NW med A350?

  • Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by dc-8-63

A321 har ikke oppfyllt

Hvorfor ikke? Hva er galt med A321?

EDIT: Fikk svaret lenger fram. Motorsvak?
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Originally posted by LTH


Originally posted by dc-8-63

A321 har ikke oppfyllt

Hvorfor ikke? Hva er galt med A321?

Motorsvak.....kan ikke operere med full payload paa alle destinasjoner....America West har ogsaa skrinlagt planer om A321 av samme aarsak....
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Ser ikke ut til at dette med motorsvakhet påvirker MyTravel sine flighter ihvertfall, 210 pax i en A321 er vel tilnærmet max? Og OSL-LPA/TFS er vel noe av det lengre man kan fly med en fullastet A321 med all den bagasjen charterflighter har?
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

'Hot and High' er et noekkelord her ... A321 er et OK 'lavlandsfly', men har for daarlig performance til aa operere effektivt under mer ekstreme forhold.
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Kan da bli lovlig varmt på Kanariøyene? Men spesielt høyt er det dog ikke.
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Madrid er vel både høyt og varmt... Er det ikke? Trondheim-Tenerife / Las Palmas er ikke noe problem for en fullastet A321. De tar faktisk av mot øst også enkelte ganger, selv om det er en del terreng der... :)
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Jeg ville heller påstått at 321 hadde for liten vinge. Forholdet vekt/motorytelse er det nemlig ikke noe i veien med. På høyde med 319, og bedre enn 320. Liten vinge, tungt fly og kraftige motorer gir høy V1, Vr og V2 og da sluker den rullebane.
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Madrid kan umulig være problematisk for A321! Rullebaner som varierer fra 3700 til 4400 meter! Elevation ekke mer enn 2000ft.

Plassene stateside derimot, som Denver dermot er vel ca 5500ft, og kan vel være burkbart varmt også.
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Naa er vel det lengste strekket Spanair potensielt flyr A321 fra MAD til ARN, og det er 2600km. Las Vegas-NYC er til sammenligning 3600km (for aa bruke America West som eksempel), og begynner aa naerme seg maks for en A321. Og i LAS er det varmt i store deler av aaret. Veldig varmt. (MAD og LAS ligger til sammenligning begge paa rundt 650 m.o.h.)
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Og PHX (A-West hub) ligger på 1135 fot. Rimelig bra varme der om sommeren
 
Replying to Topic 'NW med A350?'

Men Paris er vel ikke den byen i Europa som ligger høyest...ei heller er det så veldig varmt der! BA har jo akkurat mottatt A321 etter at BMED har fløyet den i flere år. BMED flyr vel A321 på mange av de samme strekningene som AF? Midt-Østen etc...funker for de brititske...(...kanskje de franske valgte feil motor?)
 
Back
Top