforum" inntil ny beskjed kommer. Teit.

Det er noen på dette forsøket på oppstart av et forumet som kaller seg LN-ATC, men jeg tviler på at det er den LN-ATC jeg kjenner...

Ser at du er logget inn på www.atcbox.net/mybbforum som seilfly og det viser seg at logger deg inn for å få informasjon til å se og nyte våre radarskjermer å det er bra det. Men ikke kritiser oss for det tiltaket å ha disse radarboksene oppe for deg og mange andre. Vi har innført passord fordi noen misbruker ved å logge seg inn flere ganger og dermed stenger andre ute. Det er maks 54 IP adresser som kan være inne samtidig.

Passord blir skiftet fra 1.gang pr døgn til 2-4 ganger i uka - til en gang pr uke, alt ettersom behovet er der.

Det er ikke LN-ATC som du kjenner, det er meg som er innlogget på www.atcbox.net/mybbforum som ln-atc og navnet mitt er kjent her på forumet. For å gjøre deg oppmerksom på at disse sbs-1 boksene er mine og alle investeringer er gjort av meg og derfor bestemmer jeg hva som er framtiden for disse sbs-1 radarboksene.

Vårt forum er ikke konkurrenede mot noen av disse omtale andre 5 forum som nevnes, vi er et forum for ATC -SBS-1 og etterhvert Airnav sine radar bokser.

Beklager Seilfly, hvis du er misfornøyd med våre tjenester og vårt driftsforum så meld deg ut av www.atcbox.net/mybbforum eller si deg fornøyd med tjenesten :) Det passordene som du har tilegnet deg på vårt forum, skal ikke annonseres på noe annet forum, uten tillatelse av meg og ser at det første du gjør er å legge dette ut her ! - Da skjønner jeg at folk reagerer på ditt gjøremål og melder i fra til meg.

Det er mange medlemmer på scanair.no som ser på våre radarer og ikke ødelegg for alle disse ved å spre passord og negativitet for oss, da kan det hende at vi stenger tilgangen for alle og enhver. :nor

Velkommen til våre radarforum.

Jan Støkkebo

Merkelig! Jeg har ALDRI hatt prøblemer med å logge meg inn så lenge jeg bruker "shared"-ettellerannet på options når jeg logger inn!

Hvordan vet du at det er jeg som er seilfly? Trenger man å ha samme nick her som på atcbox? Ref LN-ATC her, og LN-ATC på atcboks.

Last edited:
Du røpet deg nå :colgate:

Men jeg har valgt å legge på Passord av de forskjellige grunner og det er mine SBS-1 bokser (siter) og det er jeg som har lagt ut for all investering i dette.

Hvis dette er et problem at du ikke kan logge deg inn på et annet IKKE konkurende forum for å finne dagens "Passord" - så får du serve deg selv med sbs-1 boks for disse områdene.

Snart kommer Airnav radarbokser på nett og de er koblett mot felles server for hele verden og da kan enhver som driver dette se aktiviteten til alle som har slike radarbokser oppe og du utvider radarområdet fra lokalt til bl annet europa. Da kan du følge dine fly mellom for eks. AMS til OSL osv.

Men jeg som bruker 10.000 vis av kroner på dette for at du og andre på www.scanair.no/forum og alle andre forum, så skal få kritikk for å lage passord, synes jeg ikke er passende i denne sammenheng.

Kjære Moderator - neste gang det slippes til folk som nyter våre radarskjermer og skal kritisere oss - må vi desverre utestenge for "ever".

Jan Støkkebo

Hohum.

-A

Det er ikke til å misforstå, Aleksander. Vi tilbyr noen mere enn et vanlig "forum for få" , og men tilbyr også andre tjenester, så anses vi ikke som noen konkurent til ditt forum :colgate: Det kommer mere og mere for våre medlemmer, bare å følge med ;)

Alle er hjertelig velkommen til oss, men vi forlanger litt anstendighet fra de som vil benytte seg av dette.

Reklame: Vi jobber med å få flere SBS-1 ute i Norge -så dekningen blir bedre. Bare å følge med på vårt sbs-1 forum.

Jan Støkkebo

Du får gjøre som du vil. Men å legge passord på programmet som viser din datamonitor, og samtidig bytte forum, og variere passordene, sier bare en ting: ønske å trekke trafikk over til ditt forum. Det er slik det virker som, uansett hva som var hensikten i utgangspunktet.

Men jeg som bruker 10.000 vis av kroner på dette for at du og andre på www.scanair.no/forum og alle andre forum, så skal få kritikk for å lage passord, synes jeg ikke er passende i denne sammenheng.
Jeg passordbeskytter ikke bilder selv om jeg har brukt minst like mye penger som deg på kamera som du har brukt på SBS... -Og jeg hadde heller ikke gjort det dersom det var mulig å passordbeskytte bilder.

Du får begynne å ta betalt om du har funnet ut at det ikke lønner seg. Jeg har ikke erfaring med PayPal selv, men du kan jo sjekke hos de for slike typer betalingsløsinger.

