Stream fra ENVA

colaflaske

Newcomer
Da er ENVA ATC live!

Heisann, kjære flyelskere/atc-nerder/radargeeks/noe annet som jeg ikke husker i farten!

Dette blir min første post, men sannsynligvis ikke den siste!

Jeg har sett at det har vært tidligere streams fra ENVA, men ingen av disse er operative i dag, så vidt jeg vet. (Korrekt?)

Jeg jobber akkurat nå med å sette opp Jeg har nå satt opp en stream som kommer til å følge disse frekvensene:

- 119,400 MHz - TWR
- 121,600 MHz - GND

- 118,600 MHz - APP (foreslått av rymle)

Jeg er bosatt i Stjørdal Sentrum med sikt til flytårnet.
Fly i nærområdet oppfattes fra Selbu til Steinkjer og Meråker til Gråkallen ifølge mine beregninger. Jeg vil kjøpe antenneoppgradering snart som vil utvide kapasiteten stort.

Link:
http://www.ustream.tv/channel/enva-atc

Last edited:
Mulig å få med APP også? 118,6

Selvsagt, det skal ordnes!

Liten oppdatering: Har ordnet alt nå, ser bare etter hostingløsninger.
Ustream blir for dårlig, den prioriterer video-kvalitet selv når jeg har disablet video...

Da er streamen oppe.

Dessverre ble det kun ustream i denne omgang, vil fundere litt mer på det i løpet av førstkommende helg, men denne skal i teorien være oppe 24/7, om ikke noe helt uventet skjer!

I tillegg er det fortsatt sånn at tårnet definitivt høres best, og noen av flyene kan ha litt dårlig dekning. Men som sagt, når jeg en gang i fremtiden har en inntekt(!) skal jeg nok ordne en litt kraftigere greie!

Link:
http://www.ustream.tv/channel/enva-atc

Veldig flott at du har fått opp streamen men du har veldig forvrengt lyd som du bør gjøre noe med.

Jeg jobber med saken, problemet er som nevnt tidligere, Ustream, må bare prøve å gjøre det beste ut av det.

EDIT: Skrudde ned volumet på scanneren og åpnet opp helt på PC-en nå, det bør løse et par problemer..

Last edited:
Skjønner. Skal i utgangspunktet ikke være noe problem å få bra lyd via Ustream. Er flere andre streamer med relativt god lyd der. Men du finner vel ut av det. Uansett flott initiativ! :)

Online igjen nå. Den vil gå ned rundt klokken 18:00 til 19:00, fordi den for øyeblikket står på trådløs tilkobling. Skal flytte den til konstant tilkobling for å få ordnet det problemet.

Beklager for nedetid i dag.

Beklager virkelig dobbeltpost, men har et ørlite problem.

Som dere som har vært inne i streamen kanskje har merket er signalet noe labert.
Trenger tips til antenner for takmontering, 120MHz (1/2 - 1/4) som ikke koster alt for mye, dette vil gjøre alt mye tydeligere!

Re: Da er ENVA ATC live!

Hei! Noen som. Det vet hvorfor streamen er nede og om evt når den er oppe igjen?

Sent fra min SM-G900F via Tapatalk

Back