Etter hva jeg har fostått så er dette et av problemene til SAS/SGS, de er vanvittig dårlig til å ta inn overvekt. Noe som gjør at de taper uhorvelig mye penger. S
På bunnlinjen ble for alle seks flyturer samlet rundt kr 500 lavere enn hva for eksempel en flytur på sist tirsdag hadde kostet med SAS Norge mellom Manchester og Oslo. ....Det er helt sikkert at kvaliteten til det SAS leverer ikke rettferdiggjør at en nesten betaler tre laken mer for et tilsvarende langt segment. ....Og som en liten tilleggsopplysning, min koffert var på båndet når jeg kom til bagasjebåndet - noe som jeg aldri har opplevd med på utenlandstur tilbake til OSL med SAS.
Nå vil noen av dere kanskje synes jeg er vel hard mot SAS og for mye pro Norwegian, men sorry slik er det og sannheten svir. Men kjenner jeg unge herr Larsen rett blir det vel flytur til HAU i påsken med SAS for besøke min gamle mor, selv om det frister å reise via STN en vei for samme pris som direkte og da kan man få lurt med seg en flaske med noe godt i til gave.
Det var dette med billige priser og SAS da, jeg tok deg på ordet Isbamse og testet to routinger til HAU fra OSL tirsdag 7. april og det gir en liten illustrasjon:
OSL-HAU med SAS: kr 580
OSL-STN med DY: kr 494 (inkl. 1 kolli bagasje og setereservasjon)
STN-HAU med FR: kr 467 (inkl. 1 kolli bagasje og priority boarding)
Totalt: kr 921
Spørs om ikke det i så tilfelle blir en dag tidligere avgårde og betale kr 1200 ekstra for overnatting på Travelodge Great Dunmow og en Astra leiebil slik at jeg kan ta en hel dag på Duxford på mandag 6. april![]()
Bagasjereglene til Norwegian sier også. Har du et kolli som veier mer enn 32 kilo - så ta SAS eller NSB.
OSL-HAU med SAS: kr 580
OSL-STN med DY: kr 494 (inkl. 1 kolli bagasje og setereservasjon)
STN-HAU med FR: kr 467 (inkl. 1 kolli bagasje og priority boarding)
Totalt: kr 921
Hvem har gull KGL? Jeg har et blått kort - du?
Man kan jo ikke hele tiden sammenligne SAS og Norwegian da de har to vidt forskjellige produkter de retter seg i mot. Det er stor forskjell på et flyselskap som retter sin fokus mot lave priser på flybillettene enn de som er "standard" flyselskaper.
Norwegian og SAS har helt forskjellige kostnader, og det må vi finne oss i.
Man må jo tenke på at det faktisk koster noe å holde et flyselskap i drift, Norwegian tjener penger på andre måter enn SAS. Om SAS skal komme seg ut av den krisen de befinner seg i nå for tiden må de også kanskje tenke på andre måter å tjene penger på?
Jeg velger alltid Norwegian til tross for at jeg må betale ekstra for min bagasje, og de ekstra kronene det er snakk om har jeg faktisk råd til.
Jeg synes vi nordmenn har blitt bortskjemte når det gjelder flypriser. Før kunne man ikke fly, spesielt i fra Nord Norge for under 1000-lappen. Jeg må gjennta meg selv, det koser faktisk å holde et selskap i luften, og Norwegian har sin måte å tjene penger på, og SAS har sin. Vi ser jo klart hva folket foretrekker først! Tror ikke så mange syter over bagasje tillegget. Som sagt, det er stor forskjell på et lavprisselskap enn som for eksempel SAS. Vi kan ikke forvente det samme når vi betaler 600 kr for en billett enn når vi betaler 1000 kr.
Jeg personlig merker ikke noe forskjell på selve servicen hos Norwegian kontra SAS, men har forstått at mange gjør det, og om man opplever at man må betale ekstra for ting i DY, så må man tenke på at dette er et flyselskap som tidligere nevnt, med fokus på lave flypriser.
Jeg velger alltid Norwegian til tross for at jeg må betale ekstra for min bagasje, og de ekstra kronene det er snakk om har jeg faktisk råd til.
Jeg personlig merker ikke noe forskjell på selve servicen hos Norwegian kontra SAS,
Og SAS og deres sympatisører må tåle denne tytingen![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.