NWA AMS-MEM

Håper snart jeg får noen bonuspoeng i betaling ;)

På den annen side, har jeg tidligere nevnt at LH er en av mine abs. favoritter, spesielt innen Europa. Men det er detaljer som at en kan sjekke inn , hvis en gidder å stå opp, og få de beste setene og nye fly med AVOD hos NW som får en til å velge denne kombinasjonen. Longhaul er jo laaangt......

Har selv valgt LH A346 til min kone's tur til Asia 1. feb, grunnet det er LH og hun blåser i AVOD og bare sover. Men det er skrekkelig dumt at en ikke kan sjekke inn på nettet og velge kremsetene. Bare være tidlig ute på OSL og håpe !! Dette er ikke godt nok i forhold til KL med 777 på samme ruten hun skal på.

LH ble valgt av helt andre praktiske grunner ( betale ca. 900 mer enn KL men å ha opsjonen om å endre hjemreisen for EUR 100, som kan være aktuelt i dettte tilfellet). Og fordi en virkelig kan stole på LH ( som KL ).:clap .

Så blir hun sølv på EB nok et år !! Eneste kjekke ved det er innsjekk på SK's businesskranke på OSL .........:exclamati
 
All ære til KLM. De har virkelig skapt et meget godt alternativ, hvis ikke bedre til distrikts - Norge. Før var man mer eller mindre tvunger via OSL eller CPH på tur ut i verden. Nå tar man enkelt og komfortabelt et hopp ned til AMS fra TRD, BGO, SVG, KRS og TRF og videre ut i verden. Og det enklere og i de fleste tilfeller rimelige enn vårt nasjonalselskap SAS. Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Norge gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Og til Tommy, det er ikke 1 april, her sakset fra KLM's hjemmesiden angående kabinmodernisering på B747 og M11:


The fleet modernization program continues, with the arrival this winter of three Airbus A330-200s and the 14th Boeing 777-200ER at KLM, to replace the last Boeing 767-300s. Air France will replace its remaining Boeing 737-500s by Airbus A318/319/320s and will continue to add new Boeing 777-300ERs on the Caribbean and Indian Ocean routes. By the end of this winter season, practically the entire Air France long-haul fleet will be equipped with new cabin interiors.
KLM will continue to bring the cabin interiors and configurations in the Boeing 747-400 and MD-11 fleet at quality standards, comparable to the B777 and A330 fleet.
 
Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Norge gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.
 
Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.

AMS har bedre rutetilbud, men eller er CPH en langt bedre flyplass for connections!
 
Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.

Er det sant?? flyr WF TRD-CPH?? :p :p Stemmer det, men SAS flyr ikke der, derfor ble det ikke rett at jeg tok det med i posten.

Jeg skal gi deg 3 meget gode grunner for at AMS stinker.

1. De har en rullebane som ligger så langt unna terminalen at det ryktes at den starter i Belgia :p Taxi kan ta MEGET lang tid.

2. Om du ankommer med SAS og skal ta en interkontinental flight derfra, tar det minst en halvtime å spasere fra gate til gate. Elendig transport mellom terminalene... Her er det kun beina som gjelder..

3. Loungene på AMS suger

AMS er bra for shopping, ingenting annet.
 
Originally posted by Someone

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.

AMS har bedre rutetilbud, men eller er CPH en langt bedre flyplass for connections!

Det er klart. Det er jo derfor vi har FRA fra OSL og SVG som slår sokkene av AMS når det gjelder rutetilbud.

Når det gjelder målgruppen KLM henvender seg til, driter de dog om de må ha et stopp ekstra eller 2. Her er det KUN pris som gjelder. Hadde SAS/LH vært billigere på langrutene enn KLM, hadde folket som bor i distriktene gladelig reist via Oslo.
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.

Er det sant?? flyr WF TRD-CPH?? :p :p Stemmer det, men SAS flyr ikke der, derfor ble det ikke rett at jeg tok det med i posten.

Jeg skal gi deg 3 meget gode grunner for at AMS stinker.

1. De har en rullebane som ligger så langt unna terminalen at det ryktes at den starter i Belgia :p Taxi kan ta MEGET lang tid.

2. Om du ankommer med SAS og skal ta en interkontinental flight derfra, tar det minst en halvtime å spasere fra gate til gate. Elendig transport mellom terminalene... Her er det kun beina som gjelder..

3. Loungene på AMS suger

AMS er bra for shopping, ingenting annet.

AMS har en haug rullebanere, den ene starter (nesten) i Belgia...

Hvem med hodet riktig skrudd på flyr SK til AMS for så å fly interkontinentalt derfra???
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.

