Ny bagasjepriser hos Norwegian

Status
Not open for further replies.
Du kan ikke reise med kolli som veier mer enn 32 kilo på verken på SAS eller DY.

You are wrong. finnes unntak. som for eksempel sportsutstyr, musikkinstrumenter og Avi. ser for meg at det blir litt vanskelig og dele hunder og Kontrabasser i flere kollier.

You are wrong. finnes unntak. som for eksempel sportsutstyr, musikkinstrumenter og Avi. ser for meg at det blir litt vanskelig og dele hunder og Kontrabasser i flere kollier.

Stikkord: Cargo - avtalt på forhånd.

Det er da fint at de forretningsreisende med bare håndbagasje subsiderer billettene til turister med bagasje på SAS, noe de ikke gjør hos DY :)

Hm, så sammenligningsgrunnlaget er god dokumentert ?

Jeg velger Norwegian rett og slett fordi jeg er student og deres priser ofte er de rimeligste i forhold til deres konkurrent. Jeg synes også servicen i Norwegian er kjempe god, og ser derfor ingen grunn til å velger SAS.

Det er da fint at de forretningsreisende med bare håndbagasje subsiderer billettene til turister med bagasje på SAS, noe de ikke gjør hos DY :)

?!, Men BIZ dama har kansje betalt 3000,- for ikke å ta med håndbagasje, og
Ola på ferie har betalt 780,- ... ? Hvem subsidierer hvem her ?

Hm, så sammenligningsgrunnlaget er god dokumentert ?

Jeg velger Norwegian rett og slett fordi jeg er student og deres priser ofte er de rimeligste i forhold til deres konkurrent. Jeg synes også servicen i Norwegian er kjempe god, og ser derfor ingen grunn til å velger SAS.

Den tok jeg ikke, som oftets billigst, og SAS ikke prøvd, men DY er best.

Helt klart at jernvaskingen fra Kjos virker big time her.

?!, Men BIZ dama har kansje betalt 3000,- for ikke å ta med håndbagasje, og
Ola på ferie har betalt 780,- ... ? Hvem subsidierer hvem her ?

Det var å snu litt på flisa for SAS-reklamen om gratis bagasje. Hvis begge har like typer billetter så kommer de forretningsreisende billigere ut hos DY enn hos SAS (fordi de ikke betaler for baggasjen), men det oppveier trolig en gratis kaffe hos SAS :lol:

...og der hoppet du pent over fleksibiliteten du får med SAS som til tider er fraværende med en fleksibel tkt hos DY.

Jeg har selvfølgelig prøvd SAS også. Før, så fløy jeg kun SK da jeg bodde i Tromsø. Men etter å ha flyttet til Trondheim så ble DY prøvd ut, og i dag flyr jeg kun med dem. Har da ingen ting med Kjos å gjøre, men deres lave priser.
SAS er langt i fra et dårlig flyselskap, men når det gjelder priser har det lønt seg for meg det siste året å fly med DY, og jeg synes det fungerer helt perfekt.
Som sagt, jeg har ingen ting i mot SK, men i mitt tilfelle lønner det seg som regel å fly med DY.

...og der hoppet du pent over fleksibiliteten du får med SAS som til tider er fraværende med en fleksibel tkt hos DY.

Det er sant det JoeW, men så kommer det et riktig men - med SAS må du betale et mellomlegg opp til full flex for komme med en rekke av deres flighter kommende tirsdag hvilket ikke er tilfelle med DY, der det er ledige seter på alle deres sju flighter den dagen :cool:

Jeg trodde vi her nettopp snakket om at "biz-dama" har en full flex-billett hos SK? Hun må da vel ikke betale noe mellomlegg i så tilfelle??

Jeg trodde vi her nettopp snakket om at "biz-dama" har en full flex-billett hos SK? Hun må da vel ikke betale noe mellomlegg i så tilfelle??

Det er ulempen ved ikke å benytte deg av Quote, kommentarene dine kan misforstås

Jeg synes quote er unødvendig hvis mitt innlegg havner rett etter det innlegget jeg kommenterer, men det er i og for seg en annen sak og kan sikkert diskuteres et annet sted.

