HVis du først vil bruke masse ekstra tid fra OSL til HAU, kan du jo like gjerne ta Nor-Way buss...
Det gjorde han i 2007 - takket være at SAS ikke klarte å komme i lufta.
HVis du først vil bruke masse ekstra tid fra OSL til HAU, kan du jo like gjerne ta Nor-Way buss...
Dessuten er det billigere med SAS. Har sjekket prisene i kveld og booket SAS.
Det lureste er vel uansett å sjekke prisen hos begge selskaper og så vurdere hvem man vil velge. Jeg tror utvilsomt at DY har klart å skaffe seg et fantastisk image som gjør at mange ikke en gang går inn på andre selskaper når de skal bestille, hos dem ligger det underforstått at DY er billigst og at Kjos sitter og passer på at DY har best pris.Jeg tror et gullkantet image for DY.
Når det er sagt har jeg bestilt et par reiser for andre nylig, hhv. til BGO og CPH fra OSL og jeg er ganske sjokkert over hvor mye det var å spare på å velge Norwegian. For eksempel skal faren min til CPH imorgen og han foretrakk helt klart SAS. Men fire dager før avreise var prisforskjellen så voldsom at det ikke lot seg forsvare å velge SAS. DY skulle ha ca 1400 kr, mens SAS skulle ha 3900 kr. Mitt inntrykk er at om man skal ha billig billett og bestiller tett opp til avreise til destinasjoner innelands og innen Sakndinavia, er DY ofte klart billigst. Om man bestiller en stund på forhånd og til Europa for øvrig særlig, er bildet langt mer uklart.
Men for de som reiser med billetter som kan endres så er prisforskjellen latterlig liten...og det er i dette markedet man tjener penger.
Men det vil vel alltid lønne seg å sjekke hver gang vil jeg tro....
Nå synes jeg kanskje moderator burde vise seg!
Dette er ikke lenger en konstruktiv diskusjon.
fordi jeg belyser at et flyselskap driver networking over hele kloden og at mennesker må ha med seg bagasje om selskapet vil eller ikke i de fleste tilfeller?
Nå er det stort sett jeg som har stått for bestillingen av disse turene - og nei, Isbamse, det er ikke uflaks. Det er snarere en trend at SAS er blitt dyrere på Manchester. Vi har hatt turer ned til kr 625 én vei. Men nå er tilbudet på direkteflighter blitt tilpasset fotballturer og prisene økt tilsvarende.
Det gjorde han i 2007 - takket være at SAS ikke klarte å komme i lufta.
OK, men det er jo ikke noe annet enn god gammeldags revenue management.
Når det er sagt har jeg bestilt et par reiser for andre nylig, hhv. til BGO og CPH fra OSL og jeg er ganske sjokkert over hvor mye det var å spare på å velge Norwegian. For eksempel skal faren min til CPH imorgen og han foretrakk helt klart SAS. Men fire dager før avreise var prisforskjellen så voldsom at det ikke lot seg forsvare å velge SAS. DY skulle ha ca 1400 kr, mens SAS skulle ha 3900 kr. Mitt inntrykk er at om man skal ha billig billett og bestiller tett opp til avreise til destinasjoner innelands og innen Sakndinavia, er DY ofte klart billigst. Om man bestiller en stund på forhånd og til Europa for øvrig særlig, er bildet langt mer uklart.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.