Ny flyrute fra OSL igjen? (SATA)

Neimenn, kommer SATA tilbake igjen da? :) Husker ikke når de sluttet å fly her sist jeg, men det var vel ikke lenge etter at vi flyttet til OSL...

Velkommen skal de være!

SATA fløy vel to år charter til FNC for Star Tour. Hadde dem selv to ganger. Da brukte de 733..

Vr så snill og åpne på FNC ! :devot:..TAP e rfor kronglete, og Solia/DY charter for bundet opp i tider etc...

Azorene er jo en nisje destinasjon som har gått godt fra Norge i alle år.
Det blir vel sammarbeid med tur operatører her, så flyet fylles nok godt opp.

Har føyet SATA OSL-FNC t/r 5 ganger.

Ser dem gjerne igjen på OSL, ikke så mye pga. SATA, men fordi Madeira er et topp reisemål.

SATA flyr for øvrig ikke lenger med Boeing 737-300. Til Oslo vil de bruke Airbus A320-200, som de har fire eksemplarer av, og jammen ser de veldig bra ut: http://www.airliners.net/photo/SATA-International/Airbus-A320-214/1537062/M/ - også inni: http://www.airliners.net/photo/SATA-International/Airbus-A320-214/0808814/M/.

Tre av fire A320 er levert direkte til SATA, den siste så sent som i år - og i full Economy Class-kabin, som de sikkert skal bruke til Oslo, har den kapasitet til 165 passasjerer. Det bør vel sikre en helt akseptabel benplass (Wizz Air har f.eks. 180 seter i sine A320).

Helt OK plass det. DK hadde 165 ( tror jeg ) i sine da de fikk dem, og det var brukbar plass..

Har en liten mistanke om at dette er en nødløsning for Solia og at dette blir en kombi/charter hit ... Solia har jo til vinteren DY til DXB og fyller vel kun opp en av deres maskiner med "syden(??-litt gærnt)turister" ..

Har en liten mistanke om at dette er en nødløsning for Solia og at dette blir en kombi/charter hit ... Solia har jo til vinteren DY til DXB og fyller vel kun opp en av deres maskiner med "syden(??-litt gærnt)turister" ..

Veldig enig dette, SQ 777. Kan jo være at Solia har hatt vanskelig med å fylle en hel chartermaskin på egenhånd til Azorene.

Azorene fremstår for meg som veldig spennende, men det blir liksom litt for ustabilt vær å reise så langt om vinteren, og om sommeren er det heller ikke naturlig for mange å reise dit. Tror jeg.:o

Har alltid hatt lyst til Azorene, men hver gang nær bestilling : Uffda, været..:cry:

SATA selv solgte dårlig på sin første ruteflyvning. Men også på ruteflyet selger Solia chartetbilletter og de hadde solgt mye mer en SATA. Det tar seg vel kanskje opp i løpet av sommeren.

Back