• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Nouvelair Tunisie med A320 over dammen!

LN-AFG

ScanFlyer Gold
Medlem
I følge Justplanes.com skal Nouvelair Tunisie starte rute fra Tunis til Montréal med Airbus A320. Flyet får techstop i Keflavik på Island. Langt å fly i en sånn kjerre. :sarc

http://www.justplanes.com

Hva skal man med så store fly egentlig? Man sitter som regel bare rett opp og ned, og går man seg en tur, så er det bort til toalettet og tilbake. Det er like trangt uansett der bak :)

Er vel heller rekkevidden som er kjip... De skal fly via KEF, og fra MON-KEF er det vel 4-5 timer med fly... Så er det ca 4-5 timer videre til Canada... De kunne fløyet via Ponta Delgada, men tror ikke A320 er klarert for en slik rute. Ingen steder å mellomlande hvis de får motvind...

At det er langt uansett er riktig nok.
Imidlertid er det stor forskjell på å reise på Economy med SK i 333 el 343 over dammen, sammenlignet med en tur i en av kjerrene som går innenlands.
:smokin

Originally posted by viper6
At det er langt uansett er riktig nok.
Imidlertid er det stor forskjell på å reise på Economy med SK i 333 el 343 over dammen, sammenlignet med en tur i en av kjerrene som går innenlands.
:smokin
Det var det jeg mente,men jeg skrev det visst ikke helt sånn..;)

For passasjerene er det vel ikke rare forskjellen på en A320 og en B757 som jo både Continental og Icelandair flyr over dammen...

Tenkte nå egentlig mest på at det er stor forskjell på å sitte i SK sin 333 over dammen sammenlignet med å fly en av selskapets 737-600 eller A321 for den del.;)

Enig at wide-body er bedre...men jeg gleder meg stort til nok en 757 reise til Boston med Icelandair...den 3. gangen jeg flyr FI til USA.

...og Island-Boston er ikke lenger enn f.eks en tur med 757 eller A320 fra østkysten av USA til vestkysten...

Njaaa.. Nå har jeg krysset USA med både 747, A300, B757, A320 og MD80 men sistnevnte hadde en stopp i St. Louis. Har vel egentlig trivdes godt på alle flytypene..

Ja vi trives vel begge ganske godt i fly EB. Men jeg har hatt turer over fra østkysten på over 6 timer.. Det er ganske langt..
Fortsatt ikke like j**lig som Britannia 738 fra Las Palmas til Gardermoen... UGH!

Ikke helt enig... Det er bedre plass til beina ombord hos amerikanske selskap enn det Britannia tilbyr. Kanskje ikke så mye mer service - men man har da lesestoff...(...eller slektninger i Chicago og Denver som kan få besøk slik at reisen kan deles opp!!!)

Back