Er det sant?? flyr WF TRD-CPH?? :p :p Stemmer det, men SAS flyr ikke der, derfor ble det ikke rett at jeg tok det med i posten.

Jeg skal gi deg 3 meget gode grunner for at AMS stinker.

1. De har en rullebane som ligger så langt unna terminalen at det ryktes at den starter i Belgia :p Taxi kan ta MEGET lang tid.

2. Om du ankommer med SAS og skal ta en interkontinental flight derfra, tar det minst en halvtime å spasere fra gate til gate. Elendig transport mellom terminalene... Her er det kun beina som gjelder..

3. Loungene på AMS suger

AMS er bra for shopping, ingenting annet.

Folk driter vel i om rullebanene ligger langt unna terminalene. Jeg har selv landet der med RG MD11 og det var jo morsomt og se alle entusiastene som liner seg opp.

Hvem reiser med SK til AMS for å reise intercont?? Det finnes noen få UA flighter til US.
Loungene har jeg ikke kjennskap til. AMS er herlig for oss entusiaster, gigantisk utsiktsterrasse med bar og butikker;)

CPH er far behind AMS når det gjelder antall oversjøiske destinasjoner.

Faktum er at når KLM virkelig tok tak i Norgesmarkedet så gikk det hardt utover SK. De fleste avganger BGO/SVG-CPH går nå med 72 seters Q400. Før gikk de med MD80.Fra TRD/TRF flyr WF med Q400 (SK codeshare).

Tommy777, er du betalt av SK eller muligens CPH:question: :wink
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.



AMS er bra for shopping, ingenting annet.


Ehm, spotting....men det er for oss spesielt interessert i fly utenpå også da :wink
 
Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.

Er det sant?? flyr WF TRD-CPH?? :p :p Stemmer det, men SAS flyr ikke der, derfor ble det ikke rett at jeg tok det med i posten.

Jeg skal gi deg 3 meget gode grunner for at AMS stinker.

1. De har en rullebane som ligger så langt unna terminalen at det ryktes at den starter i Belgia :p Taxi kan ta MEGET lang tid.

2. Om du ankommer med SAS og skal ta en interkontinental flight derfra, tar det minst en halvtime å spasere fra gate til gate. Elendig transport mellom terminalene... Her er det kun beina som gjelder..

3. Loungene på AMS suger

AMS er bra for shopping, ingenting annet.

Folk driter vel i om rullebanene ligger langt unna terminalene. Jeg har selv landet der med RG MD11 og det var jo morsomt og se alle entusiastene som liner seg opp.

Hvem reiser med SK til AMS for å reise intercont?? Det finnes noen få UA flighter til US.
Loungene har jeg ikke kjennskap til. AMS er herlig for oss entusiaster, gigantisk utsiktsterrasse med bar og butikker;)

CPH er far behind AMS når det gjelder antall oversjøiske destinasjoner.

Faktum er at når KLM virkelig tok tak i Norgesmarkedet så gikk det hardt utover SK. De fleste avganger BGO/SVG-CPH går nå med 72 seters Q400. Før gikk de med MD80.Fra TRD/TRF flyr WF med Q400 (SK codeshare).

Tommy777, er du betalt av SK eller muligens CPH:question: :wink

jezz, mann, vi snakker ikke om spottere her. Vi diskuterer jo flyplassen i en post for passasjerer. Har aldri sagt noe om at AMS er dårlig for spottere... Den rullebanen legger på 20 minutter taxi på det meste, altså lengre transfer tid.

Vi snakker om å bruke lang tid på transfer og hvilket tilbud flyplassene har, både destinasjoner og annet.

*A har flere muligheter til intercont transfer i AMS. Jeg har tatt disse 4: UA til Chicago og til IAD, US til PHL, SQ til SIN. Det er klart at det er enklere å transfre med KLM da det er deres hub. Men jeg reiser ikke med KLM eller Skyteam (alliansen for resten av røkla).

Igjen, FRA er et mye bedre alternativ for de som liker SAS og Star Alliance.

Når det gjelder SAS vs. KLM har SAS hatt en sinnyk vekst de siste årene generelt sett, grunnet det nye prisbildet, velger flere å reise via OSL, mye av den flotte veksten vi ser der nå, kommer fra distriktene. Q400 har 70 seter, akkurat like mange som KL har på sin Fokker og det er fortsatt flere MDer i trafikk til CPH og SVG. Frekvensen har også blitt bedre. SAS har en mye større frekvens enn det KLM har til alle destinasjoner, bortsett fra Ryanair flyplassen (TRF) der SAS ikke fikk det til. Det er jo en lavpris destinasjon, så midt i blinken for KLM.

