Ny 787-bestilling

LN-MOW

Flyklapper
Medlem
Northwest blir neste Skyteam-medlem med 787 ... de har bestilt 18 faste + 50 opsjoner med levering fra 2008. Naar kommer Delta???

http://biz.yahoo.com/prnews/050505/cgth076.html?.v=4
 
Delta har vel ikke raad til nye fly....men de er vel nok alligevel noed til at
springe paa, for ikke at komme for langt bag i koeen

Hilsen
Ole
 
Skyteam hadde en delegasjon i SEA tidlig ... det er nok fruktene av de moetene vi ser naa. Korean, Continental og Northwest har alle lagt inn bestillinger.
For aa faa fly saa tidlig som 2008, er det nok lenge siden NW betalte depositum. DL har muligens gjort det samme .... De har imidlertid problemet at de trolig ikke har raad til aa ta maskinene saa tidlig. Men regn med at ogsaa Delta kommer med en bestilling. Om ikke i aar, ihvertfall til neste aar.
 
.. og saa har Boeing sluppet et bilde ogsaa ..

050505g.jpg
 
787 blir stilig i NWA sin design også...

Når vi snakker om SkyTeam og 787 - når kommer AF med bestillingen sin?
 
WOW! Dette var overraskende (joda, jeg vet det har vært oppe før...) - jeg trodde NW skulle gå for A350, siden de allerede er en stor Airbus-kunde. 787 har tydeligvis noe kundene vil ha, for den ene Airbus-kunden etter den andre hopper over til Boeing med 787. Spennende! Om nå bare gutta i SEA (eller CHI) klarer å lage en like god 737-erstatter
 
Første tanken som slo meg var at hva i alle dager skal NW med 787 i flåten sin, men jeg ser jo at det gir en viss mening. 742'ene, DC-10 og på lengre sikt 753 skal jo ut igjen og da er det greit å ha en god erstatter.

Det virker uansett som om de vil fortsette å satse på A330 (de la inn ordre i januar i år på flere), så A350 i NWA-skjema skal man nok ikke utelukke i fremtiden.
 
.. og det er nok mer paa gang, ja ....

Boeing has so far publicly announced 82 firm orders for the 787 and a further 173 commitments to buy, referred to as "accepted proposals."

These represent advanced-sales prospects: The customer has reserved delivery slots and paid a refundable deposit of 1 percent of the list price, about $1.3 million.

Boeing expects to turn most of those into firm orders by midyear.

An internal document shows a further 35 accepted proposals not yet mentioned publicly. That would boost the tally of orders from 255 to 290.

http://seattletimes.nwsource.com/html/businesstechnology/2002265083_boeing06.html
 
Nå tror jeg Hangar har slurvet litt med oversettelsen.:old

http://www.reuters.com/article/mergersNews/idUSBNG27467920081201
Delta is likely to scale back a Northwest order for Boeing's new, but delayed, 787 Dreamliner, and ask the manufacturer to expand a Delta order for the 777-200LR aircraft, the newspaper said, citing people familiar with Delta's plans.

Det DL snakker om er å redusere, ikke kutte, i 787 bestillingen og bytte deler av bestillingen om til 77L
 
Back
Top