Originally posted by OJB
Originally posted by MD11
Da blir det kun A321 igjen i NVR's flåte. Snedig at de ikke klarer og utnytte disse flotte maskinene bedre og tjene penger på de.
Utnyttelsen har det ikke vært noe å si på. Men med så dyre maskiner og marginene som man får pr sete/time i charterbransjen så er det ikke noe å bli fet av.
Man er heldige dersom man greier å gå i null på fly og tjene penger på taxfree salget ombord.
Slik har det vært i mange år for charter selskapene.
Dessuten bør man helst ha minimum 4 fly av denne størrelsen for at det skal bli en fornuftig forretning.
Jeg kjenner ikke til noen selskaper som har greid å tjene penger på kun 2 fly av samme type.
Hvis noen kjenner til dette er jeg interessert i å få kjenskap til dette.
Både MyTravel Scandinavia og TuiFlyNordic har hatt gode overskudd i det siste så jeg tror nok ikke det kommer bare av taxfreesalg ombord.....DK hadde i fjor DKK 255 mill. i overskudd.
Pressemelding fra MyTravels danske hjemmeside:
Danske MyTravel-selskaber sætter ny overskudsrekord med 381 mio. kr.
Bidrager med mere end halvdelen til rekordoverskud i MyTravel Northern Europe, der er Nordens største rejsekoncern med 1,5 millioner gæster årligt.
De to danske MyTravel-selskaber, MyTravel Denmark, som består af rejsearrangørerne Spies, Ving, Tjæreborg, Skibby Rejser og MyTravel Tango, og MyTravel Airways, fortsætter de seneste tre års markante resultatfremgang. I dag kan de to selskaber således fremvise et resultat for regnskabsåret 2005/2006 på tilsammen 381 mio. kr. (mod 294 mio. kr. året før). MyTravel Denmark bidrager med 126 mio. kr. (102 mio. kr. året før), mens flyselskabets overskud er vokset fra 192 mio. kr. til 255 mio. kr.
De danske selskaber står således for mere end halvdelen af det samlede resultat i det nordiske moderselskab, MyTravel Northern Europe. Overskuddet her blev på 851 mio. svenske kr. (svarende til 699 mio. danske kr.). Året før var resultatet på 796 mio. svenske kr. (svarende til 642 mio. danske kr.).
MyTravel Airways, der har hovedkvarter i Dragør, transporterer årligt ca. en million nordiske feriegæster – heraf ca. 200.000 fra Danmark. For syvende gang i træk valgte de danske forbrugere i år selskabet til Danmarks bedste charterflyselskab.
- Vi er medlem af en lille eksklusiv, europæisk klub af flyselskaber, der tjener penge på vores drift. Vores strategi er klar: vi koncentrerer os om charterflyvning og kaster os ikke ud i det blodige slag på lavprismarkedet. Kabinefaktoren hos os er på 95 pct., hvilket er verdens højeste. Det sikrer os ikke alene en god økonomi, men også en miljøvenlig trafik, hvor vi blot bruger 0,0265 liter brændstof pr. passagerkilometer, siger administrerende direktør i MyTravel Airways, Tom Clausen.