Ny handlingagent i BOO

MD11

ScanFlyer Dusty
Norwegian har meddelt Widerøe at de bytter handlingagent i BOO. I følge Norwegian er det en politisk beslutning om å skifte til en handlingleverandør utenfor SAS konsernet som er årsaken.

Røros Flyservice tar over i BOO fra 01.06.06.

Meg bekjent så er ikke Røros etablert i BOO. Det betyr at trønderne stadig erobrer nye jaktmarkeder!

Replying to Topic 'Ny handlingagent i BOO'

Og dette betyr vel at det snart dukker opp Handlingagent nr 2 på EVE

synd at vi mistet norwegian, politisk beslutning ja, ellers var de godt fornøyd med handlinga. Røros flyservice har ikke noe i bodø pr tiden, så her må de etableres ting ja, ganske fort....jeg er spent på hvem som får handlinga på coast air når de kommer til boo :)

Det er gøy med et lite selskap som tør utfordre de store og får det til. Røros har iflg purehelp.no 88 ansatte og et pent regnskap. kuuult :up:

Ja, dette beviser nok en gang at man trenger ikke ha hovedkontor med fancy gate-adresse. At fjellbygda Røros skulle fostre et flyplass-handling-selskap som dette var det vel ikke mange som kunne gjette på for noen år siden.

Hyggelig er det i alle fall. Men synd da for Widerøe som tydeligvis har gjort en god jobb.

Oppstartskostnadene for Røros Flyservice på en ny plass må være ganske store? Tyder på at de har tenkt å bite seg fast en stund.

Er det fysisk plass til et nytt handlingselskap i BOO?

Noen som vet hvem som har fått Coastair handlinga i TOS/BOO ?

Morsomt og fornuftig... Go Røros!!!

Jeg forstår DY når de bytter. Da blir de ikke skadelidende hvis SGS ønsker å ha en gå sakte aksjon eller noe lignende.

Originally posted by Redcap

Ettersom Røros allerede er i TOS så er det nærliggende å tro at de får Coast i både TOS og BOO.

Originally posted by wf145

Er det fysisk plass til et nytt handlingselskap i BOO?

Tja si det. Så vidt jeg vet finnes det kun et ledig kontor i terminalen. Ligger ved siden av SASBraathens bagasjeservice og er vel på ca 20 m2. Med mindre Avinor kan avse noe av sitt areale, kan det bli trangt. Airside kan det bli verre. Går ut fra Røros skal ha egen ramp tjeneste. Da blir spørsmålene: Garasjering av push back, traller bag trekkere etc. Hvor det har tenkt å plassere det ? Eneste muligheten jeg kan se er at de får leie lokaler hos Forsvaret (FLO) i det "gamle" BU-bygget. Så det siste problemet jeg kan se:
Oppholdsrom/hvilerom er en nødvendighet med eget traff.personell og stuere. Slike lokal finnes ikke på BOO.

Originally posted by Redcap
I følge en notis i dagens Avisa Nordland blir det Røros Flyservice.

I Avisa Nordland i dag søker Røros Flyservice etter folk - og i annonsen står det at de skal håndtere DY & BX......

Back