Ny funksjonalitet på "Fly i rute tjenesten" på wideroe.no

Farmer

ScanFlyer Crusty
Ny funksjonalitet på "Fly i rute tjenesten" på wideroe.no

Vi har laget en liten oppgradering av vår fly i rute tjeneste som finnes på forsiden av www.wideroe.no
Denne oppdateres hvert 3 minutt, og viser usminket hvordan status er. Vi viser som et av veldig få selskap årsaken til at flyet er forsinket.
Det nye er at det nå også er mulig å klikke på flightnummer, hvor vi forteller litt om det aktuelle flyindividet, med type, reg.nr og ikke minst bilde ( Takk CK for tilgang til dine bilder)
Denne siste saken er kanskje mest for flyfreaks som frekventerer dette og andre lignende nettsteder, men denne tjenesten er er faktisk den nest mest brukte fasilitet på wideroe.no, og sparer selskapet for tusenvis av uproduktive henvendelser hver eneste dag.

Enjoy
:thumbup

Replying to Topic 'Ny funksjonalitet på

WF imponerer stadig. Dette er en bra service til kunder og interesserte. :up:

Denne er nå blitt meget bra og jeg bruker den også ofte i jobbsammenheng:up:

kan godt bruke mine bilder også, hvis ønskelig ;) ligger en del ute på lch78.net/gallery

Takk skal du ha, Odd L!
Det hadde jeg faktisk ikke regnet med kom til å skje noen gang. Trodde nesten at selskapene ville ha denne informasjonen for seg selv. Men Widerøe har jo vært langt bedre enn de fleste når de har vist oss OPPDATERT info om flytype på hver flyvning. Og nå går man altså enda lenger i å tilfredsstille det lille antallet som har interesse for denslags. Takk! :nor

(En liten digresjon: jeg husker for noen år siden at AMS la ut individ-info om hvert eneste fly - og hvor glad jeg var for å kunne følge med litt på fly fr Norge. Men det ble slutt etter et år eller to.)

Zurich har fortsatt denne infoen. Gaa til:

Link, ZRH Airport

og velg 'All Arrivals' eller 'All Departures'. Velg saa 'masterflight' fra dropdown-boksen.

Originally posted by ENGM RAMP

Odd?

Er'e Øystein's verk igjen dette eller?

:devot:

Nei .. dette er en viderutvikling av den forrige versjonen vi laget for noen år siden, og hvor vi tok utgangspunkt i at kundene ville ha en tjeneste som var enkel å få oversikt i.
De fleste vet jo hvor og når de skal reise, eller hvor flyet kommer fra. Ikke alle som vet rutenummer etc som mange av de andre selskapene som har lignende tjenester krever.
Systemet kommuniserer direkte med systemet som trafikksentralen bruker, slik at all info skal være oppdatert til enhver tid.

Originally posted by Farmer
(...), men denne tjenesten er er faktisk den nest mest brukte fasilitet på wideroe.no, og sparer selskapet for tusenvis av uproduktive henvendelser hver eneste dag.

Enjoy
:thumbup

Hvis den er så mye brukt - hvorfor ligger den nederst til høyre da? ;) :D

Mvh Kjell Kjipernisandvika

Stilig :up: Er LN-WIJ fotografert på hjemmebasen til Farmer?

Dersom man vil gjøre flyinfoen enda mer flyentusiastvennlig, kunne man også lagt inn noen trivia om de ulike flyene (men nå maser jeg om mye :biggrin )

Jeg tror jeg ville ha fotografert slik at jeg hadde bilder av alle flyene i friluft og ikke ha noen bilder av et demontert fly i teknisk hangar :-) Psykisk krigføring fra Widerøes side?... du skal fly med *DENNE*... mhuauaua!... :spin:

Ja, Desk Pilot, WIJ er nok fanget på flyplassen midt i Norge, på en av CK`s mest eksotiske ekspedisjoner som endte i noe buskas med en av mine snøscootere :p

Når det gjelder bilder av flygende fly, så mottas disse med takk, og vi får lagt ut slike til fordel for hangarbildene. Vi har så langt tatt det vi hadde av bilder, og spesielt bilder i nytt livery er å foretrekke.

hvor skal man sende da? ;) har bilder og i nye farger :) *hinte vilt og uhemmet*

Hva med et bilde av demontert fly i hangar ved teknisk forsinkelse...:p

Originally posted by LCH78

hvor skal man sende da? ;) har bilder og i nye farger :) *hinte vilt og uhemmet*

Bare send dem til meg ;-) Tusen takk for de første som kom i går. De er allerede på plass.Mangler nå LN-WIE,LN-WFS, LN-WFT

Imponerende av Widerøe. Skulle ønske SAS Braathens kom med noe tilsvarende.
:)

Ti stjerner i margen for denne! :devot:

Nå er det mulig å planlegge når man skal dra ut for å ta bilder av de maskinene man ikke har bilder av :)

Re: Replying to Topic 'Ny funksjonalitet på

Imponerende av Widerøe. Skulle ønske SAS Braathens kom med noe tilsvarende.
:)

Da har SAS lagt ut en ny "fly i rute" tjeneste, som er utviklet og levert av WIAS, og som kan beskues på samtlige SAS sider.
Litt annen oppstilling enn hva som er valgt på wideroe.no, men nå er det slutt på den gamle gjettekonkurranse for å finne flynummer som kunder skulle sjekke status på.
CK er etter hva jeg vet i gang med å få satt opp samme funksjonalitet som viser flyindivid som man kan finne på wideroe.no

Back