• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

nwa beholder DC-9

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Lest i forbindelse med nwa`s inntreden i Chapter11 at de kommer til å kvitte seg med en del fly - men IKKE DC-9. De eies selv og vil beholdes i motsetning til fløy som leases og kan retuneres...

Sjansen til å fly classic kommer vi m.a.o til å ha i noen år ennå..:)

Jeg tror ikke siste ord er sagt innen dette. En del nyere fly er leaset, og for å få reforhandlet ratene til en mest mulig gunstig pris, truer NW med å avslutte leasene. Med dagens oljepris tipper jeg mange av 9'erne er parkerte om et år, og rutene overtas av 319 og CRJ's

Høres jo mer fornuftig ut enn det jeg leste... Men en kan jo drømme om fortsatt mange 9`ere i luften.

Ganske mange tror jeg...pluss de har vel også noen 10`ere fra SAS?

NWA har jo også enkelte leasede "classics". 2x 747-200 (pluss 5 fraktere), 7x DC-10-30, 4x DC-9-30 oppført som leasede. Tipper disse blir faset ut ganske kjapt.

NWA har vel også noen B752 og A320 som har blitt nærmere 15-16 år gamle, dersom noen av disse også er leaset så lever de kanskje litt farlig om dagen.

Det blir ihvertfall enten ARJ eller D9S på meg i Januar. Håper på ARJ, den står fortsatt oppført, men NW truer med å parkere dem 20/12...

Originally posted by RolfL
DC-10 ex SAS = 0.

N211NW c/n 46868 ex-LN-RKA stored Mohave siden 1/05

N232NW c/n 46961 ex LN-RKD skal fortsatt vaere i trafikk ...
http://www.airliners.net/open.file/919451/L/

Originally posted by LN-MOW
Originally posted by RolfL
DC-10 ex SAS = 0.

N211NW c/n 46868 ex-LN-RKA stored Mohave siden 1/05

N232NW c/n 46961 ex LN-RKD skal fortsatt vaere i trafikk ...
http://www.airliners.net/open.file/919451/L/

KUUULT, jeg fløy N232NW (ship 1232) fra SEA til AMS 29/6-98! Ante ikke at den var en ex-SAS kjerre. Det blir høyst sannsynlig ny tur med NW Diesel 10 i januar på vei til GFK, men jeg satser på hjemreise vi JFK med KLM 777. Vet sannsynligvis sikkert mot slutten av neste uke.

Originally posted by EB
Har de ikke fløyet 10`ere som har kommet fra SAS???

Jo då, naturligtvis. Det var olyckligt formulerat av mig. Jag tar bort DC-10 = 0. Jag menade direkt från SAS. LN-RKA kom ju via Swissair HB-IHP till NWA och LN-RKD via 9M-MAX/N961GF till NWA.

Back