EDIT: I et forsøk på å ikke la diskusjonen om qouting stjele tråden:

Men her skjer ting så fort at både to og tre kan komme mellom
Nå gjorde det jo i praksis ikke det ved mine kommentarer, så jeg har vanskelig for å se hvordan de skulle kunne misforståes. La oss sette strek nå for diskusjon om qoutes.

-----------------

Last edited:
Jeg har selvfølgelig prøvd SAS også. Før, så fløy jeg kun SK da jeg bodde i Tromsø. Men etter å ha flyttet til Trondheim så ble DY prøvd ut, og i dag flyr jeg kun med dem. Har da ingen ting med Kjos å gjøre, men deres lave priser.
SAS er langt i fra et dårlig flyselskap, men når det gjelder priser har det lønt seg for meg det siste året å fly med DY, og jeg synes det fungerer helt perfekt.
Som sagt, jeg har ingen ting i mot SK, men i mitt tilfelle lønner det seg som regel å fly med DY.

Men det vil vel alltid lønne seg å sjekke hver gang vil jeg tro....

Men det vil vel alltid lønne seg å sjekke hver gang vil jeg tro....

Tror Bjørn kjos sitt brede glis til tider blender Norge. Dy er ikke alltid billigst, den ene gangen jeg sjekka pris for ei venninde fant jeg at sas var billigst OSL-TRD den dagen;) å hjem på den andre aktuelle.

Tror Bjørn kjos sitt brede glis til tider blender Norge. Dy er ikke alltid billigst, den ene gangen jeg sjekka pris for ei venninde fant jeg at sas var billigst OSL-TRD den dagen;) å hjem på den andre aktuelle.

Enig. TRD-OSL-TRD opplever jeg at SAS oftest er billigst. Holder på å booke en UM til TRD nå og da ligger jeg langt unna Norwegian. Mest pga holdningene til DY-crew uttrykt på forumet her, men senere slettet. Selv har jeg ingen problemer med Norwegian og har 23 flighter med dem de siste par årene (15 i 2008 alene). De er greie nok. Gjennom årenes løp har jeg nesten 250 SAS-flighter og vel, "alt var så meget bedre før" - og da tenker jeg mest på stemingen ombord.

Det kan jo være at du rett og slett har hatt uflaks denne gangen?

Nå er det stort sett jeg som har stått for bestillingen av disse turene - og nei, Isbamse, det er ikke uflaks. Det er snarere en trend at SAS er blitt dyrere på Manchester. Vi har hatt turer ned til kr 625 én vei. Men nå er tilbudet på direkteflighter blitt tilpasset fotballturer og prisene økt tilsvarende. Tidligere gikk det daglig 737 og ERJ, nå flyr SAS 4 eller 5 dager uka.

En annen sak er at halve poenget er å prøve noe nytt. Man kan si hva man vil om Ryanair, men produktet deres er forutsigbart og det har en verdi i seg selv.

Holder på å booke en UM til TRD nå og da ligger jeg langt unna Norwegian. Mest pga holdningene til DY-crew uttrykt på forumet her, men senere slettet.

Men -KOG, tror du ikke det finnes minst ett individ som jobber som SAS-kabincrew som har nøyaktig samme holdninger som det enkeltindividet her inne som jobber som DY-crew (for det var vel kun en person som uttrykte disse holdningene)?

Nei, det var flere. Dessuten er det billigere med SAS. Har sjekket prisene i kveld og booket SAS.

Nå bare krangler du... NOK 580 er IKKE dyrt for å fly mellom Oslo og Haugesund. Er du en tallknuser kan du jo forresten regne hva tidstapet koster en selger, lege, konsulent, advokat og/eller et styremedlem via London.

Også som privatperson betaler jeg gjerne litt ekstra for å slippe å fly flere timer ekstra, via et annet land :)

Hva er devisen her? Jo, kan man være fleksibel og planlegge lang tid på forhånd så kan man få billige reiser hos SAS også.

Er man derimot ikke fleksibel blir det dyrt - første avgang til HAU fra OSL tirsdag førstkommende er kr 1941.

Det gjelder alle selskaper, DY er også ofte dyre på kort varsel.

HVis du først vil bruke masse ekstra tid fra OSL til HAU, kan du jo like gjerne ta Nor-Way buss...

Status
Not open for further replies.
Back