• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

NRK: Gullknapp fremskyndes

GF1

ScanFlyer Gold
Se hva som står på NRK tekst-TV i dag:

Utbyggingen av Gullknapp flyplass i Froland blir fremskyndet.

Allerede til sommeren vil rullebanen på 1000 meter stå klar, og etter ytterligere 2-3 år kan en rullebane på 2000 meter stå klar på Gullknapp.

Daglig leder for Gullknapp, Odd Austarheim, sier årsaken til at bygging er fremskyndet, er at næringslivet presser på for å få et flytilbud.

NRK Sørlandet har naturligvis et litt større oppslag med litt mer om saken.
 
hva i all verden er en " ikke-kommersiell flyplass for næringslivet," ???
 
Det må jo bety at det er behov for en flyplass som de hundrevis av privat jet landinger og avganger som i dag daglig går til Kjevik som nå kan styres til Arendal ettersom det er der de næringsdrivende som kommer i disse jettene skal.

At den er ikke komersiell betyr vel at de ikke skal tjene penger på driften av denne flyplassen!

Så det er vel klart som blekk!??:lol

BF
 
Hva er vitsen da hvis de skal gå i minus? Hvorfor trenger de 2000 meter til dette formålet? Kommer Roman?
 
Back
Top