Last edited:
Det er ikke til å misforstå, Aleksander. Vi tilbyr noen mere enn et vanlig "forum for få" , og men tilbyr også andre tjenester, så anses vi ikke som noen konkurent til ditt forum :colgate: Det kommer mere og mere for våre medlemmer, bare å følge med ;)

Alle er hjertelig velkommen til oss, men vi forlanger litt anstendighet fra de som vil benytte seg av dette.

Reklame: Vi jobber med å få flere SBS-1 ute i Norge -så dekningen blir bedre. Bare å følge med på vårt sbs-1 forum.

Jan Støkkebo

synes det er litt "artig" at et forum som ikke tillater reklame for andre sider (uten godkjenning av en moderator) driver reklame for sin egen side på andres sider :)

Har enda ikke sett noe reklame her men...:p litt informasjon har det vært,men det er ikke reklame..Er vel lov å informere om nye linker sku jeg mene..;)
Nå blir det snart flere radarer å se på ..Kommer i posten snart..:D

Passord er helt topp,og helt opptil eier å bestemme om det skal være slik.
Hva heter det ? Jo ,.....Take it or leave it.;)

Passord som dukker opp nesten samtidig med et nytt forum med samme innhold som her, der man må registrere seg på for å få tak i passordet minner mer om å trekke trafikk til sin egen side.

Jeg forstår ennå ikke hvorfor ikke dette forum kan være nok? Men absolutt opp til eier!

Nei Jan, dette med lukket forum syntes jeg ikke noe om.
Greit at man har utgifter på hobbyen, men hvem har ikke det ?
At mange logger på , og blir inne, ja det tror jeg dine teknikere kunne løst på mange måter. Å skifte passord noen ganger i uka er ikke løsningen.
Men hvorfor ikke "webifisere" radarbildene slik som f.eks http://www.flygradar.nu gjør , og så heller legge på litt reklame for å sponse hobbyen ?

/Geir

Nei Jan, dette med lukket forum syntes jeg ikke noe om.
Greit at man har utgifter på hobbyen, men hvem har ikke det ?
At mange logger på , og blir inne, ja det tror jeg dine teknikere kunne løst på mange måter. Å skifte passord noen ganger i uka er ikke løsningen.
Men hvorfor ikke "webifisere" radarbildene slik som f.eks http://www.flygradar.nu gjør , og så heller legge på litt reklame for å sponse hobbyen ?

/Geir

Sorry Geir (P.A. VIKING) og dere andre her på forumet. Er du ikke fornøyd med at vi legger ut disse "radar boksene" med passord slik som det er blitt bestemt, så ikke besøk vårt forum for å hente passord. Det er helt frivillig for alle og enhver. Det er MANGE som roser oss for å bare å gidde å serve så mange ved å legge dette ut via VNC. Vi har fått mange positive tilbakemeldinger og fått over 111 nye medlemmer på kort tid.

Vi jobber med flere tjenenster, sån blir det for framtiden.

Du foreslår å snappe bildene og legge de ut slik noen gjør i Sverige og Danmark, det er IKKE godt nok å få en oppdatering hvert minutt :angry:

Nei - nå for det være nok med kritikk fra medlemmer på scanair.no for at vi leverer tjenester som ingen andre i Norden gjør. Vi for se om det ikke er flere i Norden som er villig til å delta i det å legge ut SBS-1 og Airnav sine radarbokser med passord beskyttet.

Så Geir, du må nok logge deg inn på ATC forumet for å få riktig passord, selv om du er "royal" mot CK og hans forum. Men CK stenger ikke din konto fordi du er inne på www.atcbox.net/mybbforum for å hente passord :colgate:

Velkommen du også -kjenner jeg deg rett så er du allerede medlem og henter dagens passord :D

Jeg er medlem på mange forum, foreninger, butikker, banker, ingen nekter meg å være medlem flere steder :(

God helg - min Airnav radarbox ligger også ute for alle - logg deg inn !

Jan Støkkebo -

vi sees på vollen på 19R eller på sandyna på 19L eller på flishaugen på 01R fra våren, folkens`s :nor

PS.Ikke sendt meg PM her, send meg epost, takk

Jeg skal forsøke å la detteblimine siste ord om dette, og å holde det veldig kort:

For å ha gått ut med så mye støy om din avgang, så synes jeg din avgang er oppskrytt. Det er vel gjengs for de aller fleste som klager høylydt over at nå slal de gå og aldri komme tilbake. Jeg er mer bekymret over de som forsvinner uten å si noe...

Jeg er heller mindre imponert over at du opererer her inne med to brukere og faktisk ikke svarer moderatorer på henvendelser om det.

-A

Her var det jaggu mye useriøst fra moderatorer..Kan dere få sletta meg,så gjør det.Farvel.Flyttet til et nytt og bedre sted.:D

Status
Not open for further replies.
Back