• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Novair - Longhaul charter erfaring

• Thread starter Thread starter LN-HAT
  • Start date Start date
Ang setet så skjønner jeg ikke hvorfor det er så sårt...men at folk legger seg foran bena dine har jeg selvsagt ikke akseptert heller. Men har tungt for å tro at noen virkelig har lagt seg foran bena når vedkooemde sier at dennen plassen ble brukt til crewet for å gå på.....
Ekstra benplass betyr ikke nødvendigvis at all gulvplass mellom sette og fram til neste seterad (3 m lenger fram) er okkupert av dem som sitter i disse setene. Men ennå er det ikke blitt sagt om hvor i flyet disse setene var plassert og hvilken flytype det var.....i tilfelle så husker jeg det ikke (må ta alle forbehold om alt her inne har jeg skjønt)

Originally posted by DY
. Men ennå er det ikke blitt sagt hvilken flytype det var.....i tilfelle så husker jeg det ikke (må ta alle forbehold om alt her inne har jeg skjønt)

SE-RBF dvs. A330-200

Og da stemmer mine antakelser. Går ut fra at man ikke "eier" området fra sitt eget sete og helt til ryggen på setet til seteraden foran når det befinner seg et par meter mellom dem. Men å strekke ut bena burde en kunne gjøre uten vansker, og hadde jeg vært der hadde jeg bedt dem som la seg ned flytte seg lenger bort.

Originally posted by DY
Og da stemmer mine antakelser. Går ut fra at man ikke "eier" området fra sitt eget sete og helt til ryggen på setet til seteraden foran når det befinner seg et par meter mellom dem. Men å strekke ut bena burde en kunne gjøre uten vansker, og hadde jeg vært der hadde jeg bedt dem som la seg ned flytte seg lenger bort.

A. De som satte på midten måtte trekke bena godt til seg pga av all trafikken av spaserende pax og crew.

B. Vi som satt med vindu har god plass fremover, men når du våkner av at pax trår på bena dine og selvsagt gir beskjed får man stygge blikk tilbake

Hvis du synes dette er, OK så får DY synes det da ! Men det gjør ikke jeg !!!

På toppen av det hele kan det nevnes en proffesjonalitet til av crew :

NVR724 hadde en flytid på 9:45 (raskt i forhold til utreise som var 11:25)
Crew informerte greit om at etter middagen ville de dempe belysning slik at man kunne sove.....Men hva gjør de når folk har sovnet....VEKKER DEM FOR BETALING av PRE-PACK :lol ........Planløst ROT !!

Nå kommenterer jeg ikke mer her, men sender en FLIGHT REPORT/TEST inn ...

Er da for mange lettere å sove liggende enn sittende vil jeg tro..... Selv synes det er langt mer behagelig å sove liggend eenn sittende, spesielt om en flyr charter og kan "legge" stolryggen ca 2,3 cm bakover. Hardheten på gulvet må selvsagt vurderes opp mot hvor mye en kan legge stolryggen bakover:up:

Kjenner en flyvert i Novair, jeg kan høre hva han mener om dette. Vet han var med på en flight til Cancun for ikke så lenge siden hvertfall

Originally posted by LN-HAT

A. De som satte på midten måtte trekke bena godt til seg pga av all trafikken av spaserende pax og crew.

B. Vi som satt med vindu har god plass fremover, men når du våkner av at pax trår på bena dine og selvsagt gir beskjed får man stygge blikk tilbake

Hvordan er setene plassert på dette flyet???? Trafikken som skapes av andre pax og crew? Hvor da? Jeg klarer ikke å forstå dette! Alle skal vel kunne få lov til å gå i midtgangen? Hvis man vil "bytte" midtgang så må man da også få lov til dette? Og da må man nødvendigvis gjøre det der hvor dette er mulig... der det er et stort mellomrom mellom......!

Back