Og til slutt: Jeg transfer ikke ofte i CPH, jeg gjør det stort sett på ARN eller FRA.
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MD11

Selv om også SAS nå har skjønt at folk utenfor Oslo gjerne vil unngå unødvendige stopp på OSL.

Ehhh.. SAS fløy direkte til CPH fra distriktene når kun KLM fløy 2 daglige til FBU, kamerat.. Selv om TRD ikke lengre er dekket, har SAS 6 t/r daglig rundturer fra både SVG/BGO og 3 daglige KRS-CPH. I tillegg åpner TRD-ARN hvert øyeblikk


AMS er far better enn CPH kamerat. TRD-CPH er dekket av WF med tre daglige hver vei.

Er det sant?? flyr WF TRD-CPH?? :p :p Stemmer det, men SAS flyr ikke der, derfor ble det ikke rett at jeg tok det med i posten.

Jeg skal gi deg 3 meget gode grunner for at AMS stinker.

1. De har en rullebane som ligger så langt unna terminalen at det ryktes at den starter i Belgia :p Taxi kan ta MEGET lang tid.

2. Om du ankommer med SAS og skal ta en interkontinental flight derfra, tar det minst en halvtime å spasere fra gate til gate. Elendig transport mellom terminalene... Her er det kun beina som gjelder..

3. Loungene på AMS suger

AMS er bra for shopping, ingenting annet.

Folk driter vel i om rullebanene ligger langt unna terminalene. Jeg har selv landet der med RG MD11 og det var jo morsomt og se alle entusiastene som liner seg opp.

Hvem reiser med SK til AMS for å reise intercont?? Det finnes noen få UA flighter til US.
Loungene har jeg ikke kjennskap til. AMS er herlig for oss entusiaster, gigantisk utsiktsterrasse med bar og butikker;)

CPH er far behind AMS når det gjelder antall oversjøiske destinasjoner.

Faktum er at når KLM virkelig tok tak i Norgesmarkedet så gikk det hardt utover SK. De fleste avganger BGO/SVG-CPH går nå med 72 seters Q400. Før gikk de med MD80.Fra TRD/TRF flyr WF med Q400 (SK codeshare).

Tommy777, er du betalt av SK eller muligens CPH:question: :wink

jezz, mann, vi snakker ikke om spottere her. Vi diskuterer jo flyplassen i en post for passasjerer. Har aldri sagt noe om at AMS er dårlig for spottere... Den rullebanen legger på 20 minutter taxi på det meste, altså lengre transfer tid.

Vi snakker om å bruke lang tid på transfer og hvilket tilbud flyplassene har, både destinasjoner og annet.

*A har flere muligheter til intercont transfer i AMS. Jeg har tatt disse 4: UA til Chicago og til IAD, US til PHL, SQ til SIN. Det er klart at det er enklere å transfre med KLM da det er deres hub. Men jeg reiser ikke med KLM eller Skyteam (alliansen for resten av røkla).

Igjen, FRA er et mye bedre alternativ for de som liker SAS og Star Alliance.

Når det gjelder SAS vs. KLM har SAS hatt en sinnyk vekst de siste årene generelt sett, grunnet det nye prisbildet, velger flere å reise via OSL, mye av den flotte veksten vi ser der nå, kommer fra distriktene. Q400 har 70 seter, akkurat like mange som KL har på sin Fokker og det er fortsatt flere MDer i trafikk til CPH og SVG. Frekvensen har også blitt bedre. SAS har en mye større frekvens enn det KLM har til alle destinasjoner, bortsett fra Ryanair flyplassen (TRF) der SAS ikke fikk det til. Det er jo en lavpris destinasjon, så midt i blinken for KLM.

Og til slutt: Jeg transfer ikke ofte i CPH, jeg gjør det stort sett på ARN eller FRA.

Her kommer du med en rekke feil Tommy777. For det første, KLM's Fokker 70 har 80 seter ombord. Q400 i SAS versjon 72. På BGO/SVG flyr KLM B737. Det er kun unntaksvis Fokkere der. TRD og TRF har F70 og av og til F100. I BGO har SK morgenavgangen/ en ettermiddagsrotasjon i ukedagene schedulert med M80. SVG en ettermiddagsrotasjon med M80. Alt annet er Q400. Før så man ikke Q400 i disse byene. Og nå øker KLM også her. MEN det beste må jo være at alle klarer å fylle sine maskiner.

Hva legger du i alliansen for resten av røkla:question: Er du så meget bedre enn de som velger KLM:question:
 
Back
Top