Novair's flåte - status og ordre

Re: Novair's flåte - status og ordre

Tok nettopp av fra TRF mot CHQ og fløy nesten rett over meg her på Tjøme. Flyet var merkbart stillere enn andre fly

MSN 7807, kommende SE-RKB har gitt fra seg signaler på FR24 i dag, så nærmer seg nok første testflight

Novair lurer på om jeg vil betale for å få velge seter / kjøpe seter med bedre benplass. Men de deler ikke så mange detaljer om hva man eventuelt betaler for
Det ser ut som de 7 første radene har noe bedre benplass, eller som novair skriver på sin nettside: Dessa stolar erbjuder lite extra benutrymme.

Noen som kjenner kabinen og hva pitch er på de ulike setene i deres nye A321neo? (seatguru har ikke Novair)

Last edited:

Hei. Har nettopp flydd tur/retur Burgas. Utrolig stille i kabinen syns jeg, hørte nesten ikke motorene. Når det kommer til beinplass for meg på 188 cm var det svært trangt. Tror ikke jeg har sittet så trangt på et fly noen gang.
Skulle legge ved bilde, men hvordan laster man opp dette da mon tro?
https://forum.flyprat.no/attachment.php?attachmentid=43371&stc=1&d=1499861404

Attachments

• IMG_0677.jpg
    IMG_0677.jpg
    96.4 KB · Views: 1,020

Men syns det var et flott fly. Med bedre beinplass har jeg holdt ut i evigheter👍. Og det er jo ikke de lengste turene så man overlever uten problemer😀

To staute karer 😂 På Torp 7/7-17

Flott fly, og kuule motorer!

Attachments

• IMG_0519.jpg
    IMG_0519.jpg
    192.2 KB · Views: 1,016

Novair lurer på om jeg vil betale for å få velge seter / kjøpe seter med bedre benplass. Men de deler ikke så mange detaljer om hva man eventuelt betaler for
Det ser ut som de 7 første radene har noe bedre benplass, eller som novair skriver på sin nettside: Dessa stolar erbjuder lite extra benutrymme.

Noen som kjenner kabinen og hva pitch er på de ulike setene i deres nye A321neo? (seatguru har ikke Novair)

Da har jeg vært på tur og svarer på mitt eget innlegg:
For det første er det som andre har påpekt et svært stillegående fly. Da jeg satt på rad 4 ved take off hørtes det hele bare ut som om noen hadde satt på en støvsuger lengre bak i flyet, det var nesten lydløst fra motorene. I lufta hører man ikke annet enn luften fra AC og lufta som strømmer forbi utenfor.

Jeg satt som sagt på rad 4 ene veien (det koster egentlig noe ekstra) og på rad 16 den andre. Visstnok var det marginalt bedre benplass på rad 4 enn lengre bak i flyet, men dette merket jeg ikke noe til. Setene er identiske i hele flyet, har strømuttak samt en praktisk holder til iPad e.l. Det er ingen skjermer til "inflight entertainment". Jeg ville ikke betalt de ekstra pengene for å sitte på rad 4 fremfor en rad lengre bak i flyet dersom noen vurderer dette.

Tror noe av dette var planlagt ekstraproduksjon med wetlease.

Ser ut til at Titan har overført den A320-maskinen de har fløyet for Novair, til TUI Airlines Belgia... Sikkert derfor de har vært litt innleie.

Back