Ny ATCC stream fra Gardermoen

Thomas

ScanFlyer Rusty
Til info har jeg satt opp en "prøveordning" med ATCC stream fra ENGM/ENOS.

Nå kan dere høre å lære litt om hvordan ATC'ing fungerer, spennende blir det å høre hvordan ting blir etter 7APR mht Point Merge :)

Linken er; http://www.ustream.tv/channel/engm-atcc

Enjoy - den vil nok ikke være oppe 24h, men skal nå huske på den nå og da :)

... spennende blir det å høre hvordan ting blir etter 7APR mht Point Merge :)

Gleder oss med skrekkblandet fryd =P Ser kanskje ikke akkurat frem til morgenvakten 7apr men…

Edit:
HAHA, sjekker inn på perfekt timing =D
Twr: SASxx: confirm preceeding in sight, you are overtaking by 30 knots.
Sasxx: Det er kult når det går fort!

Last edited:
Hehe, ja det ligger litt snusk innimellom som 'stikker innom'. Tror det meste av ikke-fly-kanaler er utelukket nu :D

Fantes det ikke en link via VNC-viewer der man kunne se radar-bilde av airport og TMA'en rundt?

Og Tjøme radio kom innimellom her :8: Bra kvalitet på flypratet :up:

Haha, var det det som slo inn. Jeg lurte fælt =D

Kanskje lettere for folk å skjønne at det er en god del mer trafikk enn det fr24 viser til hvis de følger med på streamen. Vil du se alt må du ha skikkelig radar som oss ;)

Haha, var det det som slo inn. Jeg lurte fælt =D

Kanskje lettere for folk å skjønne at det er en god del mer trafikk enn det fr24 viser til hvis de følger med på streamen. Vil du se alt må du ha skikkelig radar som oss ;)

Når du snakker om "skikkelig radar" håper jeg virkelig IKKE du refererer til NATCON ;-)

Og "Midnight 2" driver for øyeblikket å flyr nye SID/STAR som trer i kraft etter 7APR. Mye rare navn på de FIX'ene..

Når du snakker om "skikkelig radar" håper jeg virkelig IKKE du refererer til NATCON ;-)

Kun når det gjelder hva av trafkk som vises i forhold til fr24, selve kvaliteten på NATCON er det vel lite å snakke om ;)

Haha, akkurat en som meldte til ATC at "Mine damer og herrer, vi har begynt nedstigningen, og ber om at setebeltene nå er fastspent og stolryggen rettet opp. Været i Oslo er blablabla.."

ATC' en svarte :"Feil knapp kanskje?"

Haha, akkurat en som meldte til ATC at "Mine damer og herrer, vi har begynt nedstigningen, og ber om at setebeltene nå er fastspent og stolryggen rettet opp. Været i Oslo er blablabla.."

Er det ikke kabinpersonellet som annonserer det???

Sikkert en spennede dag for de som har ansvaret for trafikken.

Har dere fått inntrykk av at den første dagen har fungert bra?

Har fulgt med litt på flyradar innimellom når det var mulighet i dag, og de jeg har sett har nå fått gli ganske direkte inn til "established" på stort sett 01R virker det som.
Eller har de i formiddag og ettermiddag vært konsekvente på 01L fra vest og 01R fra øst?

Ikke minst var det gøy i en pause i dag å gå ut å se en MON 757 passere rett over hodet mitt i gamlebyen i dag :)

Er det ikke kabinpersonellet som annonserer det???

Cockpit pleier å gi kort beskjed om hvor lenge det er igjen og noen småting ellers - litt avhengig av selskap. Kabinen har gjerne en litt lenger regle etter det.

Hopper innom for å takke for denne streamen, den har vært flittig benyttet i det siste :) Klar lyd, og bestandig oppe og går når jeg trenger'n! Så takk Thomas, fantastic work!

Back