Hei
Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.
Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025
Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150krBetalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:
https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025
(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)
De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret
Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat
Lidt specielt vi kender ruten, startdato men ikke selskab
Men mon ikke det bliver Cimber eller DAT?
Var det ikke New Air som hadde base i Esbjerg en del år tilbage? De fløy ihvertfall til Bergen
Før Storebelt broen var ferdig på slutten på syttitallet kunne SAS ha opp til 5 tur-retur flyginger pr virkedag med DC-9-21.
Jo , det stemmer , de fløy både BGO og SVG på nittitallet , Jetstream.
Jeg brukte dem flere ganger mellom EBJ og SVG.
Periodevis gikk de via BLL og Århus.
Mine flyinger mellom CPH-EBJ fra syttitallet og utover har vært :
-SAS CV440
-SAS DC-9-21/41
-Mærsk HS748(innleid fra Canada)
-Mærsk Dash7
-Mærsk F50
-Mærsk B737-200
Før Storebelt broen var ferdig på slutten på syttitallet kunne SAS ha opp til 5 tur-retur flyginger pr virkedag med DC-9-21.
Det var den tiden hele ervervslivet på syd-Jylland "galopperte til CPH i "møde".
Men så kom den økonomiske "smellen" i Danmark ca 1980 og brått forsvant de store kjerrene fra SAS og inn kom gamle innleide HS748 fra Mærsk når trafikk grunnlaget forsvant.De ble byttet ut med Dash 7 etter hvert.
Snakket med en del piloter den gang som ikke var særlig fornøyd med å gå fra 720B charter til gamle HS748 indenriks.
Men slik er de økonomiske tyngdelover.
En lille rettelse:
Storebæltbroen blev åbnet i 1997 for tog og 1998 for biler. Lillebæltbroen (den nye) derimod mener jeg blev åbnet i 1970.
QUOTE]
Selvfølgelig har du rett. Jeg mente nittetallet og var litt for kjapp når jeg listet opp.
Tja, jeg kan da sige at Sun-Air jo flyver som et BA selskab og som sådan har de ikke interline aftale med SAS..Men naturligvis kan der interlines til de selskaber, som har aftaler med BAHvem har Sun-Air interlineavtaler med?
Flyr IB til CPH?
Tja, jeg kanda sige at Sun-Air jo flyver som et BA selskab og som sådan har der ikke interline aftale med SAS..Men naturligvis kan der interlines til de selskaber, som har aftaler med BA
Hilsen Ole
18.januar + 2 !!!
gad vide om de har besluttet sig ?
Hilsen Ole
Men Sun Air meddeler nu, at selskabet alligevel ikke vil flyve nogen indenrigsrute fra Esbjerg Lufthavn.
Beslutningen er truffet som følge af et bestyrelsesmøde den 18. januar.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.