Novair kvitter seg med A332

Huff, fælt syn spør du meg - rett og slett tragisk at begge 332-maskinene forsvinner fra NVR. Det siste jeg hørte var at både RBF og RBG begge skulle til Air India, men ting forandrer seg raskt i denne bransjen..
 
Da blir det kun A321 igjen i NVR's flåte. Snedig at de ikke klarer og utnytte disse flotte maskinene bedre og tjene penger på de.
 
Ganske utrolig at de i det hele tatt klarer å drive økonomisk med bare 3 maskiner. Synd at selskapet slankes slik. Er det noen fremtidsplaner? Flere A321 eller kommer A330ene tilbake?
 
I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!
 
Originally posted by MD11

Da blir det kun A321 igjen i NVR's flåte. Snedig at de ikke klarer og utnytte disse flotte maskinene bedre og tjene penger på de.

Utnyttelsen har det ikke vært noe å si på. Men med så dyre maskiner og marginene som man får pr sete/time i charterbransjen så er det ikke noe å bli fet av.
Man er heldige dersom man greier å gå i null på fly og tjene penger på taxfree salget ombord.
Slik har det vært i mange år for charter selskapene.
Dessuten bør man helst ha minimum 4 fly av denne størrelsen for at det skal bli en fornuftig forretning.
Jeg kjenner ikke til noen selskaper som har greid å tjene penger på kun 2 fly av samme type.
Hvis noen kjenner til dette er jeg interessert i å få kjenskap til dette.
 
Forresten; ifølge novairs nettsider skal de fly både Brasil, Thailand og Vietnam denne vinteren. Med hva?? Jeg vet at de skal fly til Goa med A321, med mellomlanding i Dubai. Skal de gjøre det samme til de andre destinasjonene også?
 
Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!

Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene
 
Originally posted by EK 007

Forresten; ifølge novairs nettsider skal de fly både Brasil, Thailand og Vietnam denne vinteren. Med hva?? Jeg vet at de skal fly til Goa med A321, med mellomlanding i Dubai. Skal de gjøre det samme til de andre destinasjonene også?


Og Goa via Baku...
 
Originally posted by Tommy777

Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!

Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene

Feil type motorer på kjerra..
 
Originally posted by EK 007

Forresten; ifølge novairs nettsider skal de fly både Brasil, Thailand og Vietnam denne vinteren. Med hva?? Jeg vet at de skal fly til Goa med A321, med mellomlanding i Dubai. Skal de gjøre det samme til de andre destinasjonene også?

Tycker mig ha läst att det är Iberworld som ska flyga åt Novair där det behövs. Vet inte hur aktuellt det är idag.
 
Brasil er i hvert fall oppført med A321 med tech stop på LPA eller TFS, husker ikke hvilken av dem.
 
Originally posted by Blubird

Brasil er i hvert fall oppført med A321 med tech stop på LPA eller TFS, husker ikke hvilken av dem.

Ok. Selv om det er like trangt mellom setene på både den lille og store Airbusen, så er en reise på 12 timer til Brasil ganske langt ombord på en A321. Er litt "luftigere" ombord en A330....
 
Originally posted by Terje R

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!

Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene

Feil type motorer på kjerra..

Er det mulig å bytte motorer? Er det teknisk mulig? Eller blir det altfor kostbart?
 
Originally posted by EK 007

Originally posted by Terje R

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!

Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene

Feil type motorer på kjerra..

Er det mulig å bytte motorer? Er det teknisk mulig? Eller blir det altfor kostbart?

Teknisk mulig , men altfor kostbart.
 
Originally posted by OJB

Originally posted by MD11

Da blir det kun A321 igjen i NVR's flåte. Snedig at de ikke klarer og utnytte disse flotte maskinene bedre og tjene penger på de.

Utnyttelsen har det ikke vært noe å si på. Men med så dyre maskiner og marginene som man får pr sete/time i charterbransjen så er det ikke noe å bli fet av.
Man er heldige dersom man greier å gå i null på fly og tjene penger på taxfree salget ombord.
Slik har det vært i mange år for charter selskapene.
Dessuten bør man helst ha minimum 4 fly av denne størrelsen for at det skal bli en fornuftig forretning.
Jeg kjenner ikke til noen selskaper som har greid å tjene penger på kun 2 fly av samme type.
Hvis noen kjenner til dette er jeg interessert i å få kjenskap til dette.

Både MyTravel Scandinavia og TuiFlyNordic har hatt gode overskudd i det siste så jeg tror nok ikke det kommer bare av taxfreesalg ombord.....DK hadde i fjor DKK 255 mill. i overskudd.

Pressemelding fra MyTravels danske hjemmeside:




Danske MyTravel-selskaber sætter ny overskudsrekord med 381 mio. kr.

Bidrager med mere end halvdelen til rekordoverskud i MyTravel Northern Europe, der er Nordens største rejsekoncern med 1,5 millioner gæster årligt.


De to danske MyTravel-selskaber, MyTravel Denmark, som består af rejsearrangørerne Spies, Ving, Tjæreborg, Skibby Rejser og MyTravel Tango, og MyTravel Airways, fortsætter de seneste tre års markante resultatfremgang. I dag kan de to selskaber således fremvise et resultat for regnskabsåret 2005/2006 på tilsammen 381 mio. kr. (mod 294 mio. kr. året før). MyTravel Denmark bidrager med 126 mio. kr. (102 mio. kr. året før), mens flyselskabets overskud er vokset fra 192 mio. kr. til 255 mio. kr.

De danske selskaber står således for mere end halvdelen af det samlede resultat i det nordiske moderselskab, MyTravel Northern Europe. Overskuddet her blev på 851 mio. svenske kr. (svarende til 699 mio. danske kr.). Året før var resultatet på 796 mio. svenske kr. (svarende til 642 mio. danske kr.).

MyTravel Airways, der har hovedkvarter i Dragør, transporterer årligt ca. en million nordiske feriegæster – heraf ca. 200.000 fra Danmark. For syvende gang i træk valgte de danske forbrugere i år selskabet til Danmarks bedste charterflyselskab.


- Vi er medlem af en lille eksklusiv, europæisk klub af flyselskaber, der tjener penge på vores drift. Vores strategi er klar: vi koncentrerer os om charterflyvning og kaster os ikke ud i det blodige slag på lavprismarkedet. Kabinefaktoren hos os er på 95 pct., hvilket er verdens højeste. Det sikrer os ikke alene en god økonomi, men også en miljøvenlig trafik, hvor vi blot bruger 0,0265 liter brændstof pr. passagerkilometer, siger administrerende direktør i MyTravel Airways, Tom Clausen.
 
Fly en A321 helt til Brasil? Nei takk. Syns de kvitter seg med 330 som var fin med Novair farger.
 
Originally posted by Terje R

Originally posted by Tommy777

Originally posted by MartinL

I would rather have seen that machine flying with red fat engines and blue tail, bound for the airport of Oslo!

Hør Hør!

Rart at SAS ikke fikk kloa i disse maskinene

Feil type motorer på kjerra..

Med de problemene SAS har hatt med sine RR motorer vet jeg ikke hvor feil det er ;)

Det forklarer nok hvorfor, ja. Takk for info
 
FLTNO PERIOD FREQ STC EQUIPMENT STD STA

NVR755 30OCT07 25MAR08 .2..... C 321 VNVR321B LPA0600 NAT1155
NVR756 06NOV07 25MAR08 .2..... C 321 VNVR321B NAT1255 LPA1845

199 seters version C27 Y172

De flyr også Recife fra LPA
 
Back
Top