Skyteam hadde en delegasjon i SEA tidlig ... det er nok fruktene av de moetene vi ser naa. Korean, Continental og Northwest har alle lagt inn bestillinger.
For aa faa fly saa tidlig som 2008, er det nok lenge siden NW betalte depositum. DL har muligens gjort det samme .... De har imidlertid problemet at de trolig ikke har raad til aa ta maskinene saa tidlig. Men regn med at ogsaa Delta kommer med en bestilling. Om ikke i aar, ihvertfall til neste aar.
WOW! Dette var overraskende (joda, jeg vet det har vært oppe før...) - jeg trodde NW skulle gå for A350, siden de allerede er en stor Airbus-kunde. 787 har tydeligvis noe kundene vil ha, for den ene Airbus-kunden etter den andre hopper over til Boeing med 787. Spennende! Om nå bare gutta i SEA (eller CHI) klarer å lage en like god 737-erstatter
Første tanken som slo meg var at hva i alle dager skal NW med 787 i flåten sin, men jeg ser jo at det gir en viss mening. 742'ene, DC-10 og på lengre sikt 753 skal jo ut igjen og da er det greit å ha en god erstatter.
Det virker uansett som om de vil fortsette å satse på A330 (de la inn ordre i januar i år på flere), så A350 i NWA-skjema skal man nok ikke utelukke i fremtiden.
Boeing has so far publicly announced 82 firm orders for the 787 and a further 173 commitments to buy, referred to as "accepted proposals."
These represent advanced-sales prospects: The customer has reserved delivery slots and paid a refundable deposit of 1 percent of the list price, about $1.3 million.
Boeing expects to turn most of those into firm orders by midyear.
An internal document shows a further 35 accepted proposals not yet mentioned publicly. That would boost the tally of orders from 255 to 290.
Delta is likely to scale back a Northwest order for Boeing's new, but delayed, 787 Dreamliner, and ask the manufacturer to expand a Delta order for the 777-200LR aircraft, the newspaper said, citing people familiar with Delta's plans.
The Delta CEO also made it clear in his interview with me that Delta would buy planes from both Boeing and Airbus, which means Airbus probably has a good shot at eventually selling Delta its A350-900 or the A350-1000, which is aimed at the 777.